Kiše Srbima donele sniženja aranžmana
11. 08. 2018. u 17:40
Ove sezone u Grčkoj i do sedam odsto manje gostiju iz naše zemlje preko turističkih agencija. U junu zbog nevremena stala prodaja. Razlog pada i prevare

TURISTIČKE agencije ovih dana daju i do 50 odsto sniženja za "last minit" aranžmane. Tako sedmodnevni odmor u Grčkoj sa prevozom može da košta stotinak evra. Stručnjaci smatraju da su vremenske prilike, naročito u Grčkoj, jedan od razloga za malo lošiju sezonu, ali i za niže cene. Ipak, i kod jeftinih aranžmana treba dobro ispitati sve, kako ne bi bila prevelika očekivanja za malo para. Tome su, inače, skloni turisti.
PROČITAJTE JOŠ - Agencije precenile Grčku, sada obaraju cene
- Ove godine u Grčku će, preko turističkih agencija, otići i do sedam odsto manje turista nego prošle godine - ispričao je Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne turističke organizacije Srbije. - Sezona je malo slabija nego prošle godine, a uz vremenske prilike koje su bile loše tokom juna, kada je stala prodaja, nepoverenje putnika dodatno su produbile turističke agencije koje su propale. Otuda toliki broj "last minit" ponuda. Ima i onih agencija koje su preambiciozno zakupile preveliki broj ležajeva.
PROČITAJTE JOŠ - Grčka “planula”, hit je Egipat
Prema Seničićevim rečima, ove godine Turska i Egipat imaju drastično bolje rezultate nego u 2017. godini. Samo je Turska zabeležila povećanje od nekih 70 odsto. Egpat je rasprodat, jer je limitiran broj čartera, sve do sredine oktobra. Preko turističkih agencija, ove godine, dobro se prodaje i Crna Gora, gde ima prodato više od 10 odsto aranžmana.
- Bugarska je na jednom dobrom broju i nije pala u odnosu na prošlu godinu - govori Seničić. - Svakako, treba voditi računa, jer ne znači da je sve "last minit" i dobro. Nekad se desi da su to aranžmani koje niko nije hteo ili su iz nekog razloga ostali neprodati, ali uvek može da se pronađe i ono što je kvalitetno. Zato je bitno da se dobro pročita šta sve uključuje ponuda.
I dok se reklamira jedna cena aranžmana, kada se dođe u agenciju, to obično ne ispadne baš kao što stoji "na tarabi". Cena aranžmana neznatno se menja u zavisnosti od načina plaćanja.
Tako, kada se aranžman plati karticom, agenciji ovaj novac "leže" odmah na račun, u celosti, umanjen za simboličnu proviziju (koju naplaćuje banka koja je instalirala aparat za naplatu). Međutim, pojedine agencije uvećavaju i vrednost aranžmana kada se on plaća određenim vrstama kreditnih kartica.
Naime, kada banka ima "dogovor" sa svojim klijentom i omogućava mu plaćanje na 12 rata karticom, agencija sa tim nema ništa i novac sa ovako "provučene" kartice dobija odmah.
A kada banka direktno sa turističkom agencijom ima dogovor da aranžman beskamatno deli na, npr. šest rata, što se odmah ukucava u terminal prilikom plaćanja, to je druga priča. Tada se novac ne skida sa računa kupca u celosti, već samo jedna rata, i agenciji ne leže ceo iznos, već samo prva rata, a ostatak narednih meseci. U tom slučaju agencija obično odbija da primi karticu za plaćanje aranžmana, ili pak podigne cenu za određeni procenat mesečno, baš kao i na čekove. Uz to, veliki broj agencija, insistira na tome da se dinarski deo plati u kešu, a ne karticom.
Rade
11.08.2018. 18:16
Morao bih dobro da poludim da bih isao u Grcku preko bilo koje "agencije".
To i jesu realne cene, sve ostalo je bezobrazluk...
Komentari (2)