NA 5.700 KVADRATA 15 ŠALTERA: Detaljnije razrađeno i predstavljeno idejno rešenje stanične zgrade Prokop
INFRASTRUKTURA železnice Srbije, koja je nosilac projekta izgradnje stanične zgrade sa parkingom na Prokopu, podnela je Ministarstvu za zaštitu životne sredine zahtev za odlučivanje o potrebi izrade studije o proceni uticaja na životnu sredinu tog projekta.
U dokumentu koji je izradila firma ECOlogica URBO iz Kragujevca, takođe je detaljnije predstavljeno i razrađeno idejno rešenje stanične zgrade.
Početkom prošle godine na javnom uvidu našlo se idejno rešenje zgrade i prostorno-komercijalnih sadržaja na ploči Prokopa koje je izradio biro PFB Design d.o.o. iz Beograda. Tada je navedeno da će projekat u narednom periodu biti modifikovan i dorađivan, što se i dogodilo.
Buduća stanična zgrada biće prizemni objekat povezan vertikalno sa donjim staničnim trgom, peronima, pothodnicima i budućom metro linijom. U okviru nje nalaziće se koridori za dolaske i odlaske, dve čekaonice, dva lokala i info pulta, kao i 15 šaltera za kupovinu karata.
Takođe, prema razrađenom projektu, sve putnike čekaće i dve lokacije sa elektronskim automatima za prodaju karata. Kako bi maksimalno olakšali putnicima, buduća stanica posedovaće i menjačnicu, a u 5.700 kvadrata prostora biće mesta za ambulantu, vatrogasnu službu i kol-centar. Jedna od prostorija pripašće i Turističkoj organizaciji Beograda, a postojaće i šalter za prodaju avionskih karata.
Ipak, izgradnja stanične zgrade neće početi sve dok se ne završe radovi na prvom peronu glavnog beogradskog železničkog čvorišta. Od početka godine, posle kašnjenja od nekoliko meseci, intenzivirana je izgradnja poslednjeg segmenta Prokopa, odnosno kote 105, koji se finansira iz preostalih sredstava kuvajtskog kredita. Vrednost tekuće faze iznosi 1,26 milijardi dinara, a urađeno je više od 80 odsto planiranih radova. Kada posao bude priveden kraju, celokupna ploča na Prokopu imaće 35.743 kvadrata.
KONSTRUKCIJA IZNAD DVA KOLOSEKA
BETONSKA konstrukcija koja se uskoro privodi kraju nalaziće se iznad prvog i drugog koloseka, koji do sada nisu izgrađeni.
Svaki od njih dugačak je po 500 metara, a "Infrastruktura železnice Srbije" započeće njihovo uređenje čim se završe radovi na koti 105.