TAKSIJA NEMA PO 40 MINUTA: Beograđani ljuti, udruženja tvrde da se na vozilo dugo čeka samo u špicu

Ш. Маровић 09. 06. 2022. u 08:49

PREDSTAVNICI taksi udruženja konstantno ističu kako dostupnih vozila u gradu ima skoro u svakom trenutku, ali reporteri "Novosti" juče su se uverili da je slobodnog prevoznika, posebno u špicu dana, gotovo nemoguće naći!

Prizrenska, juče oko 15 sati, Foto N. Skenderija

To pokazuju prazne taksi stanice u samom centru glavnog grada, u Makedonskoj i u Prizrenskoj ulici, ali i pozivi preko kojih se na slobodnog četvorotočkaša čeka i po 40 minuta. Osluškujući potrebe građana, kao i zbog sve većeg priliva stranih gostiju, Grad Beograd omogućio je da u sistem taksi prevoza do kraja avgusta uđe još 500 novih taksista.

Predstavnici krovnog udruženja taksista misle drugačije.

Bilo to tokom jutarnjih špiceva, popodnevnih gužvi ili lošeg vremena, činjenica je da građani sve teže mogu dobiti taksi prevoz. Primedbe i negodovanje na nedostupnost vozila u prestonici mogu se svakodnevno čuti, a neretko se dešava da operater uopšte ni ne podigne slušalicu.

- Kao što vidite, u Prizrenskoj smo trenutno samo kolega i ja, ali i mi čekamo već ugovorene stranke - kaže, za "Novosti", taksista koji nije želeo da se predstavi.

- U špicevima je veoma teško naći slobodno vozilo, posebno od 15.30 do 17 sati. Verujem da taksi prevoza nema i zbog velikih gužvi u gradu, pošto sam pre nekoliko dana od aerodroma "Nikola Tesla" do jednog hotela u centru putovao dva sata! Takođe, problem su i vožnje na kratkim relacijama, pa recimo ukoliko upadnete u gužvu od Terazija do Slavije bude "veća dara nego mera". Iako je usluga poskupela, očigledno da to nije odvratilo građane da i dalje koriste ovaj vid prevoza.

Taksi prevoznici sa kojima smo imali prilike da razgovaramo takođe ističu da je zauzetost vozila posebno prouzrokovana nedostatkom parking-mesta i sve strožim kontrolama saobraćajne policije. Zbog toga se sve veći broj građana odlučuje na plati vožnju nego da ostane bez mesta za parkiranje ili "popije" veliku kaznu.

U krovnom udruženju taksista, međutim, misle drugačije.

- Taksi vozilo je teže dobiti samo u prepodnevnom špicu od 7.30 do 9 sati, poslepodnevnom od 15.30 do 17.30 i u gluvo doba noći, od 2.30 do 4.00 - tvrdi za naš list predsednik Udruženja taksista Aleksandar Bjelić.

- U ostalim delovima dana je dostupnost vozila velika. Na kašnjenje i nedostatak ili nedostupnost taksija utiče i kolaps u saobraćaju, na čemu bi grad trebalo da poradi. Potrebno je više žutih traka, kako bi se prostor dodatno oslobodio.

Ilustracija V. N.

Naš sagovornik ističe da 80 odsto prevoznika saobraća gradskim ulicama od 5 sati ujutru do 21 uveče, dok svega 20 odsto njih stranke prevozi u noćnom terminu.

- Suludo je ubaciti veliki broj vozila samo da bi se pokrilo vreme kada su najveće gužve, jer kasnije za njih neće biti posla - kaže Bjelić povodom povećavanja broja taksista.

- Veliki broj mladih se takođe vozi na kraćim rutama, do dva kilometra, gde vožnja košta 400 dinara. Valjalo bi razmisliti o tome da se postavi ograničenje na koju daljinu bi moglo da se vozi, a da preko softvera prioritet imaju stalni, a ne sporadični korisnici naših usluga.

Taksi stanica u Makedonskoj, Foto N. Skenderija

Zbog sve češćih primedbi na nedostupnost vozila, do kraja leta na prestoničke ulice "uplivaće" još 500 novih prevoznika, pa će ih u glavnom gradu biti ukupno 6.410. Oni su, kao i svi drugi morali da prođu ispit poznavanja grada, a država je obezbedila i subvencije za kupovinu vozila.

PLAN DO 2027. GODINE

POSLEDNjI prijem taksista u radni odnos bio je 2017. godine, kada se na ulicama pojavilo njih 800. Plan Grada je da se do 2027. godine na prestoničkim ulicama nađe oko 7.000 vozila, o čemu će se u narednom peridu razgovarati sa gradskim čelnicima. Takođe, uslov je da sva nova vozila budu isključivo bele boje.

Pogledajte više