ŠVERCOVANJE ZASADA BEZ KAŽNJAVANJA: Novoformirano Javno preduzeće "Naplata prevozne usluge" preuzima kontrolore od kompanije "Kentkart"
NOVAC koji ovih dana bude uplaćen na kioscima za mesečne i dnevne "bus plus" vožnje ide na račun novoformiranog JKP "Naplata prevozne usluge Beograd".
To je, prema rečima gradonačelnika Aleksandra Šapića, moguće iako još nisu završeni pregovori sa turskom kompanijom "Kentkart" koja se dosad bavila naplatom i prodajom "bus plus" markica. On kaže da je siguran da Grad neće plaćati nikakve penale i najavljuje da će kontrolori u narednim mesecima samo upozoravati putnike da kupuju karte i da pokušaju da uvedu ulaz na prednja vrata.
Odluka o osnivanju ove gradske firme, koju su beogradski odbornici aminovali na sednici u sredu, pokrenula je niz pitanja u javnosti. Opozicija i deo radnika zaposlenih u prestoničkim preduzećima smatraju da je ovo nepotrebno trošenje novca iz budžeta, te da je sve to mogao da radi GSP. Zbog toga su sindikalci i protestovali ispred gradske skupštine pre dva dana. Odgovarajući na prozivke, Šapić je rekao da želi da napravi "čisto" preduzeće, te da GSP sada nije u stanju "ni da o sebi vodi računa".
- Ovo je naplata karata za čitav javni prevoz, GSP u njemu učestvuje sa 50 ili 60 odsto - objašnjava gradonačelnik. - Zašto bi GSP naplaćivao prevoz privatnicima? Drugo, to preduzeće mora da preuzme kontrolore, zar neko veruje da je GSP savršen sistem u koji treba da uđu svi oni i da se "utope" u 250 miliona evra subvencija. Hoću da napravim čisto preduzeće, biće najvećim delom sastavljeno od kadrova GSP, onih koji sada tamo ne rade ono što treba. Ponudićemo im da pređu u novo preduzeće, da jasno definišemo njihov posao. Niti ćemo koga da otpuštamo, niti da smanjujemo platu, naprotiv, pokušaćemo da je povećamo.
Ključna odluka je doneta, a sa "Kentkartom" se još pregovara oko uslova. Šapić kaže da su oni imali procenat od osam odsto, te da su sami pravili kalkulaciju kako je naplata padala, pa tako dospeli u minus.
- Nisam ni znao da su tri puta kupovali novu opremu, od tih osam odsto. Pritom, oni su firma koja jedino ovde kod nas radi naplatu i kontrolu, svuda logistiku. Preuzimamo kontrolore, a za softverska rešenja ćemo videti.
A kada kontrolori "Kentkarta" pređu u JKP "Naplata prevozne usluge Beograd", njihovi prvi zadaci neće biti represivni, već će samo apelovati na putnike da budu savesni i plaćaju uslugu prevoza.
- U prvih nekoliko meseci, možda i godinu dana, kontrolori će samo da upozoravaju. Moj nalog biće da ne idu represivno. Današnja usluga prevoza u Beogradu nije na nivou onog što imaju evropske metropole. To ne znači da neće biti kontrolora. Biće ih, ali će ljudima govoriti "evo ovde su validatori, kupite i otkucajte kartu". Pokušaćemo da uvedemo ulaz na prednja vrata, a izlaz na ostala. A kad ljudi vide da su autobusi čistiji, da klime rade, da su linije frekventne, da je više vozila na ulicama i da smo podigli kvalitet usluge, počeće sami da plaćaju markicu - zaključuje Šapić.
Kada većina Beograđana zaista počne da plaća kartu, ističe gradonačelnik, neke od socijalnih kategorija biće oslobođene kupovine markice. Do tada, Šapić kaže: "Kad ne plaća niko, ne moraju ni oni."
ANDRIĆ NA ČELU "NAPLATE"
ZA v. d. direktora JKP "Naplata prevozne usluge" Beograd, prestonički odbornici izabrali su Slavena Andrića. U njegovoj biografiji piše da je rođen 1981. godine, te da je završio Fakultet za poslovne studije u Beogradu, a trenutno je pomoćnik predsednice opštine Voždovac.