PREVOZI NAS 3,53 ODSTO PENZIONERA: U GSP "Beograd" i "Lasti" nema zaposlenih seniora, najviše ih angažuju privatna preduzeća

S. B. Milošević

30. 09. 2021. u 08:51

GRADSKE autobuse vozi 175 vozača starijih od 65 godina! Jedan od njih, Dragomir H. (72) bio je za volanom na liniji 45, kada se dogodila saobraćajna nezgoda u Zemunu u kojoj je povređeno šestoro ljudi, među kojima i dvogodišnja devojčica.

Foto: D. Milovanović

Reč je o vozilu firme "Unakop", koje obavlja javni prevoz putnika u okviru konzorcijuma privatnih prevoznika "Ariva". A, prema podacima Sekretarijata za javni prevoz, upravo je "Ariva" ta koja zapošljava najviše penzionera.

- Od 4.961 vozača koji prevoze putnike na teritoriji grada Beograda, 175 vozača ima više od 65 godina, što je 3,53 odsto. JKP GSP "Beograd" i SP "Lasta" a. d. Beograd nemaju vozače starije od 65 godina, dok ostali prevoznici koji rade u sistemu javnog prevoza imaju. Konzorcijum "Ariva" ima 122 vozača starijih od 65 godina, konzorcijum "Avala Bus 500" njih 47, za ASP "Strelu" vozi pet šofera, a za SP "Lastra" d.o.o Lazarevac jedan vozač stariji od 65 godina - kažu u Sekretarijatu.

Potvrđuju da je Dragomir H. 1949. godište i dodaju da u "Unakopu" radi već pet godina. Tvrde i da Sekretarijat nema nadležnost u kontroli procesa zapošljavanja kod prevoznika.

- Broj vozača i vozila su važni za neometano odvijanje javnog prevoza u Beogradu. Ugovorna obaveza prevoznika je da obezbedi definisan broj vozila (i na radu i rezervnih) i dovoljan broj vozača. Ugovorom je definisano da je prevoznik dužan da održava vozni park u stanju kojim će se postići bezbedno i kontinuirano pružanje usluga, kao i da je prevoznik u obavezi da obezbedi strogo pridržavanje reda vožnje i rasporeda rada voznog osoblja - ističu u Sekretarijatu.

Na pitanje "Novosti", mogu li da zabrane prevoznicima da u svoje redove primaju penzionere na ugovor, kažu da su Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima definisani uslovi koje vozači koji upravljaju vozilima javnog prevoza moraju da ispune.

- Zakon je definisao da vozačima starijim od 65 godina života, vozačka dozvola se izdaje najviše na pet godina, prema nalazu i mišljenju datom u uverenju o zdravstvenoj sposobnosti. Šoferi kojima je upravljanje motornim vozilima osnovno zanimanje, moraju se podvrgnuti pregledu radi utvrđivanja psihofizičke sposobnosti u roku koji ne može biti duži od tri godine. Ako se utvrdi da lice nije psihofizički sposobno za posao vozača, zdravstvena ustanova koja je bavila pregled dužna je da o tome odmah, a najkasnije u roku od 15 dana, obavesti organizacionu jedinicu MUP na čijem području lice ima prebivalište - podsećaju u Sekretarijatu.

VANREDNI TEHNIČKI PREGLED

SEKRETARIJAT za javni prevoz je u petak zatražio izjašnjenje prevoznika kako se dogodila saobraćajna nezgoda kada je autobus uleteo u dečje igralište u Krajiškoj ulici, kao i izveštaj o vanrednom tehničkom pregledu vozila. Takođe, naložen je vanredni tehnički pregled svih vozila prevoznika "Unakop".

RADOJIČIĆ: UZROK NEZGODE NEPOZNAT

ZAKONOM o bezbednosti saobraćaja regulisani su uslovi koje vozači autobusa moraju da ispune, pa i uslovi koji se odnose na starost vozača autobusa, kazao je u sredu gradonačelnik Beograda prof. dr Zoran Radojičić.

- U slučaju udesa u Zemunu još nije utvrđeno da se on dogodio zbog godina vozača - istakao je on i dodao da će u Sekretarijatu za saobraćaj biti procenjeno kako obezbediti postojeće igralište i da li će ono uopšte moći da ostane na tom mestu - naveo je Radojičić.

Pogledajte više