OD SURČINA DO NOVOG BEOGRADA KRAJEM GODINE: Izgradnja veze prestonice sa "Milošem Velikim" u punom zamahu i ovih ledenih januarskih dana
NISKE temperature u prestonici nisu zaustavile radove na izgradnji infrastrukturnih projekata, pa tako radnici kineske kompanije CCCC uređuju brzu saobraćajnicu od Novog Beograda do Surčina.
Dužina ovog puta je 7,9 kilometara, a kompletan posao biće završen do kraja godine.
Budući putni pravac povezaće petlju Surčin sa Vojvođanskom i Ulicom Jurija Gagarina na Novom Beogradu, a njegova izgradnja košta 58 miliona evra. Smatra se prvom deonicom auto-puta "Miloš Veliki" i projektovan je za prosečnu brzinu od 80 kilometara na sat.
- Građevinski radovi se izvode uprkos niskim temperaturama, ali moramo da ih završimo na vreme - istakao je ministar građevinarstva Tomislav Momirović, koji je sa predsednikom Surčina Stevanom Šušom juče obišao radove.
- Ovo je najmanji projekat brze saobraćajnice, ali veoma bitan zbog tranzitnog saobraćaja.
Posebno je značajan za Surčin, jer je njegov sastavni deo i petlja Jakovo, koja danas dolazi na Republičku revizionu komisiju. Očekujem da već u narednim mesecima možemo da krenemo u izgradnju te petlje, koja će značajno rasteretiti centar ove opštine.
Saobraćajnica Novi Veograd - Surčin biće gradska magistrala i imaće tri kolovozne trake sa obe strane. Biće urađen i razdelni pojas, obostrane bankine, ivično zelenilo, pešačke staze i na jednom delu dvosmerne biciklističke staze.
- Eksproprijacija na surčinskoj strani je završena, ostalo je nekoliko sporova na Novom Beogradu - istakao je za "Novosti" predsednik opštine Surčin Stevan Šuša.
- Radovi napreduju odličnom dinamikom, već je nasut veliki deo saobraćajnice. Pobijeni su i šipovi za prelaz preko Galovice. Ostaje da se završi projektna dokumentacija za petlju Surčin 1, koja će se nalaziti blizu glavne surčinske petlje i služiće za odlazak vozila ka budućem nacionalnom stadionu.
TRI NADVOŽNjAKA I TRI MOSTA
IAKO je duga samo 7,9 kilometara izgradnja ove saobraćajnice predstavlja pravi građevinski poduhvat, jer se radi na kompleksnom terenu. Tako će za prolaz vodotokova i lokalnih puteva kineski i srpski graditelji uraditi tri mosta i tri nadvožnjaka, kao i jednu kružnu i tri površinske raskrsnice.