MINUT "CRVENOG" PRAVI KOLONU: Pametni semafori na uglu Vojislava Ilića i Ustaničke izazvali velike gužve
OD kada su 10. septembra stari semafori na uglu Vojislava Ilića i Ustaničke zamenjeni novima "pametnim", kolone vozila prave se u Ustaničkoj.
Crveno svetlo drži ceo minut, pa vozila deonicu od 300 metara prolaze i po 15 minuta. Ni žitelji okolnih ulica koji bi da se uključke u Ustaničku, to ne mogu da urade za manje od 10 do 15 minuta. Iz Sekretarijata za saobraćaj kažu da rade na rešavanju problema.
Od kad je Sekretarijat od 6. do 10. septembra postavljao sistem za adaptibilno upravljanje svetlosnom saobraćajnom signalizacijom u Beogradu, u Ulici Vojislava Ilića, nastao je haos. Iako bi pametni semafori trebalo da ubrzaju saobraćaj i da duže drže zemleno svetlo na pravcu koji je tog trenutka opterećeniji, ovde to nije slučaj. Ustanička je sada zakrčena, prave se kolone, a autobusi deonicu od 300 metara voze po 15 minuta.
- Živim u Šamačkoj i sada po 15 minuta ne mogu da se uključim u Ustaničku. Problem je i što postoji traka za skretanje levo, pa mnogi koji idu pravo staju u tu traku i tako naprave još veću gužvu - kaže jedan žitelj Konjarnika.
Dr Nikola Čelar sa Saobraćajnog fakulteta objašnjava da je uzrok zagušenja to što su pešački tokovi preko Vojislava Ilića "zaštićeni".
- To znači da pešaci nemaju konflikt sa vozilima u levom skretanju, odnosno da prelaze pešački bez zadržavanja na razdelnom ostrvu. Sve to je imalo za posledicu neadekvatan plan rada svetlosnih signala koji apsolutno ne odgovara niti obimu saobraćajnog opterećenja, niti raspodeli saobraćajnog opterećenja duž Ustaničke ulice - tvrdi Čelar i navodi da je jedno od rešenja ukidanje zaštićenih skretanja ulevo.
Povodom žalbi građana, a na pitanja "Novosti" u Sekretarijatu za saobraćaj kažu:
- Upoznati smo sa problemom saobraćajnih gužvi koje su se javljale na raskrsnici ulica Ustaničke i Vojislava Ilića. Preduzeli smo aktivnosti i dali nalog da se uradi korekcija rada semafora u cilju normalizacije saobraćajnih tokova i smanjenja saobraćajnih gužvi na predmetnoj lokaciji.
ŽALBE NISU NEUOBIČAJENE
OD kako je početkom 2020. počelo instaliranje nove opreme na semafore po celom gradu, na pojedinim raskrsnicama povremeno su se pojavljivali problemi. Zagušenja su se rešavala promenom rada semafora, posle višednevnog praćenja rada i situcije na raskrsnicama.
Osim gužvi, građani su se žalili da pojedini semafori drže crveno svetlo na manje bitnim pravcima u odnosu na one glavne. I na to je stizao odgovor - na "pametnim raskrsnicama" sada su postavljene indukcione petlje, pa prilaskom do zaustavne linije one se aktiviraju i daju signal semaforu da vozilo čeka "zeleno".