Srbija se ponovo reklamira na svetskim televizijskim kanalima

A. Mikata

27. 04. 2017. u 23:46

Marija Labović, direktorka nacionalne Turističke organizacije, o novoj globalnoj kampanji. Spotovi na kanalima Bi-Bi-Siju, Jurosportu i Travel čenelu. Sve je veći broj stranih gostiju

Србија се поново рекламира на светским телевизијским каналима

SRBIJA kao turistička destinacija ponovo se reklamira na globalnoj televiziji Bi-Bi-Si, posle pauze od čitave decenije. Broj stranih turista u našoj zemlji neprestano raste, devizna zarada se svake godine povećava, a još bolji rezultati se očekuju posle nove globalne reklamne kampanje, ističe Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije (TOS).

* Zašto je odlučeno da se Srbija promoviše upravo na kanalu Bi-Bi-Si?

- Kampanja pod nazivom "Srbija: mesto na kome treba biti" započela je sa emitovanjem sredinom aprila na kanalima Bi-Bi-Si Vorld za Evropu i SAD, kao i na Jurosportu, koji se emituje u svim zemljama Evrope. Ova dva medija su odabrana za početak kampanje zbog velike gledanosti i ciljne grupe kojoj se obraćaju, jer su istraživanja pokazala da je 77 odsto gledalaca kanala Bi-Bi-Si Vorld zainteresovano da poseti nove destinacije, dok jedna četvrtina gledalaca Jurosporta bira za svoj odmor destinacije u centralnoj i istočnoj Evropi. Obe kampanje imaju i svoj digitalni segment na portalima ova dva medija. U planu je, takođe, i kampanja na specijalizovanom globalnom TV kanalu za putovanja Travel čenel.

* Da li je u planu i medijska kampanja za domaće turiste?

- Počeće sredinom maja i trajaće intenzivno mesec dana. Obuhvataće emitovanje spota na TV kanalima, radio-reklame, oglašavanje na digitalnim bilbordima, u dnevnim novinama i magazinima, kao i na društvenim mrežama. TOS će ponovo organizovati promociju na trgovima u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Čačku i ostalim gradovima Srbije. Želja nam je da se trend rasta broja domaćih turista nastavi i da skrenemo pažnju našem stanovništvu na mogućnost da makar deo svog godišnjeg odmora provedu u Srbiji.

* Da li će promocija Srbije u inostranstvu biti prilagođena za različita tržišta?

- U skladu sa savremenim tendencijama, u narednom periodu ćemo sve veći akcenat stavljati na digitalnu promociju, a saradnja sa inostranim medijima i dalje ostaje najvažniji segment delovanja kroz organizovanje studijskih poseta Srbiji. Promocija je uvek različita i prilagođena tržištima. Za tržišta u regionu planirano je tokom maja i juna organizovanje Dana Srbije, kroz predstavljanje na trgovima glavnih gradova, a tema će biti letnja ponuda i festivali, odnosno letnje manifestacije u Srbiji. Za zapadnoevropska tržišta fokus promocije je aktivni odmor u prirodi, muzički festivali i posete gradovima. Udaljenim tržištima predstavljaju se kružne ture, koje osim Srbije obuhvataju i zemlje regiona.

* Spot prikazuje celokupnu ponudu Srbije. Ipak, šta je, po vašem mišljenju, pojedinačno naš najveći brend?

- Jasno je da je Beograd najveći brend, najposećenija destinacija u Srbiji. Dobre avionske veze i prepoznatljiva ponuda našeg glavnog grada, koja kombinuje posete kulturno-istorijskim atrakcijama sa opuštenom atmosferom i bogatom ugostiteljskom ponudom i smeštajnim objektima za svačiji džep - privlače veliki broj stranih turista. Sve veću prepoznatljivost dobija i Novi Sad sa svojom ponudom, i činjenicom da je proglašen za Evropsku prestonicu kulture 2021. "Egzit" kao brend privlači mlade goste, dok su turisti iz zapadne Evrope počeli da otkrivaju i lepote naše prirode, naročito duž Dunava, koji je takođe sam po sebi brend.


KOLIKO JE KOŠTAO?

* Koliko je koštao spot?

- Spot je rađen na engleskom, francuskom, ruskom, kineskom i srpskom jeziku, koštao je 30.000 evra, a istovremeno je u okviru istog projekta urađena i verzija od 90 sekundi za potrebe digitalne promocije. Planirano je da se spot emituje i na domaćim televizijama u okviru letnje kampanje u turizmu Srbije.


NA JESEN NOVA PROMOCIJA

* Koliko puta će se emitovati spot i u kom periodu?

- Dogovoreno je 600 emitovanja spotova na Bi-Bi-Si Vorldu i Jurosportu, pri čemu će kampanja na Bi-Bi-Siju imati prolećni i jesenji deo, u trajanju od po mesec dana, u cilju promocije kako letnjih tako i zimskih odmora u Srbiji. Na Travel čenelu će biti 700 emitovanja, takođe u dva segmenta.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (21)

Dejan

28.04.2017. 15:06

Pa ni prošli put nije bilo vajde od reklamiranja a u međuvremenu se reklamirala i Makedonija a mislim i Bugarska pa su "procvetali" neviđeno. A realno, i ne verujem u turizam niti volim strance

ljiks

28.04.2017. 17:15

Odlično uloženo u reklamu. Budimo realni, stranci se oduševljavaju našim prirodnim lepotama i vole provod kod nas.

Mirko Oro

28.04.2017. 20:09

@jelenalela - jelenalela: Nadam se da ćemo na ovaj način dobro promovisati Srbiju.

dr. za turizam

28.04.2017. 18:18

Spot nije skup, ali 1.300 emitovanja, 600 BBC&Eurosport i 700 Travel Channel, neće biti baš jeftino, a i veliko je pitanje koliko će to imati efekta. Naime, turisti sa turističkih tržišta koja su od Srbije udaljena više od 1.500 km. ne dolaze u Srbiju individualno, već preko turističkih agencija i ako agencije na tom turističkom tržištu nemaju u svojim programima putovanja u Srbiju, »džabe ti reklama«. Inače, za privlačenje turistia iz zemalja u okruženju dovoljna je reklama u lokalnim medijima.

Dubravka

28.04.2017. 18:52

Spot mi se zaista svidja, predstavlja nasu prelepu zemlju ,treba promovisati lepote Srbije..

мислим, дакле знам

28.04.2017. 19:09

С тим парама су се могли уредити, на пример, сви главни и најлепши видиковци у Србији, онако како је у Црној Гори уређен видиковац Грло соколово на граници с Албанијом на Кучким коритима. То би много делотворније било за наш туризам од реклама овог типа које су стереотипне, типске и мало ко им верује јер се не разликују за различите земље.Верује се личном искуству и искуству других које они објављују на форумима, јутјубу, објективним сајтовима за изношење утисака и вредновање

Mile

30.04.2017. 09:07

Mnogi prvi put u zivotu cuju za Srbiju pa je ovo jedinstvena prilika i da nauce bar nesto o njoj.