PET MOSTOVA DO 2030. GODINE: Sve nove veze preko dveju reka trebalo bi da budu sagrađene za devet godina
SVI mostovi koji će se graditi u prestonici, trebalo bi da budu završeni do 2030. godine. Ovo je naveo zamenik gradonačelnika Goran Vesić, dodajući da će se najpre graditi novi savski most. Sledi gradnja mosta na Adi Huji, mosta kod Vinče na spoljnoj obilaznici oko Beograda. Gradiće se i dva mosta na Savi za potrebe širenja linija BG voza.
Prema Vesićevim rečima, umesto sadašnjeg mosta preko Save kod Beograda na vodi koji ima samo dve trake, praviće se most koji će imati četiri saobraćajne trake, dve nezavisne trake za tramvaj i pešačku i biciklističku stazu.
- Drugi most za koji smo završili kompletnu dokumentaciju jeste most na Adi Huji. To je most ispod Pančevačkog mosta, i on je na unutrašnjem magistralnom prstenu koji radimo. On bi trebalo da potpuno rastereti Pančevački most. Treći most koji se gradi i koji se sada već ugovora, je most kod Vinče. Taj most je drumsko-železnički. To je spoljna obilaznica oko Beograda. Mislim da će se narednih meseci već potpisati ugovor za taj projekat koji se radi sa Kinezima. Njime će se povezati Pančevo sa auto-putem i Beograd će konačno dobiti pravu obilaznicu - naveo je Vesić.
Kako kaže, gradiće se i dva mosta na Savi, za potrebe BG voza. Kada je saobraćaj u pitanju, Beograđane čeka i gradnja dva tunela. Jedan će biti veza Novog savskog mosta sa Bulevarom despota Stefana, koji bi trebalo da smanji saobraćaj za oko 12 posto u centru grada, a zagađenje za više od 10 posto.
- Drugi tunel koji se planira, a koji sada rešavamo je Topčiderski. Iako je prema postojećim planovima detaljne regulacije Unutrašnjeg magistralnog prstena, odatle mostom trebalo da se stiže do Partizanovog stadiona, sada će biti drugačije. Kako se ne bi dodatno zagušila Autokomanda, on će prolaziti ispod nje i izlaziće na novu petlju kod Auto-puta - otkrio je zamenik gradonačelnika.
PRVOBITNA IDEJA
NACRTOM plana detaljne regulacije trase unutrašnjeg magistralnog poluprstena bilo je planirano da trasa UMP-a od tunela Topčider mostom nastavlja preko kružne raskrsnice Autokomanda, u dužini od oko 400 metara. Na PDR bilo je i žalbi sugrađana koji žive kod Partizanovog stadiona, a koji nisu želeli da im veliki broj automobila uništi kvalitet života.