Srbija se ponovo reklamira na svetskim televizijskim kanalima
27. 04. 2017. u 23:46
Marija Labović, direktorka nacionalne Turističke organizacije, o novoj globalnoj kampanji. Spotovi na kanalima Bi-Bi-Siju, Jurosportu i Travel čenelu. Sve je veći broj stranih gostiju

SRBIJA kao turistička destinacija ponovo se reklamira na globalnoj televiziji Bi-Bi-Si, posle pauze od čitave decenije. Broj stranih turista u našoj zemlji neprestano raste, devizna zarada se svake godine povećava, a još bolji rezultati se očekuju posle nove globalne reklamne kampanje, ističe Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije (TOS).
* Zašto je odlučeno da se Srbija promoviše upravo na kanalu Bi-Bi-Si?
- Kampanja pod nazivom "Srbija: mesto na kome treba biti" započela je sa emitovanjem sredinom aprila na kanalima Bi-Bi-Si Vorld za Evropu i SAD, kao i na Jurosportu, koji se emituje u svim zemljama Evrope. Ova dva medija su odabrana za početak kampanje zbog velike gledanosti i ciljne grupe kojoj se obraćaju, jer su istraživanja pokazala da je 77 odsto gledalaca kanala Bi-Bi-Si Vorld zainteresovano da poseti nove destinacije, dok jedna četvrtina gledalaca Jurosporta bira za svoj odmor destinacije u centralnoj i istočnoj Evropi. Obe kampanje imaju i svoj digitalni segment na portalima ova dva medija. U planu je, takođe, i kampanja na specijalizovanom globalnom TV kanalu za putovanja Travel čenel.
* Da li je u planu i medijska kampanja za domaće turiste?
- Počeće sredinom maja i trajaće intenzivno mesec dana. Obuhvataće emitovanje spota na TV kanalima, radio-reklame, oglašavanje na digitalnim bilbordima, u dnevnim novinama i magazinima, kao i na društvenim mrežama. TOS će ponovo organizovati promociju na trgovima u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Čačku i ostalim gradovima Srbije. Želja nam je da se trend rasta broja domaćih turista nastavi i da skrenemo pažnju našem stanovništvu na mogućnost da makar deo svog godišnjeg odmora provedu u Srbiji.
* Da li će promocija Srbije u inostranstvu biti prilagođena za različita tržišta?
- U skladu sa savremenim tendencijama, u narednom periodu ćemo sve veći akcenat stavljati na digitalnu promociju, a saradnja sa inostranim medijima i dalje ostaje najvažniji segment delovanja kroz organizovanje studijskih poseta Srbiji. Promocija je uvek različita i prilagođena tržištima. Za tržišta u regionu planirano je tokom maja i juna organizovanje Dana Srbije, kroz predstavljanje na trgovima glavnih gradova, a tema će biti letnja ponuda i festivali, odnosno letnje manifestacije u Srbiji. Za zapadnoevropska tržišta fokus promocije je aktivni odmor u prirodi, muzički festivali i posete gradovima. Udaljenim tržištima predstavljaju se kružne ture, koje osim Srbije obuhvataju i zemlje regiona.
* Spot prikazuje celokupnu ponudu Srbije. Ipak, šta je, po vašem mišljenju, pojedinačno naš najveći brend?
- Jasno je da je Beograd najveći brend, najposećenija destinacija u Srbiji. Dobre avionske veze i prepoznatljiva ponuda našeg glavnog grada, koja kombinuje posete kulturno-istorijskim atrakcijama sa opuštenom atmosferom i bogatom ugostiteljskom ponudom i smeštajnim objektima za svačiji džep - privlače veliki broj stranih turista. Sve veću prepoznatljivost dobija i Novi Sad sa svojom ponudom, i činjenicom da je proglašen za Evropsku prestonicu kulture 2021. "Egzit" kao brend privlači mlade goste, dok su turisti iz zapadne Evrope počeli da otkrivaju i lepote naše prirode, naročito duž Dunava, koji je takođe sam po sebi brend.
KOLIKO JE KOŠTAO?
* Koliko je koštao spot?
- Spot je rađen na engleskom, francuskom, ruskom, kineskom i srpskom jeziku, koštao je 30.000 evra, a istovremeno je u okviru istog projekta urađena i verzija od 90 sekundi za potrebe digitalne promocije. Planirano je da se spot emituje i na domaćim televizijama u okviru letnje kampanje u turizmu Srbije.
NA JESEN NOVA PROMOCIJA
* Koliko puta će se emitovati spot i u kom periodu?
- Dogovoreno je 600 emitovanja spotova na Bi-Bi-Si Vorldu i Jurosportu, pri čemu će kampanja na Bi-Bi-Siju imati prolećni i jesenji deo, u trajanju od po mesec dana, u cilju promocije kako letnjih tako i zimskih odmora u Srbiji. Na Travel čenelu će biti 700 emitovanja, takođe u dva segmenta.
Jovan
28.04.2017. 12:31
Kako smo mi mali i iskompleksiran narod, to je strašno.
Pa ni prošli put nije bilo vajde od reklamiranja a u međuvremenu se reklamirala i Makedonija a mislim i Bugarska pa su "procvetali" neviđeno. A realno, i ne verujem u turizam niti volim strance
Dobra reklama da se Srbija predstavi u najlepšem svetlu!
Odlično uloženo u reklamu. Budimo realni, stranci se oduševljavaju našim prirodnim lepotama i vole provod kod nas.
Svakako će doneti mnogo toga korisnog našoj zemlji.
Komentari (21)