Kako je Turska postala turistička velesila

03. 04. 2016. u 11:00

Najbolji odnos cene i kvaliteta i ljubaznost domaćina krase ovu prelepu zemlju

Како је Турска постала туристичка велесила

NAČIN na koji je Turska za kratko vreme postala svetska turistička velesila, mogao bi da bude primer za mnoge zemlje, pa i našu.

Naime, mnoge mesta (pogotovo evropskog dela Mediterana) svoju poziciju turističkih velesila stekla su znatno sporije, mahom zahvaljujući onome što im je priroda poklonila kao neiscrpan resurs - sunce i more. Međutim, osnovna greška koja je kočila njihov brži turistički rast i razvoj leži u tome što su se upravo zbog tih prirodnih resursa ulenjili, pa su prestali da prate kako to komšija radi, verujući da je sve "bogom dato" i dovoljno. Druga greška jeste što su se velike destinacije poredile međusobno, vireći jedna drugoj u dvorište, nesvesne da je upravo njihovo dvorište rešenje za prosperitet.

Upravo u tom modelu ponašanja Turska je videla svoju šansu. Osim nekoliko hiljada kilometara predivne obale i klime na kojoj joj gotovo svi mogu pozavideti, Turska se usmerila u investiranje u izgradnju hotela i rezorta čiji je osnovni zadatak dobra i kvalitetna usluga. Pri tome, hotelijeri se nisu oslonili samo na strana iskustva. Naprotiv, u stilu dobrih trgovaca, poredili su se među sobom. Uvek su želeli da budu korak ispred komšijskog hotela, usavršavajući uslugu u svim segmentima do neverovatnih visina.

I još jedna lekcija koju mi u mnogim situacijama nismo znali da upotrebimo. Kada su se izdigli iznad svih ostalih turističkih ekonomija na Mediteranu, turski hotelijeri se nisu zaustavili i uspavali. Naprotiv, nastavili su sa još većim motivom da osmišljavaju nove sadržaje i neobična dešavanja, kako bi privukli i najprobirljivije goste.

Najbolji odnos cene i kvaliteta, neusiljena ljubaznost domaćina, klima za poželeti i tirkizno plavetnilo Mediterana, usklađeni sa ovim receptom nisu mogli da ne rezultiraju uspehom i vrtoglavim usponom turskog turizma.

POPUSTI DO 60 ODSTO
OSLUŠKUJUĆI potrebe i želje svojih gostiju, turski hotelijeri su ove godine na tržište izašli sa popustima koje druge destinacije ne mogu da prate - i do 60 odsto.

Posetite "1A Travel" i obezbedite sebi povoljno letovanje na najlepšim plažama Mediterana i uverite se da nije dobro samo ono što je skupo.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

mica

04.04.2016. 19:48

Slozio bi se sa svim,dodao bih da ima nesto i u njihovom mentalitetu sto daje utisak iskrene gostoljubivosti,koja je u ostatku turistickih zemalja Istoka i Zapada retka,medjutim mesto gde sam se u sve to uverio danas se nalazi 100 i 250 km od dva zestoka ratna zarista sto je sa turizmom nespojivo.

Gruja

04.04.2016. 21:40

Turska nije sigurna kao Crna Gora koja nam je najbliža kao top destinacija. Pored prelepih plaža i starih gradova treba posetiti Žabljak-Durmitor sa 17 glečerskih jezera koji se nalaze na preko 1.400 metara nadmorske visine. Crno jezero je poznato u Evropi, kao i najdublji i najlepši kanjon reke Tare. Putevi su odlični, a čistoća na zavidnom nivou. Cene su niže nego u Srbiji, posebno gorivo.

Dragan

05.04.2016. 09:06

@Gruja - Ne sumnjam da je Durmitor lep ali je suvise daleko od plaze. Zanimljiv je iskljucivo kao usputna stanica na djackoj ekskurziji da deca predahnu uz prsutu, jagnjetinu i (zavisno od uzrasta) vino ili sok i nastave prema moru.

Alex

06.04.2016. 15:24

@Gruja - Plaze?Koje plaze?Kamenite,prepune.naplacivanje suncobrana?Volim C.G.ali pricati o velicini plaza je malo nezahvalno...

Đole

06.04.2016. 07:23

Uz sve rečeno, Turskoj sunce, more i starogrčki spomenici dovode turiste. Po Turcima malo bi tu gostiju došlo.