KRAJNJA ADRESA ŠUTA POD LUPOM: Postoje tri planske lokacije za reciklažu, u Umci, Slancima i Revi

M. S.

17. 06. 2021. u 10:35

NAJDALjE za tri meseca Grad će uvesti strogu kontrolu tokova građevinskog otpada. Kako je najavio gradski urbanista Marko Stojčić, u tom roku biće regulisana procedura kojom će se pratiti gde otpad investitora završava, pa više neće biti moguće da se širom prestonice formiraju mini deponije šuta.

Foto I. Marinković

Problem je, ističe Stojčić, kultura građevinaca, koji odlažu šut na mestima koje nisu predviđeno za tu namenu.

- To je nedopustivo i sve nadležne inspekcije, kao i komunalna milicija uključene su u taj problem - rekao je gradski glavni arhitekta. - Ubuduće ćemo znati da li je prerađen ili nije. Bukvalno ćemo znati adresu gde je otpad sa jednog objekta završio.

Govoreći o donedavno aktuelnoj lokaciji za preradu građevinskog otpada, Stojčić je naveo da deponije za šut neće biti, već da su određene tri loakcije za njihovu preradu.

- Postoje tri planske lokacije u gradu za reciklažu građevinskog otpada - rekao je Stojčić. - Jedna lokacija je u naselju Umka, druga ka naselju Slanci i treća kod pomenute bare Reva. Svaka od tri lokacije je planski definisana.

Osim regulisanja deponije koje investitori prave, u narednom periodu očekuje se i raspisivanje konkursa za budući izgled 17 metro stanica - prve linije metroa

- Kada je reč o budućem izgledu metro stanica apsolutno je sve otvoreno, nećemo ih prejudicirati - naveo je Stojčić. - Uzdamo se u arhitekstonsku struku naše zemlje, dok ćemo sa Društvom arhitekata Beograda raspisati javni konkurs na kome će svi imati pravo učešća i kada će stručna komisija izabrati najbolja rešenja.

JAVNA GARAŽA NA PARCELI PORED MUP

VEćĆ duži period razmišljamo trezveno šta radimo sa Ulicom kneza Miloša, iz razloga jer je reč o jednoj od najvažnijih saobraćajnica u gradu - rekao je glavni gradski arhitekta. -Najbliže konačnom razrešenju situacije je izgradnja javne garaže na slobodnoj parceli pored zgrade Ministarstva inostranih poslova. Ideja je da se sklone automobili sa trotoara, isti prošire, ali i kolovoz za još jednu traku. U toj varijanti imali bi smo šest traka, propusne trotare, divan drvored sa zelenim ostvom na sredini.

Pogledajte više