PREVOZI NAS 3,53 ODSTO PENZIONERA: U GSP "Beograd" i "Lasti" nema zaposlenih seniora, najviše ih angažuju privatna preduzeća
GRADSKE autobuse vozi 175 vozača starijih od 65 godina! Jedan od njih, Dragomir H. (72) bio je za volanom na liniji 45, kada se dogodila saobraćajna nezgoda u Zemunu u kojoj je povređeno šestoro ljudi, među kojima i dvogodišnja devojčica.
Reč je o vozilu firme "Unakop", koje obavlja javni prevoz putnika u okviru konzorcijuma privatnih prevoznika "Ariva". A, prema podacima Sekretarijata za javni prevoz, upravo je "Ariva" ta koja zapošljava najviše penzionera.
- Od 4.961 vozača koji prevoze putnike na teritoriji grada Beograda, 175 vozača ima više od 65 godina, što je 3,53 odsto. JKP GSP "Beograd" i SP "Lasta" a. d. Beograd nemaju vozače starije od 65 godina, dok ostali prevoznici koji rade u sistemu javnog prevoza imaju. Konzorcijum "Ariva" ima 122 vozača starijih od 65 godina, konzorcijum "Avala Bus 500" njih 47, za ASP "Strelu" vozi pet šofera, a za SP "Lastra" d.o.o Lazarevac jedan vozač stariji od 65 godina - kažu u Sekretarijatu.
Potvrđuju da je Dragomir H. 1949. godište i dodaju da u "Unakopu" radi već pet godina. Tvrde i da Sekretarijat nema nadležnost u kontroli procesa zapošljavanja kod prevoznika.
- Broj vozača i vozila su važni za neometano odvijanje javnog prevoza u Beogradu. Ugovorna obaveza prevoznika je da obezbedi definisan broj vozila (i na radu i rezervnih) i dovoljan broj vozača. Ugovorom je definisano da je prevoznik dužan da održava vozni park u stanju kojim će se postići bezbedno i kontinuirano pružanje usluga, kao i da je prevoznik u obavezi da obezbedi strogo pridržavanje reda vožnje i rasporeda rada voznog osoblja - ističu u Sekretarijatu.
Na pitanje "Novosti", mogu li da zabrane prevoznicima da u svoje redove primaju penzionere na ugovor, kažu da su Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima definisani uslovi koje vozači koji upravljaju vozilima javnog prevoza moraju da ispune.
- Zakon je definisao da vozačima starijim od 65 godina života, vozačka dozvola se izdaje najviše na pet godina, prema nalazu i mišljenju datom u uverenju o zdravstvenoj sposobnosti. Šoferi kojima je upravljanje motornim vozilima osnovno zanimanje, moraju se podvrgnuti pregledu radi utvrđivanja psihofizičke sposobnosti u roku koji ne može biti duži od tri godine. Ako se utvrdi da lice nije psihofizički sposobno za posao vozača, zdravstvena ustanova koja je bavila pregled dužna je da o tome odmah, a najkasnije u roku od 15 dana, obavesti organizacionu jedinicu MUP na čijem području lice ima prebivalište - podsećaju u Sekretarijatu.
VANREDNI TEHNIČKI PREGLED
SEKRETARIJAT za javni prevoz je u petak zatražio izjašnjenje prevoznika kako se dogodila saobraćajna nezgoda kada je autobus uleteo u dečje igralište u Krajiškoj ulici, kao i izveštaj o vanrednom tehničkom pregledu vozila. Takođe, naložen je vanredni tehnički pregled svih vozila prevoznika "Unakop".
RADOJIČIĆ: UZROK NEZGODE NEPOZNAT
ZAKONOM o bezbednosti saobraćaja regulisani su uslovi koje vozači autobusa moraju da ispune, pa i uslovi koji se odnose na starost vozača autobusa, kazao je u sredu gradonačelnik Beograda prof. dr Zoran Radojičić.
- U slučaju udesa u Zemunu još nije utvrđeno da se on dogodio zbog godina vozača - istakao je on i dodao da će u Sekretarijatu za saobraćaj biti procenjeno kako obezbediti postojeće igralište i da li će ono uopšte moći da ostane na tom mestu - naveo je Radojičić.