DUG GSP ZA NAFTU 2,9 MILIJARDI: Novo rukovodstvo gradskog prevozničkog preduzeća dočekali problemi
DUGOVI za gorivo od nekoliko milijardi dinara, nedovoljan broj vozača, moguće vraćanje naplate karata u ruke Grada, izgradnja gasne stanice u pogonu na Karaburmi, skidanje reklama sa autobusa - sve su to problemi koje je nasledilo novo rukovodstvo GSP "Beograd", sa Zoranom Šarcem na čelu, koji je nedavno izabran za v. d. direktora.
Činjenicu da je situacija u preduzeću, koje je najveća i glavna karika u sistemu beogradskog javnog prevoza katastrofalna, ne kriju ni u Starom dvoru.
Samo za naftu, otkrio je prošle nedelje gradonačelnik Aleksandar Šapić, GSP duguje poznatoj kompaniji 2,9 milijardi dinara. Prema njegovim rečima, u rezervoare autobusa, trolejbusa i tramvaja koji su u vlasništvu ovog preduzeća slilo se 3,6 milijardi, a plaćeno je samo 700 miliona dinara.
- Grad sada to rebalansom mora da obezbedi - poručio je Šapić.
- Tamo je sada veoma loša situacija. Da bismo postigli ono što želimo, a to je da pred građane izađemo sa boljim prevozom, moramo prvo da rešimo probleme u svojoj kući. Dajte nam nekoliko meseci da vidimo šta ćemo tamo zateći, gde još možemo da sasečemo troškove. Da vidimo ko je tamo. Tu ima oko 6.000 zaposlenih, treba da procenimo kako da njih što bolje upotrebimo, možda i neke radnike prekvalifikujemo. Siguran sam da će građani već tokom jeseni videti pomak.
A prvi konkretan korak u rešavanju mnogobrojnih problema sledi uskoro, jer su beogradski odbornici nedavno podržali odluku da se do 1. oktobra uklone reklame sa svih autobusa, trolejbusa i tramvaja koji krstare prestonicom. Ipak, mesta za oglašavanja biće u unutrašnjosti vozila. Takođe, doneta je odluka da sva vozila budu crvena, a ne šarena.
Krupan problem sa kojim godinama kuburi GSP je i nedostatak vozača. Sve do juče, na snazi je bio letnji red vožnje, odnosno na centralnim prestoničkim i prigradskim ulicama bilo je manje autobusa, tramvaja i trolejbusa, ali i putnika u njima, pa se nedostatak šofera i nije toliko osetio. Ali, manjak vozača mogao bi da utiče i na red vožnje, a samim tim i na nezadovoljstvo sugrađana već ovih dana, kada su se Beograđani vratili s odmora i krenuli na posao a deca u školu.
Za razliku od prevoznika "Lasta" i "Ariva" koji takođe voze Beograđane, u GSP nedostaje najviše vozača, oko 200. Prema podacima Sekretarijata za javni prevoz, u ovom gradskom preduzeću sada je 2.806 šofera, od kojih je oko 2.500 zaposleno na neodređeno vreme.
Tokom cele godine otvoren je konkurs za posao, a godišnje u proseku GSP primi 308, a napusti ga 247 vozača.
Takođe, Grad je pre dve nedelje usvojio predloge "Laste", "Avale" i "Arive" koji će iz prestoničke kase ubuduće dobijati 10 odsto više novca po pređenom kilometru. Zahtev GSP "Beograd" koji je od Grada tražio uvećanje cene po pređenom kilometru za 17 odsto nije bio na dnevnom redu gradskih odbornika.
GASNA STANICA NA KARABURMI
OD ove jeseni, na gradske ulice trebalo bi da izađe 100 novih autobusa na gas. Ali, pre nego što nova zglobna vozila izađu na ulice, biće napravljena gasna stanica u pogonu GSP na Karaburmi, za čiju izgradnju je zadužena firma iz Pančeva. Uskoro počinju radovi, kako bi vozila mogla što pre da koriste ovo gorivo. Početna ulaganja biće 3,5 miliona evra, a osim za potrebe javnog prevoza, na ovom mestu gas će moći da se toči i u privatne automobile, taksije, kamione, distributivna vozila.