TRAMVAJI ĆE IĆI SREDINOM "ZRENJANINCA": Na javnom uvidu plan detaljne regulacije izuzetno frekventne saobraćajnice
ZRENjANINSKI put mogao bi da se transformiše u potpunosti i to izgradnjom tramvajskih šina, baštica za tramvaje, tri kružna toka i biciklističkih staza. Na javnom uvidu našao se plan detaljne regulacije dela ove magistralne saobraćajnice od kanala Sebeš do petlje Kovilovo, koji je naručio i izradio Grad. Nije poznato kada bi radnici mogli da započnu rekonstrukciju, ali prema planovima koje su imali prošle godine gradski oci, ovi radovi sačekaće prvo izgradnju mosta na Adi Huji.

Zrenjaninski put / Foto P. Milošević
Dokumentom je obuhvaćeno 76,33 hektara, a građani će biti u prilici da ga vide u zgradi Gradske uprave. Kako se navodi u PDR cilj je da se stvore uslovi za rekonstrukciju, unapredi deo ove trase, poveća njen kapacitet i da se omogući bezbedno kretanje pešaka i vozila.
Osim Zrenjaninskog puta, obuhvaćene su i Severna tangenta, ulice Bratstva i jedinstva, Ivana Milutinovića, Ovčanski put i 23 sporedne saobraćajnice.
- Zrenjaninski put predstavlja jedan od severnih ulaza u Beograd, a za pojedine stanovnike naselja na levoj obali Dunava predstavlja jedinu vezu sa centrom grada - navodi se u dokumentu. - Nakon razmatranja više varijanti, saobraćajnica bi sadržala bašticu širine od osam metara u središtu puta za tramvaje i autobuse. Po dve trake za automobile od 6,5 metara i biciklističke staze na obe strane. Tri kružne raskrsnice bile bi urađene kod Lužničke i Popove bare nova 1, Ivana Milutinovića i Puta za Ovču, Bratstva i jedinstva i Kikindske ulice.
Kako se navodi u dokumentu, tramvajska pruga bi se protezala od Pančevačkog mosta do groblja Zbeg, gde je planiran depo i terminus. Bile bi zadržane postojeće autobuske linije, ali bi bile uvedene nove. Tramvaji i autobusi imali bi zajednička stajališta.

Izgled budućeg mosta kod Ade Huje
Prošle godine gradski oci najavili su da je u narednim godinama u planu širenje tramvajska mreže sa postojećih 50 za još 40 kilometara. Osim Borče i naselja na levoj obali, tramvajske pruge mogle bi da stignu do Velikog Mokrog Luga, Višnjičke banje, Bežanijske kose i Surčina.
- Šine ćemo produžiti od Omladinskog stadiona do Višnjičke, pored nove okretnice i novog depoa u zoni Pančevačkog mosta. Tramvaj će onda ići preko novog mosta na Adi Huji, paralelno sa postojećim, preko Dunava do nove okretnice u Krnjači. Odatle će jedan krak voditi sve do Pupinovog mosta, a drugi Zrenjaninskim putem sve do nove okretnice i budućeg depoa koji je planiran u zoni petlje sa obilaznicom, naspram groblja Zbeg - rekao je tada zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
PLANIRANA I PREDŠKOLSKA USTANOVA
OSIM uređenja magistralnog puta, planirana je i izgradnja predškolske ustanove.
- Planiran broj stanovnika na teritoriji koju plan obuhvata je 6.976. Jedan depandans bi imao kapacitet za 270 korisnika, a drugi za 80. Nije neophodna nova osnovna škola, i potrebe za smeštanje dece ispunile bi tri osmoletke u Borči - navodi se u dokumentu.