GEOLOZI BUŠE TLO: U toku istražni radovi za prvu liniju podzemne železnice
ISTRAŽNE geološke radove za projekat prve linije beogradskog metroa na lokaciji Trebevićke ulice na Banovom brdu, obišli su juče gradski čelnici.
Zamenik gradonačelnika Goran Vesić, pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević i direktor JKP "Beogradski metro i voz" Stanko Kantar, uverili su se da se radi punom parom na ispitivanju slojeva zemljišta.
Prema Vesićevim rečima, na teritoriji grada sada ima oko 123 bušotine.
- Do sada smo već završili devedeset odsto bušotina, a oko 50 odsto laboratorijski obradili. Ovde se buši na 45 metara jer to će biti dubina metroa u ovom delu grada. To će biti i prosečna dubina metroa u gradu, a negde će biti niža, kao na Dorćolu gde će iznositi oko 19 metara - rekao je Vesić.
VEŠTAČENjE O KATASTRU RIZIKA
JKP "Beogradski metro i voz" zajedno sa Zavodom za veštačenje radi katastar rizika.
Trenutno se snimaju sve zgrade na trasi metroa kako bi se znalo u kakvom su stanju i kakvu tehniku treba sprovesti kada se tuneli budu kopali, a stanice gradile.
Geološka istraživanja se obavljaju kako bi kineska kompanija "Pauer Čajna" na osnovu tih podataka mogla da projektuje "krticu" koja će kopati tunel prečnika deset metara.
- Ova geološka istraživanja najveća su koja su ikada rađena na teritoriji Srbije, što je i normalno kada se ima u vidu veličina projekta. Ovde sada rade naše kompanije koje se bave geološkim istraživanjima, sutra će to biti kompanije koje će graditi metro, a naši arhitekti će projektovati metro stanice. Na taj način ćemo ovaj najveći projekat u istoriji Srbije uspešno završiti, a Beograd će posle 50 godina dobiti metro - naglasio je zamenik gradonačelnika.
SIMINA ULICA
I U SIMINOJ ulici u centru grada nalazi se duboka bušotina. Ipak, u Emilijana Joksimovića nema oznake, pa mnogi krenu ka ulici, naiđu na radove, pa se okreću. Ova ulica uređena je pretprošle godine, a sva je prilika da će se putari vratiti kako bi popravili kaldrmu.
Gradnja metroa počinje u novembru, prvo će se raditi depo na Makiškom polju. Zatim se prelazi na metro stanice prve trase linije od Železnika do Mirijeva. Jedna "krtica" će kopati tunele od jedne do druge stanice iz pravca Železnika, a druga iz pravca Mirijeva, pa će se one sresti negde na sredini trase.