Dva kofera u autobus i pravac prema moru
05. 06. 2016. u 17:43
Budžet prosečnog srpskog turiste biće drastično smanjen ovog leta. Ne prolaze skupe ponude, bira se što povoljnije i na rate. Ponuda na našem tržištu je izuzetno skromna u odnosu na zapadne zemlje
.jpg)
PROSEČAN srpski turista ovog leta sa spakovanim koferima i pasošem u džepu obilazi turističke agencije s pitanjem - šta je najjeftinije?
Pre dve godine prosečna cena aranžmana koji su uplaćivali srpski turisti iznosila je oko 450 evra, a na vaučeru su obično stajale četiri zvezdice. Te 2014. godine izneli smo u inostranstvo rekordnih 1.070 miliona dolara! Prošle godine prosečan paket-aranžman izgubio je jednu zvezdicu i koštao je 380 evra, a na putovanja u inostranstvo je naš narod potrošio 992 miliona dolara. Ovogodišnja turistička sezona do sada je pokazala da se naši turisti više ne opterećuju zvezdicama, ne biraju snobovska odredišta, već biraju što povoljnije aranžmane, i na rate.
Lane smo u Grčkoj ostavili 348 miliona dolara, da li ćemo ove godine obiti rekord?
- Situacija je vrlo zanimljiva i, kao nikada do sada, putnici uglavnom traže najpovoljnije aranžmane, a ne one koji se najviše isplate - kaže Srđan Andrejević, vlasnik “Argusa”. - Maj je uvek bio rezervisan za penzionere koji imaju slobodno vreme da iskoriste najjeftinije aranžmane. Ove godine se na celom tržištu desilo da su se pojavile rupe i pre početka sezone se pojavio “last minit”.
Figurativno rečeno, kada agencije koje su, kada je reč o ceni aranžmana, u predsezoni već “isekle meso do kosti” nastavljaju da seku kost, u nadi da će ih prodati, mnogi turoperatori neće dočekati jesen. Uvereni da će zbog problema u Turskoj svi pohrliti u Grčku, većina agencija je zakupila previše kreveta na Egeju.
- Broj putnika je, definitivno, opao i reka ljudi koji letuju u inostranstvu je postala potok - ističe Andrejević. - Halkidiki se najlakše i najbrže prodaje i jasno je da će najviše ljudi letovati u Grčkoj.
Mnogi smatraju da su agencije dobrim delom krive što srpski turisti više od decenije imaju potpuno identičnu ponudu letnjih aranžmana.
- Ponuda na našem tržištu je izuzetno skromna u odnosu na zapadne zemlje - kaže Branko Krasojević, savetnik u turizmu.
- Jedino što naše agencije znaju jeste da obore cene. Zanemarujemo činjenicu da se samo trećina ukupnih putovanja obavlja preko agencija. Turisti i dalje putuju, ali misle da će sami naći jeftinije, što je velika zabluda.
Ilustracija Gorana Divca
.jpg)
ČINjENICE
* 992 miliona dolara potrošili smo na letovanje prošle godine
* 1.070 miliona dolara deviza izneli smo za odmor 2014. godine
* 600.000 turista iz Srbije ovog leta očekuje Nacionalna turistička organizacija Grčke
* 120.000 Srba išlo je čarterom na odmor pre pet godina, a lane 70.000
Komentari (1)