EKO-AUTOBUSI DOBIJAJU DEPO: Raspisan tender za adaptaciju stare karoserijske radionice na Novom Beogradu
PRVE dve linije EKO-autobusa koje saobraćaju prestonicom uskoro će dobiti i svoj depo za skladištenje i popravku. Javno preduzeće GSP "Beograd" raspisalo je tender za radove na adaptaciji i sanaciji stare karoserijske radionice na Novom Beogradu, koja će postati stalni dom ekoloških prevoznih vozila.
Kako se navodi u specifikaciji posla, predmet radova, između ostalog, biće geodetsko snimanje postojećeg stanja, vađenje sadašnjih tramvajskih šina i postavljanje betonskog kolovoza. Biće urađena i nova kanalizacija, a radnici će izvesti i mašinske i elektroradove. Zainteresovane firme svoje ponude mogu da dostave do 26. aprila.
Plan gradskih čelnika jeste da se u narednih pet godina godišnje kupuje po deset elektrobuseva, koji su ekološki najprihvatljiviji vid prevoza. Kako je ranije najavio zamenik gradonačelnika Goran Vesić, očekuje se da do 2025. godine takođe bude kupljeno 500 autobusa koji će koristiti prirodni gas, čime bi se emisija štetnih gasova značajno smanjila.
Prva vozila "nezagađivači" na ulicama prestonice počela su da saobraćaju 2016. godine.
Tada je kupljeno pet autobusa, a funkcionišu u okviru linije EKO-1 od Vukovog spomenika do Belvila. Gotovo šest godina bilo je potrebno za drugu garnituru, koja je pristigla u februaru.
Druga linija EKO-2 saobraća od Dunavske ulice do okretnice kod tržnog centra "Galerija" u Beogradu na vodi. Ukupno je kupljeno deset autobusa, koji na početnoj i krajnjoj stanici imaju i punjače.
TRAMVAJI I METRO
ŠIRENjEM tramvajske mreže, ali i linija iz sistema BG voza koji bi centar grada povezao sa prigradskim naseljima, potreba za javnim prevozom biće znatno smanjena.
Očekuje se da do 2030. godine, posle završetka radova na prve dve linije metroa, na ulicama prestonice saobraća svega 500 autobusa.