JAVNI PREVOZ U CRVENOM: Prema odluci skupštine, spoljašnjost gradskih autobusa, tramvaja i trolejbusa od 1. oktobra biće bez reklama
REKLAME sa svih vozila javnog prevoza, i GSP-ovih i privatnih, biće uklonjene do 1. oktobra.
Ovo "otkrivanje" autobusa, tramvaja i trolejbusa biće prvi korak u rešavanju mnogobrojnih problema gradskog prevoza, koji se već godinama gomilaju. Ipak, mesta za oglašavanja biće u unutrašnjosti vozila, na mestima koja su za to predviđena.
Na ovu odluku, koju su aminovali prestonički odbornici na nedavno održanoj sednici, podsetio je nedavno gradonačelnik Aleksandar Šapić. On je nekoliko puta ponovio da javni prevoz ne sme da liči na "Mikijev zabavnik", te da su prihodi od reklama na autobusima kao od 30 bilborda u Beogradu. Doneta je odluka da sva vozila budu crvena, a ne šarena. Kao što su i bila pre lepljenja reklama po spoljašnjosti.
- Ovo je samo prva mera da pokažemo ljudima da moramo da krenemo od estetike, a da će se onda ići dubinski u rešavanje krupnijih problema u GSP i prevozu - istakao je Šapić. -
Da bismo mogli od građana da tražimo da plaćaju kartu, moramo najpre da "umijemo" naš gradski prevoz.
Prema poslednjim podacima, mesec dana reklamiranja na celoj površini "španca" košta 81.000, pola je 51.948, a četvrtina 36.450. Oglašavanje na zglobnim autobusima i trolejbusima je 22.680 dinara za celu pokrivenost, 14.742 za polovinu a 10.206 košta četvrtina. Cena za solo autobuse i tramvaje je 16.200, 10.530, odnosno 7.290 dinara za četvrtinu pokrivenosti vozila.
Ideja da svi autobusi, trolejbusi i tramvaji koji saobraćaju ulicama glavnog grada budu crveni, nije nova. Građani su za ovu boju glasali još 2015. godine, kada je na čelu prestonice bio Siniša Mali. Ona stara vozila koja su dotad bila u garažama GSP i privatnika prefarbana su u crvenu, a nova su se poručivala isključivo u toj boji.
Tadašnje rukovodstvo prestonice želelo je da se ujednači boja starih i novih vozila. Do tog momenta sva su bila plava i žuta. Mada, i danas na ulicama imamo zelene švajcarske tramvaje, španske šarene, žute trole i "solaris" autobuse.
SKUPO PREFARBAVANjE
DA PREFARBAVANjE autobusa nije nimalo jeftino, pokazuju podaci iz 2015. godine. Tada su iz GSP govorili da je za "presvlačenje" jednog autobusa potrebno pet ili šest dana i koštalo je 1.800 evra, a za novo lice "solarisa" plaćali su čak 5.500 evra po vozilu.