AUTOBUSI SU KOMFORNI, A MOTOR "PREDE": Reporteri "Novosti" se provozali novim vozilom na gas turske firme BMC, koji saobraća na liniji 31
NOVI zglobni autobusi na gas turske firme BMC od juče saobraćaju prestoničkim ulicama, a raspoređeni su na pet najfrekventnijih linija 17, 23, 31, 65 i 88. Reporteri "Novosti" provozali su se jednim od njih na liniji 31, od Studentskog trga do Konjarnika, i uverili se da će ova garnitura vozila mnogo značiti sistemu javnog prevoza.
Ipak, oni neće trajno rešiti nagomilane probleme sa kojima se GSP godinama suočava i predstavlja najvećeg gubitaša među gradskim preduzećima.
Vozila o kojima smo već pisali su niskopodna i zglobna, sa maksimalnim kapacitetom prostora od 150 putnika, od čega je 38 sedećih mesta. Oni će se do izgradnje gasne stanice na Karaburmi puniti na privatnim gasnim stanicama "Kriogasa", na tri lokacije u glavnom gradu.
- Vozila su udobna, veoma komforna i prostrana, mada meni u globalu bolje deluju "Solarisovi" modeli - istakao je za naš list vozač Dalibor Miljković, koji autobuse GSP vozi od 2005. godine.
- Zaista sam isprobao mnogobrojne modele za ovih gotovo dvadeset godina i "Solaris" deluje neprevaziđeno, bar za mene. Ipak, i ovi su zaista dobri, posebno je bitno što se smanjuje buka i emisija štetnih gasova. Motor radi, a gotovo da se ne čuje. Brzo smo se uhodali u vožnju, nije komplikovano. Ovde su svakako modernije kontrolne table, sve je na "tač skrin" (dodir).
Na prvi pogled, dok smo se vozili put Konjarnika, autobusi zaista deluju komforniji u odnosu na ranije garniture koje su saobraćale ovim pravcem. Ipak, naš sagovornik našao im je i po koju zamerku.
- Na "Solarisovim" vozilima retrovizori su bili dosta pregledniji i bolji - kaže Miljković.
- Takođe, imali su i spoljne i unutrašnje kamere, dok BMC ima samo četiri unutrašnje.
Ima stvari u kojima su raniji autobusi bolji, a neke gde su novi iz Turske kvalitetniji.
Trenutno na liniji 31 za Konjarnik saobraća 15 ovih vozila. Oni se pune na gasnim stanicama, a zapreminom će moći da odrade tri do četiri smene, odnosno oko tridesetak sati. Samo da ih građani čuvaju, da traju što duže.
I brojni putnici koje smo zatekli u prepunom autobusu zadovoljni su novim vozilima, a neki su i izvadili mobilne telefone kako bi ih uslikali i snimili.
- Najbitnije je da vozila ne kasne, već da poštuju red vožnje - bilo je prvo što nam je rekla Jelena I. sa Voždovca, koja se redovno vozi linijom 31.
- Deluju udobnije od prošlih, a svakako se manje čuje buka, što je važno. Svakog dana putujem na posao u centar grada, pa će mi značiti ova promena. Svakako, dosta je tu još stvari koje treba unaprediti, ali bitno da se krene u tom pravcu.
Vozila su opremljena sistemom za detekciju požara u motornom delu, imaju rampu za olakšan ulazak osoba sa invaliditetom, osvetljena su LED svetlima, a grejanje je, osim radijatora, pojačano kaloriferima i krovnim grejanjem. Autobusi su opremljeni savremenim rashladnim sistemima, kao i nadzornim kamerama, sistemom za brojanje putnika i vaj-faj internetom.
BEZ ZAGAĐENjA
PORED dve EKO linije i puštanja u rad sto vozila na gas, Grad planira da do 2030. godine sa prestoničkih ulica potpuno ukloni autobuse na dizel. To će se ubrzati kada prestonica dobije prvu i drugu liniju metro sistema, ali i kada se proširi BG voz.