CENE ZAMENU GUMA PO LOKACIJI RADNJE: U Grockoj 2.000, u gradu 3.600 dinara za kompletnu montažu

J. G. P.

04. 11. 2022. u 11:11

KOLONA parkiranih automobila i vlasnika pored njih slika je koja se ovih dana može videti ispred svake vulkanizerske radnje u prestonici.

Foto D. Milovanović

Zagazili smo u sezonu zimskih guma, pa je ovih dana, kao i svake godine, gužva uobičajena. Ipak, kako kažu majstori, očekivana je navala, te su posao bolje organizovali, pa nema čekanja dužeg od 15 minuta.

Usluga montaže pneumatika i balansiranja za sva četiri točka kreće se od 2.000 do 5.000 dinara, dok je zamena po jednom točku od 500 do 1.200 dinara. Nove gume su od 4.000 do 65.000, a cena zavisi od dimenzija i kvaliteta. Najtraženiji pneumatici su prečnika felni 15 i 16 inča, za koje treba izdvojiti od 6.000 do 12.000.

- Spas u zadnji čas, vazda smo poznati po tome - šali se vulkanizer Dejan D. sa Palilule. - Imamo pune ruke posla ovih dana, što nije iznenađujuće. Pozvali smo sve kolege sa kojima i inače sarađujemo kako bismo skratili vreme čekanja i zadržali mušterije. Zamena guma sa balansiranjem kod nas košta 3.600, odnosno 900 dinara po točku.

Foto D. Milovanović

Nešto jeftinije građani mogu proći na obodima Beograda, te u jednoj gročanskoj vulkanizerskoj radnji mogu montirati pneumatike za 2.000 dinara.

Letnje gume treba zameniti zimskim, savetuju majstori, prvenstveno zbog bezbednosti, jer u vreme niskih temperatura i vlažnog asfalta može doći do proklizavanja. Važno je da vozači vode računa, da gume budu istog proizvođača, modela i dimenzija koje je propisao proizvođač automobila.

- Ne mogu svi da priušte da kupe nove, ali kada pazare polovne, ne treba da budu starije od dve godine, a šara treba da bude minimum četiri milimetra - kaže sagovornik.

Kada na kolovozu ima snega, leda ili poledice, ukoliko na četvorotočkašima nisu zimski pneumatici, vozačima preti kazna od 6.000 do 20.000 dinara. Međutim, ako na službenim vozilima nisu montirane adekvatne gume, kazne su čak od 100.000 do 800.000.

NEOPHODNA PROVERA I AKUMULATORA

ZLATNO pravilo koje će reći svaki auto-električar jeste da akumulatori stare leti, a umiru zimi. Kako kažu, najčešće greške koje vlasnici prave su kupovina onog sa većim kapacitetom od predviđenog, dugo držanje praznog akumulatora, ali i punjenje dok je u automobilu. Vozila koja se ne koriste svakodnevno ipak treba, savetuju majstori, upaliti i ostaviti da rade 15 minuta svakog dana, naročito zimi.

BONUS - NAJAKTUELNIJI VIDEO SNIMCI

Pogledajte više