KAD KROV PRETVORE U STUDIO: Soliter u Bulevaru Mihajla Pupina 5 zanimljiv filmadžijama i muzičarima
NA 17. spratu i sa oko 50 metara visine pod naletima košave gubi se tlo pod nogama, ali i pogled među znamenitostima prestonice, vredan milion dolara. Ovu dragocenost i atraktivnost krova imaju stanari zgrade u Bulevaru Mihajla Pupina 5 u novobeogradskom Bloku 21, koju su unovčili za reklamu jedne kompanije koja "čuči" na vrhu.
Ipak, iako nisu najviša zgrada u Beogradu, i njihova visina, ali i okolina interesantni su producentima, pa, velikodušno bez nadoknade ustupaju da prostor "iznad glava" koriste za snimanje spotova, ali i reklama.
Iako više od pola veka zajedno sa svojih "pet identičnih sestara" (zgrade sa nazivom Šest kaplara) gleda sa visine "čuvenu Lamelu" i okolinu, ova višespratnica sa svojim crvenim odelom ni na pogled spolja, ali i iznutra, ne deluje kao da je na polovini šeste decenije. Čim se zakorači u hol jednog "kaplara", stanari ili gosti zgrade znaju da li su stigli na vreme. Bez greške. Veliki časovnik poput onog na zgradi stare železničke stanice otkucava tačno vreme.
Na ulazu domaćinski stoji upravnik Dejan Konvalinka, prvi stanar ove zgrade, koji već na prvi pogled odaje utisak da je u zgradi sve pod kontrolom u minut kao što sat i pokazuje.
- Otišao sam u prodavnicu i tražio najveći sat koji imaju jer sam zamislio da baš bude upečatljiv, ali su nam lopovi odneli dva takva prethodna - objašnjava, za "Novosti", Konvalinka dok pozdravlja majstore koji lepe pločice u prizemlju. - Trudimo se da stalno nešto sređujemo koliko smo u mogućnosti.
Voljan da nas vine u visine, na vrh koji se drži strogo pod ključem daleko od zavisnika od adrenalina, a otključava samo za potrebe snimajućih gostiju. Vratanca ka krovu, kroz koje izlazimo merdevinama na vrh otvara vrata među "video- producentima" prepoznatljivog seta.
- Ovde često neko snima - kaže upravnik. - Od poslednjih bile su "Neverne bebe", Milica Pavlović, ali i razne reklame su snimane sa vrha. - Iako su nam nudili novac jer je lokacija stvarno atraktivna i mogli bismo da zaradimo, nikad nismo želeli da naplatimo. Dovoljno nam je što zaradimo od reklame koja je postavljena na krovu, a od kojih zarađuju i ostale zgrade okolo.
Ipak, cifru ne želi da nam otkrije.
- Više od ove zgrade s leve strane, a manje od desne i dovoljno za budžet zgrade.
Kadar je na Mostu na Adi. Kada se malo zarotirate na kule Beograda na vodi, malo dalje panorama Beogradske tvrđave je nadohvat fotografske ruke. Palata "Srbija" ili nekadašnji SIV je na dlanu. A uz njega idu i zanimljive priče kojih su svedoci stanari zgrade kada su posete zvaničnika ili bitni događaji. Snajperisti, ipak, nikada nisu motrili na bezbednost sa njihovog krova.
- Kada dolazi neko bitan, snajperisti budu na krovu
prekoputa, a mi uvek moramo da spuštamo roletne i da ne izlazimo na terase i prozore - objašnjava Dejan. - Zanimljiva situacija dogodila se kada je dolazio ruski predsednik Vladimir Putin. Na krovu kod nas jedan reper snimao je spot. U tom trenutku helikopter koji je obezbeđivao skup približio se zgradi i sklonio ekipu sa seta.
Ali nije samo zanimljivo na krovu, već i u "podzemlju". Ova zgrada jedna je od retkih zgrada koja u podzemnom nivou ima evakuacioni tunel izlaz.
- Ovo je nekadašnje sklonište koje smo mi preuredili u podrume - navodi Dejan, nadajući se da potrebe boravljenja u skloništima neće više biti. - Sve je pod konac, a imamo i prostor samo za odlaganje bicikala. Kada smo preuredili, kiseli kupus je proteran iz ovoh prostorija.
Ipak, u svakom od krajeva podrumskog hodnika stoje vratanca, a iza njih krije se tunel.
- Ovuda može da se izađe u slučaju opasnosti. Ovuda puzajući može da se izađe napolje na poljanu - objašnjava naš sagovornik.
Da li je i ovaj put prohodan, nismo proveravali. Domaćin nas je bezbedno prizemljio i ispratio na glavni izlaz.
STANOVE KORISTE KAO ŠMINKERNICU
NIJE samo krov bio set. I domovi pojedinih stanara ponekad su pretvarani u šminkernice, jer je rizično da sve bude na krovu.
- Šminkali su se akteri spota u mom stanu recimo. A jednom su tražili da snimaju neke kadrove u stanu jednog komšije. Odgovarao im je pogled sa prozora i orijentacija stana. I za to su bili raspoloženi da plate - priseća se Dejan Konvalinka.