STRADAJU GUME I AKUMULATORI: Koliko košta popravka automobila oštećenih zbog snega?

Ј. ДИНЧИЋ 13. 01. 2022. u 10:23 >> 10:27

ZBOG snežnih padavina, neobeleženih radova ili nevidljivih rupa na saobraćajnicama, vulkanizerske radnje širom prestonice ovih dana imaju pune ruke posla.

Foto Privatna arhiva

Osim zamena guma u zadnji čas, poslednjih dana mnogo je vozača koji dolaze da poprave delove trapa, amortizere, spone ili kočnice. Posla ima i za auto-električare, ali i prodavce, jer su mnogi ostali praznih akumulatora zbog niskih temperatura.

Prema rečima vulkanizera, gume najčešće stradaju jer se na kolovozima rupe ne obeležavaju znacima upozorenja, pa u zimskom periodu vozači autom upadaju u one koje se ne vide. U ovim slučajevima gumama koje se pocepaju ili probuše neophodna je zamena, a često dolazi i do oštećenja felni i lomljenja, pa je potrebno raditi i reglažu.

Usluga montaže pneumatika i balansiranja za sva četiri točka kreće se od 2.000 do 5.000 dinara, dok je zamena po jednom točku od 500 do 1.000 dinara. Cene novih guma kreću se od 3.500 do 65.000 dinara, a to zavisi od dimenzija i njihovog kvaliteta. Najtraženiji pneumatici su prečnika felni 15 i 16 inča, od 5.000 do 11.000 dinara.

- Letnje pneumatike treba zameniti zimskim najkasnije do 1. novembra jer posle toga zbog niskih temperatura i vlažnog kolovoza, može da dođe do lakog proklizavanja - objašnjava, za "Novosti", vulkanizer Dušan Spasić.

- Ne proporučuje se da se radi bočno krpljenje guma, ali vozači to ipak traže, jer nemaju novca i mogućnosti da kvar kvalitetno saniraju. Ako ne postoji šansa da se zakrpi guma, uglavnom se u ovom periodu godine kupuju pneumatici nižeg kvaliteta.

Zimski pneumatici su obavezni, Foto M. Anđela

Prema rečima vulkanizera, važno je da vozači vode računa da budu gume istog proizvođača, modela i dimenzija koje je propisao proizvođač auta. Preporuka da se izbegne kupovina polovnih pneumatika, a onima koji ne mogu da priušte nove, savetuje da ne pazare starije od dve godine i da obrate pažnju na dubinu šare.

Zimski uslovi ne odgovaraju nikako ni vozačima čiji automobili se ne voze svakodnevno i uglavnom su parkirani na otvorenom. U ovakvim situacijama posla ima i za električare i prodavce akumulatora.

- Zlatno pravilo je da akumulatori stare leti, a umiru zimi - kaže auto-električar Dalibor Ćukić.

- Problemi nastaje zbog neadekvatnog korišćenja, i u ovakvim uslovima preporučuje se da se vozila koja se ne voze svakodnevno upale i ostave da rade bar 15 minuta.

PRAVILA

UKOLIKO saobraćajac zaustavi vozilo koje nama zimske pneumatike u periodu kada su oni obavezni, kaznu može da naplati samo ako je u tom trenutku na kolovozu sneg, led i poledica. Od 1. novembra vozači moraju u prtljažniku da imaju lance ukoliko se nalaze van grada, bez obzira na vremenske uslove.

Pogledajte više