VOZILA IMA, ALI VOZAČA NEDOVOLJNO: U GSP su zaposlena ukupno 2.962 šofera, prošle godine ovu firmu napustilo 248, a u radni odnos stupila 263
FINANSIJSKI problemi nisu jedino što otežava poslovanje GSP "Beograd". Autobusa, trolejbusa i tramvaja ima dovoljno, ali vozača uvek nedostaje.
Samo tokom prošle godine, iz ovog preduzeća otišlo je 248 šofera, a zaposleno je njih 263 što je samo popunilo "rupu" otkaza, ali nije donelo dugoročno rešenje problema. Na kraju prošle godine, GSP je imao 2.961 vozača.
Svesni nedostatka ljudi koji u vozačkoj dozvoli imaju "D" kategoriju i slabog odziva na oglase za posao koje ova gradska firma objavljuje u medijima, GSP je sproveo obuku. Reč je o stručnom usavršavanju i osposobljavanju vozača koji imaju položenu "C" kategoriju za sticanje "D", na osnovu čega je prošle godine primljeno 111 kandidata.
Ovo su podaci iz Programa poslovanja GSP za ovu godinu gde su, sem astronomskih dugova, sabrani i podaci o deficitu kadra, ali i o stanju voznog parka.
U 2022. ovo gradsko preduzeće ušlo je sa 1.183 vozila - 838 autobusa (446 solo i 392 zglobna), 231 tramvaj (197 vučnih i 34 prikolice), 105 trolejbusa, te pet električnih buseva i četiri mini e-vozila.
- Na kraju prošle godine, prosečna starost autobusa bila je 8,7 godina. Tokom 2021. nije bilo nabavke autobusa, a rashodovano ih je 43. Kada se gledaju pogoni "Kosmaj", "Karaburma", "Novi Beograd" i "Zemun", tu su vozila stara između osam i devet i po godina - piše u Programu GSP.
Kada je reč o voznom parku autobusa, najviše je onih koje je proizveo "Ikarbus", zatim "Solaris", "Higer", MAN, BMV, "Mercedes"... Cilj GSP bio je da na kraju ove godine ima 1.156 vozila, odnosno 802 autobusa, 192 tramvaja, 110 trolejbusa, 15 e-autobusa i sedam mini e-vozila. Sa ovim brojem, na beogradskim ulicama u jutarnjem i popodnevnom špicu bilo bi 664 autobusa, 130 tramvaja i 95 trolejbusa koji izlaze iz garaža GSP.
Gradski čelnici najavili su da bi se putnici u novembru mogli voziti u nekom od 100 novih autobusa na gas. Takođe, planirano je da u pogonu na Karaburmi bude izgrađena gasna stanica, gde će vozila javnog prevoza, ali i privatni automobili, moći da toče ovo gorivo.
MILIJARDA I PO DUGA
KADA se podvukla crta, realizovani nivo prihoda i rashoda za 2021. godinu pokazao je gubitak u GSP u iznosu od 1,53 milijarde dinara. To je više od planiranog gubitka za 620,46 miliona dinara, odnosno 68 odsto.
Ovi podaci navedeni su u Rebalansu programa poslovanja GSP za 2022. godinu, koji će biti pred prestoničkim odbornicima na sednici u utorak.