“Viz eru“ Beograd postao preskup

T. Spalević

02. 04. 2014. u 14:17

Mađarska niskotarifna avio-kompanija, „Viz er“, od 6. maja ukida linije iz Beograda ka Oslu i Briselu i smanjuje broj letova ka drugim destinacijama

MAĐARSKA niskotarifna avio-kompanija, „Viz er“, od 6. maja ukida linije iz Beograda ka Oslu i Briselu i smanjuje broj letova ka drugim destinacijama. Odluka da prepolovi kapacitete u Beogradu doneta je zbog povećanja aerodromskih troškova za 40 odsto. Džon Stivenson, izvršni potpredsednik „Viz era“, kaže da je beogradski aerodrom „Nikola Tesla“ postao najskuplji u njihovoj mreži letova. Putnicima koji imaju rezervacije za letove na linijama koje se ukidaju biće ponuđena puna refundacija. Cene karata za letove ka preostalim destinacijama biće povećane za pet do deset evra, koliko su po putniku porasli i troškovi za mađarsku avio-kompaniju.

Tako će sa beogradskog aerodroma biti 130.000 putnika manje. Broj letova će se smanjiti za 700.

- Ne planiramo da napustimo ovo tržište - kaže Stivenson. - Ostavićemo jedan avion u Beogradu, a drugi ćemo prebaciti u Rigu pošto su u Letoniji niskotarifne kompanije dobrodošle. Ukoliko beogradski aerodrom vrati šemu plaćanja kakva je bila do 1. aprila mi ćemo i broj letova vratiti na staro. Ovo je tužan dan za srpske putnike i za srpski turizam. Verujemo da je pristup niskim tarifama u avio-saobraćaju dobar za Srbiju, ali nažalost ovo uverenje ne deli beogradski aerodrom. Kao jedan od najskupljih aerodroma u Evropi trebalo bi da podstiče niskotarifna putovanja umesto što nepravedno štiti visokoplatežni „Etihad“ - „Er Srbiju“, koji teži da preuzme monopol.

Beogradski aerodrom samo primenjuje preporuku, koju je zaključkom usvojila Vlada Srbije krajem prošle godine, a to znači pogodnosti za otvaranje linija ka novim destinacija i za one koji imaju više od pola miliona odlazećih putnika.

NIJE BILO UŠTEDA

NA konstataciju „Novosti“ da je u protekle tri godine zahvaljujući popustima na beogradskom aerodromu „Viz er“ uštedeo više od 5,4 miliona evra, Džon Stivenson kaže:

-Ništa mi nismo uštedeli, jer da nije bilo podsticaja, ne bismo ni došli. Dobar deo usluga aerodroma mi nismo ni koristili. Po putniku aerodromska usluga sada je za nas 31 evro, a za „Er Srbiju“ 17 evra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (38)

Deki

02.04.2014. 14:34

Hahaha vodeći aerodrom u regionu, sa najskupljim taksama u Evropi. Živela Air -Serbia, čiji ugovor osim potpisnika, niko nije video.

bolje cuti

02.04.2014. 15:07

@Deki - Kao prvo, kompanija Air Serbia nema veze sa aerodromom Nikola Tesla i sa visinom aerodromskih taksi to su potuno dve odvojene firme i Air Serbia kao i WIZZ plaća sve aerodromske takse a kao drgo uz dužno poštovanje prema WIZZ, beogradski aerodrom je glavni aerodrom pa ako im je skupo da tu slecu neka kao i u drugim zemljama Evrope koriste usluge manjih aerodroma npr. Niš ;))

BRIGATE

02.04.2014. 15:13

@Deki - Video je Saša Radulović, ali su svi gluvi i ne čuju šta čovek priča, tako nam i treba, evo vam Čučković.

Gluposti na pretek

03.04.2014. 00:35

@Deki - Не разумем људе који коментаришу само из разлога да би учествовали...? Боље би било када би се мало више информисао и проширио своје хоризонте! У супротном, ћути!!!аеродром Никола Тесла је поебан економски субјект и нема никакве везе са АирСербиа.ВиззАир не укида број лета према Ослу и Бриселу због аеродромске таксе већ због малог броја путника. Линија према Ослу ѕе завршава у Сандефјод, градићу који је удаљен 120 км од Осла. Већина путника користе норвешку компанију "норвегиан"

Ilija Cvorovic

03.04.2014. 02:51

@Deki - Da li ste vi naivni ili ste nesto drugo? Vlada Srbije je vlasnik i Aerodroma i vecinskog dela Air Serbia. Ovo je uradjeno iskljucivo da se naskodi konkurenciji Air Serbia...i cenu toga ce platiti prosecni ljudi koji jedva da su imali i za low cost letove a o redovnim da ne govorimo...Air Serbia je projekat koji nije postavljen na zdravim osnovama. Uradjeno je sve preko noci zarad politickih poena. Kompanija se ne osniva u roku od mesec dana, niti kompaniju mogu da "dignu" polovni avioni.

