NEMAJU GDE NI RUKE DA OPERU: Na taksi stajalištima planirano postavljanje mokrih čvorova, vozači javnog prevoza zaboravljeni
MOGUĆNOST da se na taksi stajalištima postave toaleti ili drugi privremeni objekti poput kioska, kako za potrebe taksi prevoznika tako i za ostale građane, usvojili su odbornici na poslednjoj sednici Gradske skupštine.
Izlazeći u susret taksistima, zaboravili su na vozače gradskog prevoza koji na 60 odsto okretnica autobusa nemaju toalet.
Sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević, obrazlažući novu odluku, naveo je da u Beogradu ima 149 taksi stajališta sa 1.416 stajališnih mesta, da taksi prevoz obavljaju 6.163 vozača. Predloženo je da se na frekventnim taksi stajalištima ili u njihovoj neposrednoj blizini mogu postavljati manji montažni objekti privremenog karaktera sa pratećim sadržajem koji bi podrazumevali toalet, čekaonicu i kiosk sa komercijalnim sadržajem, za potrebe taksi prevoznika i sugrađana.
Ipak, kako kažu u SOS sindikatu GSP-a, ovom odlukom zaboravili su na vozače kojih je 4.961, a koji rade po osam sati, šest dana u nedelji i to na linijama gde na okretnicama nema toaleta.
- I gradu su 153 okretnice autobusa, trolejbusa i tramvaja. Samo na 40 odsto njih postoji toalet. U tih 60 odsto ima okretnica sa mobilnim toaletima, ali nema mogućnosti da operemo ruke, leti da se umijemo. U Bloku 70 na okretnici i taj mobilni toalet je razvaljen, generalno se nijedan ne održava - navodi predsednik ovog sindikata Ivan Mihajlović.
Dodaje da su oni stalno pisali zahteve, tražili da im se toaleti postave. Na okretnici autobusa 707, što je linija koju on vozi trenutno, u Zemun Polju, takođe nema toaleta, kao ni na liniji 36 kod Prokopa. Ni na okretnici u Biraninovoj, u srcu grada, nema toaleta. Na Zelenom vencu, postoji javni toalet. Ali, kada su zbog korone javni toaleti bili zatvoreni, vozači su bili u nebranom grožđu.
PRVO PARTNERSTVO, PA OBJEKTI
OBJEKTI poput toaleta, kioska, čekaonica sa pratećim sadržajem postavljali bi se na osnovu odobrenja, a nakon postupka javne nabavke ili na osnovu zakona kojim se uređuje javno-privatno partnerstvo i koncesija. Na ovaj način bi se omogućilo da se najfrekventnija taksi stajališta urede i da se pruži veći komfor građanima.