Brzi vozovi iz Subotice za 270 dana

J. Lemajić

30. 03. 2019. u 14:52

U ponedeljak, 1. aprila, počinje rekonstrukcija pruge od Subotice do Sente. Deonica u dužini od 38,5 kilometara, vredna dve i po milijarde, biće gotova do kraja 2019.

Брзи возови из Суботице за 270 дана

Neophodan remont pruge

REKONSTRUKCIJA pruge Subotica - Senta počeće u ponedeljak, a prema planu radovi, vredni oko dve i po milijarde dinara, na ovoj deonici, dugoj 38,5 kilometara trajaće 270 dana, tačnije do kraja godine.

Pruga Subotica - Senta izgrađena je 1889. godine, a poslednji put remontovana je dvadesetih godina prošlog veka, što znači da njena rekonstrukcija nije rađena skoro punih sto godina. Poređenja radi, remonti pruga neophodni su na svakih 20 - 25 godina, što znači da je ova pruga četiri puta nadživela svoj funkcionalni vek. Zbog toga je danas stanje železničke infrastrukture na ovoj jednokolosečnoj, neelektrificiranoj pruzi veoma loše, a brzina vozova je svega 10 - 30 kilometara na sat, a nosivost samo 16 tona/osovini.

- Pruga će se rekonstruisati polovnim materijalom pridobijenim sa magistralnih pruga, a radovima je, pored ostalog, predviđena kompletna zamena šina, pragova i tucanika na ovoj deonici - preciziraju u preduzeću "Infrastruktura železnica Srbije". - Po završetku radova, brzina vozova biće povećana na 80 kilometara na sat, a nosivost pruge na 22,5 tona po osovini.

Rekonstrukcija pruge koja spaja Suboticu i Sentu je značajna i zbog činjenice da je pet lokalnih samouprava u Vojvodini potpisalo ugovor sa železničkom kompanijom za prevoz putnika "Srbija voz" o sufinansiranju železničkog prevoza na liniji Subotica - Kikinda. Ugovor su potpisali gradovi Subotica i Kikinda, kao i opštine Senta, Čoka i Kanjiža, što će svakako doprineti povećanju broja vozova i putnika na ovoj relaciji.


NAJJEFTINIJI TRANSPORT ROBE

OBNOVLjENI kolosek biće najjeftiniji i najefikasniji vid robnog transporta na ovoj relaciji, a povećanje nosivosti pruge omogućiće da njome saobraćaju duže i teže železničke kompozicije. Istovremeno, omogućiće i lakše organizovanje teretnog železničkog saobraćaja tokom izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije