DVA REŠENJA ZA SPAJANJE BLOKOVA I ADE: Nacrt plana detaljne regulacije za izgradnju budućeg mosta biće na uvidu do 21. decembra
SEKRETARIJAT za urbanizam stavio je na rani javni uvid Nacrt plana detaljne regulacije za izgradnju pešačko-biciklističke veze između Ulice omladinskih brigada i Ade Ciganlije, u kom je fokus na izgradnji mosta preko Save.
U planu je da se na ovom prostoru, sa novobeogradske strane izgradi i dvoetažni parking uz Savski nasip, punjači i brojač bicikala, a nisu zanemarene ni zelene površine.
U dokumentaciji Nacrta plana čiji rani uvid će trajati mesec dana, sve do 21. decembra, pojavljuje se i druga verzija ove premosnice, posle dobro poznatog prvobitnog izgleda mosta. Jedna je sa lukovima, druga sa klasičnom ogradom, a konačno rešenje definisaće se kroz izradu tehničke dokumentacije, posebno prema uslovima Zavoda za zaštitu prirode u odnosu na stanište i koridor zaštićene vrste ptica mali vranac.
Saobraćajni Institut CIP je u prethodnom periodu izradio "Bazičnu analizu mogućih lokacija za izmeštanje Starog savskog mosta", čiji je zaključak da je premeštanje tog mosta na ovu lokaciju sa tehničke strane izvodljivo, ali da teba uzeti u obzir ekonomsku isplativost i vizuelni efekat. Zato je donesen zaključak da je tehnički ispravnije razmotriti izgradnju potpuno novog mosta.
- Njegova uloga biće da omogući kvalitetniju povezanost kako postojećih, tako i planiranih biciklističkih staza na levoj i desnoj obali Save - nalazi se u dokumentu.
- Naime, u postojećem stanju ova veza se ostvaruje samo preko Brankovog i Mosta na Adi, dok na poziciji mosta u letnjim mesecima funkcioniše privatni prevozom čamcima.
Inače, izgradnjom mosta biće formairan kontinualni koridor biciklističke mreže Zemun - Novi Beograd - Ada Ciganlija - Dorćol. On je planiran isključivo za pešačko-biciklistički saobraćaj, a gradiće se dvosmerna staza duž cele konstrukcije. Kolski saobraćaj je zabranjen, osim za vozila sa posebnim režimom korišćenja (Hitna pomoć, vatrogasna služba, održavanje). Takođe će biti Zadržani biciklistički koridori kroz novobeogradske blokove.
U Ulici omladinskih brigada obostrano su izvedene jednosmerne biciklističke staze koje su povezane sa stazom na nasipu koja vodi ka Bloku 45, a takođe je planirano proširenje staze na Adi Ciganliji kako bi se korisnici mosta bezbednije uključili na planirane trake na nasipu.