NEMA VIŠE ŠVERCOVANJA U JAVNOM PREVOZU: Pronađen način kako da se stane na put onima koji neće da plate kartu

Novosti online

01. 11. 2022. u 10:17

U BEOGRADU gradski prevoz koristi oko 800.000 putnika, a mesečno se proda tek oko 120.000 karata. Direktor novoformiranog Javnog komunalnog preduzeća naplate prevozne usluge Slaven Andrić, za početak najavljuje dobru vest - karte neće poskupeti narednih godinu dana.

Foto I. Marinković

Očekuje da će se i pored dosadašnje kulture neplaćanja karata, uz podizanje kvaliteta usluge i sistema kontrole ulazaka na prednja vrata vozila povećati prodaja karata.

- Karta sigurno neće poskupeti u narednih godinu dana, tako da građani ne treba da brinu da će biti poskupljenja - potvrdio je gostujući u Beogradskoj hronici RTS Slaven Andrić.

Ističe da će se novoformirano Javno komunalno preduzeće naplate prevozne usluge baviti pre svega naplatom, logistikom i rukovođenjem javnog prevoza putnika u Beogradu.

- Ustanovili smo da možemo u frekventnim intervalima, kada građani putuju na posao i vraćaju se, da smanjimo gužve. Ako redukujemo red vožnje, da vikendom smanjimo broj polazaka i nauštrb toga povećamo broj polazaka u frekventnim intervalima, možda ćemo uspeti da smanjimo gužve i da obezbedimo da građani mogu da ulaze na prednja vrata -  navodi Andrić.

Smatra da će se na taj način povećati i kontrola i naplata gradskog prevoza.

Kada je reč o neophodnom broju vozila javnog prevoza, Andrić objašnjava da postoje linije koje nisu toliko opterećene i da bi s tih linija trebalo prebaciti autobuse na one koje su više opterećene.

Dodaje da će biti i novih autobusa koji će takođe saobraćati na opterećenim linijama.

Kako naterati putnike da kupe kartu

Andrić najavljuje da će kontrolori u narednom periodu pokušati da objasne putnicima zašto je dobro da kupe kartu.

- Kontrolori će možda narednih par meseci, možda čak i godinu dana da rade na svesti i da pokušaju da objasne da je dobro da se kupuju karte iz razloga što će sav novac od kupljenih karata ići direktno u budžet Grada, a ne u privatne firme -  naveo je on.

Veruje da će i pored toga što u Beogradu postoji kultura neplaćanja karata uz navedene mere, podizanje kvaliteta usluge i sistema kontrole ulazaka na prednja vrata vozila povećati prodaju karata.

- Da li će biti kondukteri ili kontrolori, oni će imati istu funkciju, da putnici ne mogu ući na prednja vrata ako nemaju kupljenu kartu -  precizirao je Andrić.

Ukazuje i da je reč o preduzeću u fazi osnivanja i da očekuje da će punu funkciju moći da postigne tek od Nove godine.

- Ovim problemom se niko nije bavio decenijama, tako da ne možemo preko noći da rešimo problem javnog prevoza u Beogradu -  zaključio je Andrić.

BONUS - NAJAKTUELNIJI VIDEO SNIMCI

(Informer)

Pogledajte više