LIFTOVI POD MOSTOM NA ADI ČEKAJU ČUVARE? Dizalice na petlji Radnička nisu u funkciji iako su se završne popravke obavljale još u februaru
NI nekoliko meseci otkako su majstori posle mnogo vremena zakoračili u kabine liftova na Mostu na Adi kako bi obavili poslednje popravke pred konačno puštanje u rad, ove dizalice nisu prevezle prve pešake i bicikliste!
Ni 10 godina posle otvaranja prestoničkog mosta nisu dočekali puštanje u rad liftova koji su koštali paprenih milion evra! Na nefunkicionisanje u minulim godinama najviše su se bunili biciklisti kojima bi lift znatno olakšao kretanje umesto da kruže okolo, ali i starijim pešacima jer se na ovoj petlji ukršta nekoliko gradskih linija.
Iz Gradske uprave nismo dobili odgovor šta i dalje koči puštanje u rad ovih elevatora, a u Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju početkom godine nam je rečeno da su radovi na sanaciji u završnoj fazi, kao i da se čeka da Sekretarijat za javni prevoz zvanično preuzme liftove od izvođača radova, da bi dalje bio zadužen za njegovu upotrebu i održavanje. Međutim, bež hamer je i dalje zalepljen preko kabina na Mostu na Adi, a liftovi "skupljaju prašinu".
- Trebalo bi da ih je Direkcija do sada predala na održavanje Sekretarijatu za javni prevoz - navodi, za "Novosti", Zoran Bukvić iz Udruženja građana "Ulice za bicikliste".
- Međutim, jedna od glavnih prepreka, kako su u više navrata isticali nadležni, bilo je kako da se spreči vandalizam u ovim liftovima i kako da se oni pravilno obezbede. Na Brankovom mostu dešavale su se razne situacije zbog čega je on često u kvaru. Pa, poučeni tim iskustvom nisu pronašli rešenje za liftove u Mostu na Adi.
Prema Bukvićevim rečima, trebalo bi da tokom rada liftova budu angažovane tri osobe koje bi vodile računa da se oni ne oštete.
- Mi smo kao udruženje na ovu temu imali bezbroj sastanaka i sa Direkcijom, organizovali smo proteste, ali ni posle toliko godina liftovi ne rade - kaže Bukvić.
- Potrošili su milion evra za nešto što ne radi, a sada propada. Biciklistima bi oni i te kako značili, a naročito starijima i onima koji nisu u tako dobroj kondiciji. Tako ne bi morali da kruže okolo, a verujem i da bi se tako mnogi odlučili da upravo biciklom idu na posao jer bi im kretanje bilo olakšano.
Poslednja nada da će elevatori na Adi proraditi bila je probuđena 2020. godine kada je Grad raspisao tender za izbor firme koja će detektovati kvar i biti nadležna za održavanje. Međutim, novi tender za njihovo održavanje bio je raspisan posle samo godinu dana. A javna nabavka ipak je bila obustavljena jer je stigla samo jedna ponuda od dobavljača, koja premašuje procenjenu vrednost utvrđenu na osnovu izveštaja o detekciji kvarova.
Most na Adi otvoren je za saobraćaj u novogodišnjoj noći 2012. godine. Tri biciklističko putnička lifta, koja mogu da prevezu 24 osobe, koštala su 956.821 evra.
I KOD PASARELE NA ČEKANjU
OSIM liftova na Mostu na Adi, žitelji prestonice i gosti Beograda nisu dočekali ni puštanje u rad dizalice na pasareli koja spaja Kalemegdan sa Beton halom. I zbog ovog čekanja građani redovno negoduju. A iz Direkcije su nam nedavno rekli da je ovde u toku "postupak preuzimanja infrastrukturnih sistema od strane nadležnih organizacionih jedinica Gradske uprave, što uključuje i lift kod pasarele".
BRANKOV MOST
BICIKLISTIMA i pešacima često nije na raspolaganju ni lift na Brankovom mostu. On je postao poznat i po tome što neretko nije u funkciji, a zimi i kad "proradi", radi skraćeno.