Odmor ne propada ako zataji agencija
28. 01. 2016. u 23:21
Na snagu stupio novi pravilnik koji će zaštititi turiste. U slučaju da agencija propadne i ne obezbedi smeštaj, za putnike će se pobrinuti posebna služba JUTA

TURISTI će predstojećeg leta konačno moći da uplate putovanje bez straha da će im odmor presesti ukoliko agencija propadne ili se na destinaciji nešto dogodi.
Međutim, prvi put garancije za putovanja izdavaće i Nacionalna asocijacija turističkih agencija. JUTA će, dakle, ubuduće moći i da garantuje bezbednost putnicima.
- Formirali smo tehničku asistenciju za turiste koja će, u slučaju prestanka rada agencije ili neispunjenja programa putovanja, u najkraćem mogućem roku garantovati povraćaj novca putnicima koji nisu započeli putovanje - objašnjava Aleksandar Seničić, direktor JUTA. - Takođe, obezbeđivaćemo nužni ili hitni smeštaj za goste koji se nalaze na destinaciji a agencija im nije obezbedila sobe. Organizovaćemo i hitan povratak putnika u zemlju, takozvanu repatrijaciju, u slučaju da propadne agencija ili se desi nešto nepredviđeno.
Osiguravajuće kuće će, kao i do sada, davati polise osiguranja, međutim, dosadašnje iskustvo je pokazalo da predugo traje procedura vraćanja novca - mesecima, pa i godinama. Takođe, retko koji nesuđeni turista je dobijao čitav iznos, već se iz stečajne mase vraćalo svima na ravne časti. JUTA će vraćati novac u roku od pet dana kada se prijave svi putnici, ili će im obezbediti putovanje posredstvom drugih agencija.
- Putnike ovo dodatno osiguranje neće ništa koštati - kaže Seničić. - Agencije koje ga budu imale imaće istaknut znak "JUTA garancija putovanja" na poslovnicama, katalozima i sajtovima. Neće ga imati sve članice našeg udruženja, jer su ovim podignuti standardi. Najveća prednost ovog, dodatnog osiguranja je u našoj tehnici, jer ćemo u sezoni u svakom trenutku na 350 destinacija imati 500 predstavnika i moći ćemo da reagujemo u trenutku.
Ovakva vrsta osiguranja je jedinstvena ne samo na našem tržištu, već i u svetu. Osmišljena je u želji države da se putnici dodatno osiguraju, a oni koji budu putovali sa agencijom koja nema ovo osiguranje moraće da obeštećenje čekaju, kao i dosad, od osiguravajuće kuće i da se nadaju da će država priskočiti u pomoć ukoliko se desi nešto neočekivano.
* 350 destinacija biće pokriveno sa 500 predstavnika
* 5 dana rok da JUTA vrati novac ukoliko agencija propadne
- JUTA garancija će se odnositi isključivo na insolventnost (nemogućnost plaćanja dospelih obaveza u datom trenutku), i to ne znači da ćemo menjati gostima apartmane ili primati žalbe nezadovoljnih turista na hranu i vrstu prevoza - ističe Seničić. - Ovakve žalbe ići će redovnim putem, a dodatne garancije se odnose samo na one turiste čija agencija ne može da izvede putovanje.
Najveća prednost dodatnih garancija jeste to što će agencije biti u obavezi da dostavljaju podatke o putnicima svakodnevno, pa će se tačno znati koji su turisti osigurani, gde se nalaze, kao i sve što je u vezi s putovanjem, kako bi se reagovalo u trenutku. Do sada se uvek čekalo da se putnici sami jave, a danima se nije znalo ni koliko je oštećenih, ni da li su započeli put ili su već na destinaciji.
Pitanje
28.01.2016. 23:57
Sta se dešava ukoliko se nakon propasti agencije putnik zatekne na destinaciji: obezbedjuje mu se nuzni smestaj, dok se ne organizuje povratak? A sta je sa preostalim delom uplaćenog putovanja, da li se za neiskorisceni deo vraca putniku nakon povratka, u iznosu cene uplacenog putovanja umanjenog za iskorisceni deo putovanja, proporcionalan broju neiskoriscenih dana u odnosu na trajanje uplacenog putovanja?
Hvala internetu.
Ne izmisljajte jer YUTA ne sluzi nicemu...
Komentari (2)