NOVA STANICA GOTOVA U 2023? Grad preuzeo na sebe završetak posla na izgradnji autobuskog čvorišta u Novobeogradskom Bloku 42

Ш. Маровић 23. 07. 2022. u 06:47

NAJAVA Aleksandra Šapića po dolasku na mesto prvog čoveka prestonice da će se pozabaviti problemom izgradnje autobuske stanice je dobila svoj epilog.

Foto M. Anđela

Grad je sporazumno raskinuo ugovor s preduzećem BAS i na sebe preuzeo da završi izgradnju čvorišta u Bloku 42. Time će konačno biti rešena priča koja traje od 2018. godine, kada su počeli nikada završeni radovi na ovom prostoru.

Ugovor o gradnji autobuske stanice u novobeogradskom Bloku 42 potpisan je između BAS i Grada 2017, kamen temeljac je postavljen 2018, dok su radovi započeli godinu dana kasnije.

Oni su obeleženi mnogobrojnim kašnjenjima i probijanjem svih rokova, a radnika na gradilištu gotovo da nije bilo. Za izgradnju stanice BAS je uzeo 12 miliona evra od banke, a ostatak je trebalo da finansira iz budžeta. Ipak, tokom godina troškovi izgradnje su rasli, pa su se pojavili i dugovi. Grad je zbog toga odlučio da preseč i pokuša da ovaj posao konačno privede kraju.

- Kako su u BAS prihvatili sporazumni raskid ugovora, mi ćemo preuzeti i završiti stanicu na Novom Beogradu u roku od nekoliko meseci - istakao je Šapić. - Smatramo da je to interes svih građana prestonice. Grad će isplatiti sav novac koji je uložen u protekle četiri i po godine, iako je ustupljeno zemljište i urađene sve pristupne saobraćajnice.

To ćemo uraditi pošto imaju 700 zaposlenih o kojima njihovo rukovodstvo treba da vodi računa. Ja njima kažem da razmisle ko su njihovi rukovodioci, kako vode firmu i zašto su došli u situaciju da posle toliko vremena nisu u stanju da sprovedu ono za šta su imali novac.

Foto M. Anđela

Na gradilištu je završen deo perona, koji nisu natkriveni. Pre tri nedelje unutrašnjost stanice dobila je i asfaltnu podlogu, dok su za staničnu zgradu samo urađeni temelji.

Zemljište deluje zapušteno, a veći deo zarastao je u korov.

- Samo što posle ovoga sva odgovornost za dalji rad preduzeća ide na većinske vlasnike i rukovodstvo, a ne na nekog drugog - kaže Šapić. - Verujem da to i radnici koji tamo rade sada razumeju. Mi ćemo da završimo Beogradsku autobusku stanicu za par meseci i naći ćemo operatera koji će njom da rukovodi.

Kako su "Novosti" ranije pisale, na zemljištu gde se gradi nova stanica i koje se vodi na Grad Beograd navodno su se pojavili članovi porodice Martinović, koji su podneli zahtev u katastru za ovaj vredan plac.

- Stanica se gradi na 3,9 hektara zemljišta u vlasništvu grada, a BAS je kao korisnik stavio hipoteku, da bi za izgradnju podigao 12 miliona evra kredita - rekao je tada predsednik sindikata Slobodan Kovrlija.

- Odjednom se pojavljuje imovinsko-pravni problem tako što tri osobe s prezimenom Martinović traže da na njih bude upisan plac u Bloku 42, tvrdeći da im pripada.

Foto M. Anđela

Veliki problem bile su i plate radnika, koje su prošle godine smanjene za 30 odsto, a i prihodi su za 35 odsto manji. Mnogobrojne nedaće prate izgradnju nove autobuske stanice, koja se u projektima pominje već četiri decenije.

Kako je 2018. godine istakao tadašnji gradonačelnik Siniša Mali, stanica u Bloku 42 biće jedinstvena u Evropi, jer će obuhvatati međugradski, međumesni i turistički saobraćaj.

Površina stanice će biti 13.000 kvadratnih metara, dok je vrednost radova tada procenjena na oko 25 miliona evra. Nadležni su tvrdili da će za 18 meseci na ovom prostoru biti nova moderna stanica. To se, nažalost, nije dogodilo.

PRESELjENjE DUGO NAJAVLjIVANO

IDEJA o preseljenju BAS na novu lokaciju stara je prilično dugo, a ispraćaj autobuskog čvorišta iz centra grada ubrzao je projekat "Beograd na vodi".

Zasada se ne zna da li će se odmah po preseljenju polazaka sa stare stanice u Blok 42 na vratima starog BAS pojaviti bageri, ali se sigurno na to neće dugo čekati.

Pogledajte više