PRIVATNI PREVOZNICI U BEOGRADU TRAŽE VIŠE CENE: Sednica Skupštine grada u četvrtak - Šapić predstavlja Plan stabilizacije
GRAD Beograd postigao je dogovor s konzorcijumom privatnih prevoznika "Ariva Litas", SP "Lasta" i "Avala bus" o povećanju cene po pređenom kilometru, koja iznosi oko 10 odsto i trebalo bi da važi od septembra.
Na ovu odluku, konačni sud daće prestonički odbornici na sednici Skupštine grada koja je zakazana za četvrtak.
Kako će i da li će zbog ove izmene poskupeti i cene karata javnog prevoza još nije poznato. Krajem marta, prevoznici koji učestvuju u gradskom i prigradskom javnom saobraćaju GSP "Beograd", "Ariva" i "Lasta" uputili su zahtev Gradu u kome su tražili povećanje cene po pređenom kilometru. Na to imaju pravo dva puta godišnje, u martu i septembru, ukoliko su ispunjena četiri kriterijuma - povećanje cena goriva, potrošačkih cena u prestonici, veća bruto zarada u glavnom gradu i kursa evra. Predloge je Grad usvojio svima sem GSP "Beograd", koji je tražio uvećanje od oko 17 odsto. Zahtev GSP ove nedelje neće ni biti na dnevnom redu za izjašnjavanje odbornika.
Od septembra, Grad Beograd isplaćivaće "Arivi" 200,59 umesto dosadašnjih 181,79 dinara za solo autobus, a za minibus 140,28. Toliko iznosi uvećanje cene za 10,34 odsto, koje je Grad odobrio ovom konzorcijumu privatnih prevoznika.
Solo vozila SP "Lasta" koja saobraćaju ka prigradskim naseljima dobijaće 150,02 dinara po pređenom kilometru, zglobni 181,41, a minibus 112,99 dinara, što je za 10,17 odsto više nego sad. Danas "Lastine" solo autobuse po pređenom kilometru Grad plaća 136,17, zglobne 164,66, a minibuseve 102,56 dinara.
Gotovo identično uvećanje od 10,04 odsto odobreno je i "Avala busu", pa će se, već kroz petnaestak dana, iz gradske kase izdvajati 154,55 dinara za kilometar koji vozi solo autobus, a za zglobne 185,46.
Cene po pređenom kilometru razlikuju se i do 60 odsto, u zavisnosti od toga da li na nekoj liniji vozi minibus, solo ili zglobni autobus, da li voze kroz centar Beograda ili idu ka obodnim naseljima, koliko imaju stajališta i da li su im trase opterećene saobraćajem.
Od svih stavki, prevoznici se najviše žale na poskupljenje goriva, ističući da uključivanje klime prazni rezervoar za 10 do 12 odsto. Pretili su i prekidom vožnje u centru prestonice. Početkom avgusta, nezadovoljni vozači "Laste" iz Barajeva štrajkovali su glađu, te su na jedan dan obustavili prevoz zbog čega su trpeli žitelji ove prigradske opštine koji su se i ranije žalili na neredovne polaske.
Gradski prevoz poslednji put poskupeo je 2015. godine. Naplata karata dovoljna je za četvrtinu troškova javnog prevoza u našem glavnom gradu, dok se ostatak finansira iz prestoničke kase.
Nije nemoguće da se, po usvajanju ove odluke, povećaju i cene dnevnih i mesečnih karata za vožnju autobusima, trolejbusima i tramvajima. Od pre dva meseca vožnja minibusevima "skočila" je sa 150 na 200 dinara, dok oni koji se voze od Slavije do aerodroma "Nikola Tesla" na liniji A1 umesto 300, plaćaju 400 dinara.
PLAN STABILIZACIJE
NA predstojećoj sednici Skupštine grada, prvi čovek Beograda Aleksandar Šapić trebalo bi da predstavi Plan stabilizacije koji će se, kako je sam gradonačelnik ranije najavio, najvećim delom ticati analize gorućih pitanja u javnom prevozu, te predloga za njihovo rešavanje.