"MEDONJERE" ZA ZDRAVLJE I LEPOTU: Zahvaljujući specijalnoj formuli, kompanija učenica Farmaceutsko-fizioterapeutske škole najbolja u gradu
MED i lekovito bilje, formula je koja im je donela priznanje za najbolju učeničku kompaniju u prestonici.
Njihove "medonjere" jačaju imunitet, utiču na lepotu, a koriste se i za masažu. Kompaniju su simbolično nazvali "Melis", po latinskom nazivu za med. One su učenice treće godine Farmaceutsko-fizioterapeutske škole - Sara Simonović, Andrea Ivanović, Tijana Gligorijev, Simonida Koprivica, Teodora Miletić. Preparate koje su osmislile koristiće se u praktičnoj nastavi.
Prema rečima profesorke Biljane Vasić, mentorke, program đačkih kompanija podrazumeva da se svake godine osniva neka nova firma, sa novom idejom. Ove godine, mlade preduzetnice, su odlučile da osnuju kompaniju koja se bavi proizvodnjom proizvoda od meda i kombinacija lekovitih bilja.
- Naš proizvod su " medonjere", koje se sastoje od imuno, seta za lepotu i miksa oba - objašnjava profesorka Vasić. - Na tržištu postoji mnogo proizvoda od meda, a specifičnost ovog je što je u imuno setu napravljena kombinacija biljaka i meda, koja pokriva sisteme svih organa. Kozmetički set ima kombinaciju biljaka koje poboljšavaju cirkulaciju, tako da mogu da se koriste za hidrataciju, kao piling i za masažu. Uključili smo kozmetičare, farmaceutske tehničare i fizioterapeute i stvorili proizvod koji utiče na imunitet, lepotu, a koristi se i za masažu.
"Proizvodni pogoni" su u školskoj laboratoriji. Iako je bilo problema, zbog epidemiološke situacije i nemogućnosti da ceo "kolektiv" bude zajedno u isto vreme, uspele su da naprave proizvod koji im je doneo titulu najboljih u Beogradu. Kvalitet je proveren u referentnim ustanovama.
- Želeli smo da napravimo proizvod, primenljiv na sve starosne populacije, ali koji i povezuje znanje sticano u školi. Ideju pronalazimo u nastavi i u predmetima koje imaju - kažu učenice. - Takođe, u epidemiološkoj situaciji koja je specifična, tražili smo nešto da ojača imunitet i što može da bude ekonomski prihvatljivo da svi mogu da ga koriste. Na tržištu postoji dosta proizvoda od meda, ali naš je specifičan.
Đaci ove škole, već po tradiciji, postaju prepoznatljivi po svojim proizvodima. Za prošlo takmičenje su napravile čvrste parfeme. Njihovoj izradi, prethodi anketa sa budućim korisnikom na osnovu koje se radi - lični mirisni profil. Pitanja se tiču zdravstvenog stanja, tipa kože, načina ishrane, bavljenja sportom.. I ovaj proizvod se koristi u nastavi.
PROBLEM SLIKA
NAJVEĆI problem, koje su učenice imale tokom takmičenja, je što nisu mogle da se okupe zajedno. Sa mentorkom, radile su u laboratoriji svoj deo posla, u zavisnosti od rasporeda onlajn nastave.
Zbog nepoklapanja termina i korone, nisu bilie u prilici da naprave zajedničku fotografiju celog tima.
DOSTIGNUĆA MLADIH
UČENIČKA kompanija je najpoznatiji program "Dostignuća mladih", koji obezbeđuje osnovno ekonomsko obrazovanje za učenike srednjih škola širom sveta.
Program traje tokom cele školske godine, a Evropska komisija ga je označila kao najbolji primer preduzetničkog obrazovanja. Učenici koji su "zaposleni" u ovim kompanijama tokom školske godine stiču znanja o tržišnoj ekonomiji i preduzetništvu i svoju kompaniju vode od osnivanja do izrade kompanijskog izveštaja i zatvaranja kompanije.