BAJKERI NA CARSKIM STUBOVIMA: Novi Sad dobija novu turističku atrakciju
30. 03. 2019. u 07:52
Uveliko odmiču pripreme za izgradnju još dva mosta na Dunavu u Novom Sadu. Jedan projekat ubrzaće znatno saobraćaj, a drugi će biti prava atrakcija

Lokacija novog drumskog mosta / Foto UGZI
INVESTICIONU aktivnost Grada Novog Sada u ovoj i sledećih nekoliko godina trebalo bi da obeleži izgradnja još tri nova mosta na Dunavu od kojih su, prema rečima gradonačelnika Miloša Vučevića, pripreme za gradnju prva dva prelaza preko velike reke uveliko u toku.
Vučević je najavio da će idejni projekti za izgradnju drumskog mosta koji će spojiti Liman sa sremskom stranom, kao i za pešačko-biciklistički od novosadskog keja do Petrovaradinske tvrđave, biti urađeni tokom ove godine.
Pročitajte još: Novi Sad će sagraditi i četvrti most
- Izgradnja mosta preko Dunava i spajanje na petlju oko Sremske Kamenice i dalje na auto-put Novi Sad - Ruma - Šabac - Loznica, predstavlja finalnu fazu obilaznice oko Novog Sada - izjavio je gradonačelnik prilikom ovonedeljnog obilaska radova na pojedinim lokacijama u gradu i prigradskim naseljima.
Drumski most preko Ribarskog ostrva, koji bi trebalo da bude dugačak 585, a širok 30 metara, znatno će ubrzati saobraćaj u zapadnom delu grada i omogućiti brži i lakši prilaz budućem Fruškogorskom koridoru, odnosno tunelu kroz Frušku goru. Takođe, povezaće uličnu mrežu Novog Sada sa Sremskom Kamenicom i državnim putem, preko Beočina, sa državnom granicom sa Hrvatskom.
Za realizaciju tog projekta od šireg značaja biće neophodna pozamašna sredstva pa će Novi Sad, kako je najavio gradonačelnik, konkurisati i za podršku Pokrajine i Republike.
Konačno se kreće i u ostvarivanje dugogodišnje vizije o novom pešačko-biciklističkom mostu, koji bi bio nadograđen na stubove nekadašnjeg Mosta cara Franje Josifa, koji od kraja Drugog svetskog rata vire iz Dunava.
Pročitajte još: NOVI PODUHVAT NA DUNAVU: Predlozi za četvrti most u Novom Sadu
- Taj most bio bi nešto potpuno novo. Prava turistička atrakcija grada. Koristili bi ga isključivo pešaci i biciklisti. Bio bi opremljen mobilijarom, ispustom, da možete da sedite, provodite vreme na reci - naveo je Vučević, predočavajući ideju po kojoj bi se sa mosta, pa kroz tunel, liftom direktno ulazilo na Tvrđavu.
Stubovi nekadašnjeg mosta cara Franje Josifa / Foto Arhiva VN

U gradskoj Upravi za građevinsko zemljište i investicije (UGZI) navode da je pešačko-biciklistički most najpovoljnije rešenje za tu lokaciju, jer bi eventualna gradnja kolskog mosta zahtevala i izgradnju druge tunelske cevi ispod Tvrđave, u nastavku trase, što bi ugrozilo proces revitalizacije i zaštite tog kulturno-istorijskog objekta.
KONKURS
GRAD će raspisati međunarodni konkurs da bi se došlo do najboljeg rešenja za pešačko-biciklistički most preko postojećih stubova u Dunavu. Želimo da pitamo struku, eminentne stručnjake i da dobijemo najbolji most - naglašava Vučević.
OTVARANjE

ZAHVALjUJUĆI zajedničkom ulaganju Grada Novog Sada i JP "Putevi Srbije", Sentandrejski most na kanalu DTD je rekonstruisan. Pošto su završeni svi planirani radovi i ispitana nosivost, most će danas (u subotu 30. marta) po podne biti pušten u saobraćaj, saopšteno je iz kabineta gradonačelnika.