GRADE SE SIMULTANO DVE LINIJE METROA : Svi delovi grada biće saobraćajno povezani
METRO je najveći infrastrukturni projekat koji se radi u Beogradu u 21. veku, gradimo simultano dve linije metroa i, suštinski, dobićemo ih odjednom, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić gostujući na TV Pink.
– Za dva dana biće tačno 51 godina otkako je metro prvi put obećan Beograđanima i Beograđankama. Tokom tog vremena bilo je perioda kada je bilo i kada nije bilo novca, ali nikada se nije dogodilo da imamo ovako snažnu političku volju da se metro izgradi, da imamo novca da ga izgradimo, da imamo sve zakonske preduslove i da su usvojeni svi urbanistički planovi, uključujući i plan generalne regulacije šinskih sistema, koji omogućuju da se počne sa izgradnjom metroa – kazao je Vesić.
On je podsetio da će prva linija metroa biti izgrađena 2028, a druga 2030. godine.
– Gradimo simultano dve linije metroa i, suštinski, dobićemo ih odjednom. Reč je o 40 kilometara sa 43 stanice, a istovremeno počinjemo da proširujemo BG voz, o čemu će biti potpisan sporazum do kraja godine sa Ruskom Federacijom u Moskvi, a što je bio deo razgovora predsednika Vučića sa Putinom. To je nova investicija koja podrazumeva proširenje kapaciteta koloseka prema Pančevu, Lazarevcu i Mladenovcu, novu liniju Karaburma–Makiš, novu liniju koja počinje od stanice Zemun i obuhvata Surčin, Aerodrom „Nikola Tesla”, novi nacionalni stadion i Obrenovac, što znači da će sve naše prigradske opštine, izuzev Grocke, imati u špicu BG voz na 10, 12 do 15 minuta, a van špica na 45 minuta. To takođe znači da će svako u Beogradu biti saobraćajno povezan i da će svi delovi grada biti izjednačeni – rekao je Vesić.
Govoreći o povezivanju metroa sa Kliničkim centrom, Vesić je istakao da će se to ostvariti preko metro stanice „Sajam”.
– Ona je udaljena oko 400 metara, a u samom dvorištu KBC-a biće podzemni ulaz sa pokretnim stepenicama do stanice. Izgradnjom treće linije postojaće još jedna stanica u Resavskoj ulici i na taj način će Klinički centar biti povezan sa metroom. Takođe, na prvoj liniji postojaće četiri stanice za presedanje, gde će sa BG voza moći da se pređe na metro, a to su „Makiš”, „Sajam”, „Pančevački most” i „Karaburma”. Na drugoj liniji postojaće dve takve stanice, u Makenzijevoj i na Železničkoj stanici Zemun. Kada završimo BG voz, neko iz Novog Sada moći će bez automobila da dođe do Aerodroma „Nikola Tesla” tako što će brzim vozom iz Novog Sada doći do Zemuna, preći na BG voz i za pola sata stići na aerodrom. Daljim razvojem šinskog sistema sutra će to moći i putnici iz Valjeva, Užica, Niša. To nam zaista omogućuje da u Beogradu pređemo na šinski sistem koji je ekološki prihvatljiv, ne zavisi od drugog saobraćaja i ima mnogo veći kapacitet – istakao je Vesić.