Juznoprugas

03.04.2014. 05:08

@Deki - Air Serbia nije Srpska avio kompanija nego Beogradska i samo Beogradske drzave u drzavi!Nisu nece dozvoliti letove.Jer se ponovo brani interes Beogradskog aerodroma.Kako god okrenes samo Beograd dobija! Nislije treba da budu mangupi da budu centrala nekog Ruskog i Turskog lou kosta koji ce da proguta Balkan i jugo-istocnu Evropu. Da lupe sljagu i Beogradu i Evropi!

Deki

03.04.2014. 11:04

@Deki - Vidim da su dvojica bezimenih članova sns-a, ostavili svoje komentare kroz zube :) Jedan samo ne zna šta piše, a ovaj drugi sa dva pisma u "potpisu" i tekstu, je pored toga još nepismen ( АирСербиа) i prost. A možda su ljudi držali sveće pri potpisivanju ugovora sa ljutom arapijom, ko zna... galerija naivne umetnosti :)

Ilija Cvorovic

03.04.2014. 12:32

@Deki - Ja zaista ne znam dokle cu citati gluposti vezane za Niski aerodrom. Prvo, nije Beograd vlasnik aerodroma vec republika. Kakvu korist od njega ima grad? O cemu vi ljudi pricate? Da li shvatate da se prevozioci pojedinacno odlucuju gde ce sletati? Jednostavno, ne postoji racunica za Nis. U okruzenju on ima 4 aerodroma sa razvijenim saobracajem, svaki od tih aerodroma je na 200km ili manje i jednostavno nema ekonomske opravdanosti da se u taj aerodrom nesto ulaze.

Marija

02.04.2014. 17:55

@Marija - Tri godine sam bila primorana da letim vizzerom za Beograd.Pored Rayan Air-a oni su ubedljivo najgori. Prvo vas navuku sa cenom karte u koju ne ulazi aerodromska taksa, plus vam naplate prtljag i mesto ukoliko zelite da udjete kao covek u avion a ne da se laktate u stampedu ljudi.Vreme leta gde morate da ustajete u sred noci i da stojite u redu da se cekirate dva sata. Rucni prtljag se proverava i naplacuje pred sam ulaz u avion ukoliko je samo milimelimetar veci od propisanog. Deru gde stignu.

Milan

02.04.2014. 20:55

@Marija - Marija ti bi i jare i pare!Kod wizzaira je 3 puta jeftinija kartna u odnosu na AirSerbia, zato i ljudi putuju i vole da se guzvaju jer ustede i po 100 evra u proseku. Zahvaljujuci tim jeftinim avio kompanijama Beograd je zaziveo turisticki, ali nazalost jos jednom ce se osetiti posledice monopola.Beogradski aerodrom je najskuplji u Evropi, primer je jedna kompanija koja od Berlina do Beograda uzima 180 evra, a do Sofije 90 evra za povratnu kartu, a Sofjia jos pola sata leta od Beograda.

Marija

03.04.2014. 02:07

@Marija - Iskreno, postoje mnogo bolje low cost kompanije, na primer Easy jet je odlicna.Plati se malo a vozite se kao covek. Bilo bi dobro da postoji konkurencija.Na primer, neka koja nece svaki treci put stajati u Budimpesti i trositi sat vremena da sipa gorivo, gde put mesto da traje dva i po sata se razvuce na citava cetiri...gde takodje mora narod da nosi zimsku jaknu sve vreme jer ako se skine, to se racuna kao dodatni rucni prtljag...i oni su se oslili, jer su znali da su jedini sa malim cenama.

pixi

03.04.2014. 11:05

@Marija - Marija potpuno se slazem sa tobom i tacno znam o cemu pises.Ovim drugima kojima odgovara ta kompanija neka slobodno lete sa njom i ne treba uopste da polemises sa njima!!

Crni

03.04.2014. 13:16

@Marija - @Marija Mnogo si "svilena" za 100 eura! Na njihovoj internet stranici sve pise,za pismene,o uslovima koriscenja njihovih usluga. To sto ste vi pojedini zgranuti i necete da sednete i pazljivo da procitate je vas problem,zato i treba da vas deru. Pravila su ista,narocito vezana za velicinu prtljaga i njegovu cenu, i podjednako vaze za sve. Nikad apsolutno nisam imao nikakvih problema samo zato sto postujem sve ono su naveli. / Za Wizz i dalje kod nas pa bilo to makar i na Ponikvama ili u Nisu.

