OPET KRPE "PANČEVAC": Radovi u desnoj kolovoznoj traci ka levoj obali Dunava do 11. decembra
PANČEVAČKI most godinama je u veoma lošem stanju, a radovi koji će se u desnoj kolovoznoj traci u pravcu ka Pančevu odvijati do 11. decembra, pokušaće da mu produže rok trajanja, do dugo očekivane kompletne rekonstrukcije.
Uređenje ovog dela najdužeg prestoničkog mosta odvijaće se tokom noći, radnim danima i subotom od 21.00 do 5.00, kako bi se što manje ometao redovan saobraćaj.
I pored brojnih rekonstrukcija koje su se radile u poslednjih deset godina, most i dalje vapi za kompletnim uređenjem pošto je u katastrofalnom stanju. Poslednje korekcije na mostu bile su tokom avgusta ove godine, kada se radila nizvodna pešačka staza u smeru Beograd - Pančevo. Stoga i opravdana zabrinutost građana leve obale Dunava, koji svakodnevno prolaze ovim putnim pravcem na putu ka centru grada. Kako su ranije istakli gradski oci, rekonstrukcija "Pančevca" teško je izvodljiva dok se ne izgradi most na Adi Huji. A, izgradnja ovog prelaza trebalo da počne pre dve godine, ali još nema naznaka kada bi radovi mogli da krenu.
Kako bi se uradila kompletna sanacija, most bi morao da bude zatvoren za saobraćaj, a Pupinov most, kao jedina veza leve obale Dunava sa ostatkom grada ne bi mogao da primi toliki saobraćaj. I u Ministarstvu saobraćaja ističu da je njegovo uređenje neophodno, ali da se tokom godine nekoliko puta popravljaju asfaltne dilatacije, menjaju dotrajali delovi ograde za pešake, ali i saniraju betonske ploče na trotoarima.
- U toku je izrada projektno-tehničke dokumentacije za rušenje postojećih i izgradnju novih prilaznih konstrukcija na desnoj obali Dunava (beogradska strana) - rekli su ranije u ovom Ministarstvu.
- Takođe se izvode radovi na održavanju kolovoza, kao i na higijeni mosta. "Putevi Srbije" su, pored održavanja prilaznih konstrukcija mostu na desnoj obali
Dunava, nadležni i za održavanje obe konzole na glavnoj rasponskoj konstrukciji preko kojih se odvija drumski saobraćaj, kao i za prilazne konstrukcije na levoj obali. Za sve ostalo su nadležne "Železnice Srbije".
Pančevački most bezbedan je za sva vozila ukupne mase manje od 12 tona, uz poštovanje ograničenja brzine do 50 kilometara na čas.
POTREBNA ODBOJNA OGRADA
STRUČNjACI su prethodne decenije često ukazivali da most mora da ima drugačije ograde od onih koje su trenutno na njemu, jer one nisu za automobilski saobraćaj, već samo za pešake. Da bi ovaj prelaz imao dobru zaštitu, na njemu treba da se ugradi i metalna odbojna ograda, kako ne bi mogla da bude probijena ukoliko se u nju zakuca automobil brzinom od 80 kilometara na sat.