Osnovne škole u Nišu: Dva učitelja brinu o odeljenju
09. 05. 2019. u 06:26
Za male osnovce uvedena pored klasičnog boravka i celodnevna nastava. Mališani imaju časove i pre i posle podne, kao i obavezna tri obroka

Učenici u klupama tokom celog dana Foto J. Ćosin
IAKO je sistem celodnevne nastave u školama uveden još pre nekoliko godina, roditelji čiji će mališani u septembru sesti u školske klupe uglavnom ne znaju po čemu se on razlikuje od klasičnog boravka, niti da on postoji, doduše tek u nekoliko osnovnih škola u Nišu. Dok boravak podrazumeva čuvanje dece iz svih nižih razreda pre i posle redovnih časova, celodnevna je koncipirana samo za jedno odeljenje koje ima dva učitelja, nastavu tokom celog dana i tri obroka.
Pročitajte još: NEIMARI UMESTO ĐAKA: Ne nazire se kraj rekonstrukcije škole "Josif Kostić" u Leskovcu
- Kada smo na nekom roditeljskom u vrtiću pričali o tome, saznala sam da i u Nišu postoji celodnevna nastava, ali samo za prva dva razreda. Kada smo se kasnije raspitali kako to funkcioniše, jako nam se dopao takav sistem, s obzirom na to da i suprug i ja radimo, a da opet dete nije u klasičnom boravku koji se svodi na klasično čuvanje dece koja se pre i posle časova spajaju iz svih razreda, već imaju svoj razred i sve učitelje, imaju tri obroka, jedu kuvanu hranu, a ne grickalice, plus završe gotovo sve obaveze u školi - kaže Nišlijka Marijana M.
Ovaj sistem u Nišu zasad praktikuje tek pet škola. Jedna od njih je "Miroslav Antić", a kako objašnjava učiteljica Žaklina Cvetković, koja već petu godinu zaredom vodi celodnevnu nastavu, ovakav sistem pokazao se kao jako efikasan.
Pročitajte još: Bez političkih i navijačkih obeležja u školama
- Deca su mnogo opuštenija nego kada je klasična nastava u pitanju, jer više vremena provode u školi pa je samim tim i učenje opuštenije. Nastavu držimo koleginica Milanka i ja, svako ima svoje predmete koje predaje u međusobnom dogovoru i koordinaciji. Mi moramo da osluškujemo potrebe dece, jer su oni tu celog dana, imaju potrebu i da se istrče i da se odmore - priča učiteljica Žaklina.
INTERESOVANjE
DIREKTOR škole Miloš Stanković kaže da je interesovanje roditelja za celodnevnu nastavu sve veće, zbog čega je u ovoj školi prošle godine otvoreno i drugo odeljenje, i da se ide ka tome da ovakav sistem zaživi i u višim razredima.
- U skladu sa inicijativnom Ministarstva prosvete da se pređe u jednosmenski rad koji podrazumeva boravak dece od devet do 17 sati, ja smatram da će vrlo brzo svi razredi, ne samo niža nastava, preći na neki sličan način nastave, a mi smo neka preteča tome.