IZVEŠTAJ SA TERENA, PA TEK ONDA RADOVI: Gradonačelnik Šapić najavio novine prilikom svih rekonstrukcija

B. B.

17. 07. 2022. u 07:41

IZVEŠTAJ sa terena, pa početak radova novo je pravilo koje bi trebalo da zaživi u narednom periodu, kako bi se predupredile neželjene situacije, poput nedavnog pucanja cevi u Ulici kraljice Marije.

Aleksandar Šapić u Ulici kraljice Marije, Foto Beoinfo

Gradonačelenik Aleksandar Šapić je naložio svim javnim preduzećima da, kada se rade rekonstrukcije, bez obzira na projekat, provere stanje na terenu i daju svoj izveštaj šta bi eventualno trebalo dodatno da se uradi.

Prema njegovim rečima, tako će javna komunalna preduzeća napismeno dati svoj stav da li neke instalacije treba dodatno da se promene ili da nema potrebe za tim.

- U ovom momentu ne postoji nijedan papir da je bilo ko iz "Beogradskog vodovoda" zauzeo stav da ta cev treba da se menja - navodi Šapić.

- Kvar je, inače, saniran već u toku noći i građani su dobili vodu, ali to ne opravdava ono što se desilo. Da bi ovakve stvari predupredili ubuduće, moramo da ponesemo odgovornost prema građanima.

Šapić je istakao da je Beograd u proteklih sedam-osam godina suštinski dobro vođen i razvija se u dobrom pravcu i da te projekte, kojih je po njemu bilo mnogo, treba i nastaviti.

- Međutim, ima mnogo stvari koje nisu bile dobre - naveo je gradonačelnik.

- Na današnji dan zatičemo prihode i profit Grada Beograda i javnih komunalnih preduzeća od oko 4,5 milijardi dinara, a 2016. godine bilo je 11 milijardi dinara. Znači pali su za sedam milijardi. Kreditna zaduženost Grada u odnosu na 2016. i 2017. godinu u evrima je porasla sa 42 na 52, u dinarima sa 5,5 milijardi na 7,5 milijardi. Prispele obaveze, van zakonskog roka, sa 2,5 milijardi otišle su na 5,5 milijardi. To nije dobro.

Foto D. Milovanović

Prvi čovek prestonice ističe da će se gradska vlast fokusirati na smanjenje troškova, naročito za "besmislene projekte".

- Ima projekata za koje mislim da su potpuno neodrživi, kao raspisivanje nabavke za četiri bazena od 90 miliona evra, nabavka za rečni prevoz od 400 miliona evra u sledećih osam godina a da ne postoje stanice niti studija izvodljivosti - smatra Šapić.

- Ne možete da kroz jedan dobar projekat, kao što je "smart siti", provlačite stvari i pravite troškove protiv kojih su bili mnogi sekretarijati, koji mi se sad žale da im je to nametnuto. To ćemo sve da ispitamo. Jer, kao što postoje političke zasluge, postoji i odgovornost koja mora da bude i moralna, i politička, i krivična.

Gradonačelnik je poručio da će vratiti dostojanstvo predsednicima opština u odnosu na Grad. On je istakao da, iako predstoji rebalans budžeta u kojem će morati da bude rezova zbog nabavke energenata i spremnosti javnog prevoza za zimu, opštinama se neće oduzimati sredstva.

Foto: Zoran Milošević

GRADSKI PREVOZ

DANAS Grad subvencioniše javni prevoz sa 250 miliona evra, što je blizu četvrtine budžeta. Time ću da se bavim iako nije popularna tema. Ukoliko uspete da uštedite i sto miliona evra, taj novac može da se iskoristi za socijalna davanja, vrtiće, škole i drugo.

Mora da se dovede u red jer je GSP "rak-rana" Beograda već dvadeset-trideset godina.

Ljudi su nezadovoljni kvalitetom prevoza i to je tačno, ali istovremeno karta se ne plaća. Nemoguće je da bilo šta u životu imate kvalitetno ukoliko u to ne ulažete - istakao je Šapić.

Pogledajte više