Valtazar Deluka

22.01.2015. 21:50

@Marija - Sasvim dobra analiza Marija, pa da ne ponavljam. A onome koji ti kaze da lupetas zelim sretan put Bizzon air avionima i uspjesno prikljestenje njega u stampedu prije leta. Kao i ti sacekivao sam dosta puta da udjem poslednji u avion a onda po pravilu nije bilo mjesta il' su bila zauzeta jer su skuplja. Objasnjenje rezervisana?Niko nije sjedio na njima tokom leta! Prezivljavao sam let na sjedistima bez prostora za noge i ..zdio i obecao sebi da necu vise letjeti s njima da mi plate!

Posmatrac

02.04.2014. 18:29

Odlicno! Mozda ce prebaciti neke od svojih letova do Nisa i aerodroma u Nisu, pa da malo i jug zemlje prodise!

Pera

02.04.2014. 21:03

@Posmatrac - Care dosadan si sa tim Nisem, na svakom si sajtu. Znaju svi prevoznici da tamo ima aerodrom ali im se ne isplati. Nego ako ti je toliko biran aerodrom seli se za Beograd, Sofiju ili Skoplje.

Mika

03.04.2014. 08:52

@Posmatrac - Posmatracev komentar nije zbog aerodroma nego zbog potencijalnog razvoja regiona gde je aerodrom. Tvoj komentar je glup i sebican i mogao bi da gledas svoja posla. Bilo ko iz unutrasnjosti mora dodatno da potrosi bar jos 50-100EUR kada leti iz Beograda a iz Nisa bi to bilo sigurno jeftinije. WIZZAIR dodji u Nis jer je sigurno jeftinije!

za wizzair

02.04.2014. 20:29

Povoljna cena karte, ne prekoracujte tezinu prtljaga koju ste naznacili prilikom rezervacije, imate pravo na rucni prtljag koji iznosi 10 kg i mozete otputovati u zemlje Evrope sasvim pristojno. Ne znam kakav tretman ocekujete ako platite cenu povratne karte oko 100 eura. Za bilo koju drugu kompaniju bi vam trebalo mnogo vise novca pa bi tretman bio mozda bolji.

pixi

03.04.2014. 11:10

@za wizzair - To je samo delomicno tacno.Ja licno sa porodicom sam na letu iz Londona doziveo velike neprijatnosti i to prilikom samog ulaska u avion.Od tada ne gledam vise samo na cenu ,nego kompletnu uslugu.

petra

03.04.2014. 17:01

@za wizzair - Често путујем и срећна сам била док је био ВИЗЕР. Никада нисам имала непријатности, чак напротив, више сам их имала са нашима. Сада ћу ићи само тамо где постоји ова компанија, а Вучић нека се вози са арапима.

mikula

03.04.2014. 21:03

@za wizzair - Stvarno misliš da u torbu dimenzija 42x25cm možeš da naguraš 10 kila garderobe?! Naravno veći ručni prtljag se naplaćuje 10€ po pravcu. U jeku turističke sezone wizz je skuplji od lufthanze i Air Serbia-e. Da ne pominjem prostor među sedištima koji je dizajniran za hobite. Voda košta 3€ a avioni su super prljavi. Putujem sa njima samo ako su duplo jeftiniji, za 20-30€ ne želim da se deranžiram i gubim vreme u prevozu do po pravilu udaljenih aerodroma. Morava i Car Konstantin zvrje prazni, izvoli

Antioksidans

04.04.2014. 09:10

@za wizzair - Mikula zivi u Holandiji...On ne razume nas koji zivimo ovde...Nabraja evropske zemlje u kojima je standard mnogo veci i uporeduje ih sa nama kojima je 100 evra maltene trecina, prosecne, plate...

Kole

02.04.2014. 20:45

Skup aerodrom, a jos i narod nema para ni za hleba, a kamoli da leti u Oslo i Brisel. Sve u svemu, Wizzair ce lagano da spakuje kofere. Osim ako mozda ne odluci da i on leti za super-profitabilne Varnu, Bejrut i Ljubljanu.

Pedja

03.04.2014. 00:01

Takse ili ne, Wizzair pruža sve potrebno da odeš obaviš posao ili se provedeš, vidiš, posetiš rodbinu prijatelje a da ti neko ne naplati ono što ti nije potrebno. Ako oćeš kofer da putuje sa tobom i da ti pravi društvo plati kartu i za njega. Low-cost kompanije koje lete za Beograd su uvek popunjene. Pitanje. Ko nas sprecava da koristimo benefite ugovora o slobodnom nebu?

Ljut

03.04.2014. 07:38

Odlican nacin da se privuku strani investitori??? Ovo je kampanja monopola od Air Serbia gde se zele oterati sve kompanije i dovesti u stanje dominacije iz vremena SFRJ kad je JAT imao sve pogodnosti a zato imao i najmanje 3-5 puta skuplje karte. Cene karata JATa su bile 1992 godine 5-6 puta skuplje nego sto danas mozete putovati WIZ Airom i opet su otisli u stecaj odnosno se raspali..To vam sve govori, tj. da se radi o pljacki i prevari.

-0-0-

03.04.2014. 07:43

Neke stvari polako izlaze na videlo. Aleksandar Vučić štiti Etihad po džepu građana Srbije. Ovim potezom se smanjuje priliv stranih turista - naročito studentarije, i onih sa manjim platežnim mogućnostima, takođe se stanovnicima Srbije uskraćuje pravo da lete za manje novca. Pre dolaska na vlast, SNS je propagirala borbu protiv monopolista, tajkuna i ostalih koji zavlače narodu ruku u džep - a šta vam sada ova odluka govori?

Branimir

03.04.2014. 07:58

Meni je bas zao da se to desava u momentima kada smo navikli na jeftine letove i vrlo kvalitetnu uslugu. Za guzve i cekanja smo ponekada i sami krivi posto nemamo strpljenja respekta prema osoblju kompanije. Ja sam bas juce dobio obavjest da moj odlazak drugog juna menjaju za prvi juni, sto znaci da su smanjili i letove prema Eindhovenu.Ja sam platio 3 povratne karte € 140, za Er-Serbiju treba izdvojiti oko € 250 za jednu povratnu kartu i to kada je cena povoljna. Pa ko voli neka izvoli.

Ники

03.04.2014. 09:59

Штета ,јер се за мале паре могло лепо путовати свугде по свету.А ови што се буне на услугу и сл.нека путују скупљим компанијама и решили су проблем,Мени је и нискобуџетна ок .

pixi

03.04.2014. 11:01

Wizzair je kompanija koja ima jeftine karte ali zato na svemu drugom uzima pare.Putovao sam sa njima iz Budimpeste i Beograda i uopste nisam zadovoljan sa njihovim uslugama i informacijama.Uvode non stop neke izmene i deluju mi kao kompanija koja samo gleda da uveca svoj profit a ne da ugode putnicima.Mi uvek gledamo na cenu a ne mislimo na kvalitet usluge.Tako da ako im ne odgovara u Beogradu slobodno mogu da idu gde im je bolje!!

i dalje nema sekiracije :)

03.04.2014. 11:19

opet je jeftinije i da se ide do madjarske, pa odatle wizz-air do zeljene destinacije!! 250e Er-Srbijom do Eindhovena, a wizz-air 50-60e u jednom pravcu do istog mesta...fino!

Mikula

03.04.2014. 20:52

@i dalje nema sekiracije :) - Putujem često preko Eindhovena jer živim u Amsterdamu. Treba pomenuti da je voz u jednom pravcu 18€, wizz naplaćuje torbu 20€ po pravcu znači da je karta od recimo 80€ plus torba 40€ i put do eindhovena i nazad 36€ sve samo ne znatno pristupačnija ponuda od Air Serbijinih 180€. Treba pomenuti da Wizz ni u jednoj ozbiljnoj zemlji ne leti sa glavnog aerodroma, Zašto ne lete na Hitrou, Šarl de Gol, Shipol ili tako neki jači aerodrom. Odgovor jer su papreno skupi. Eno im Morava, maltene za dzabe.

Valtazar Deluka

22.01.2015. 21:38

Banjalucki region ima vise potencijalnih putnika od Nisa. Jat i njihovi ljudi u Banjaluci su odigrali ulogu kocnicara, nisu dozvolili da se napravi dogovor sa WiZZAIR tako da su putnici primorani putovati na Tuzlanski aerodrom koji je udaljena 200 km, naravno zbog necijeg hira i alavosti za parama.Korupcije nebeska, sto bi se reklo! Alternativa, Putovati iz Malmea u BG spavati na aerodromu i cekati popodnevni let Air Serbia. Koga briga sto putnici gube dva dana u odlasku i dva u povratku!!!