JAGODINA – Za komediju zaista treba dorasti, jer ona traži izvesnu zrelost u svakom smislu. Nisam siguran da sam joj dorastao, ali, hvala Bogu, dobio sam „ćurana“ za predstavu koja je premijeru imala prošle godine. Možda sam se ovom predstavom najviše približio tom vrhu dramskog staralaštva i komediji, koja je žanr nad žanrovima – izjavio je za „Novosti“ reditelj Boris Liješević, koji je dobio statuetu „ćuran“ za predstavu „Noćna straža“.
Ljubomir Bandović, jedan od tri dobitnika „ćurana“ za najbolja glumačka ostvarenja, ocenio je da „smeh nema smisla ako nešto ne boli, ako on nije olakšanje od nečega“ i da svaki grad treba da ima ovakvu publiku.
- Ovo mi je drugi „ćuran“. Sava odžačar umire na kraju predstave i Bata Stojković, moj, umire. Znači, ja dođem ovde, igram vam tragediju,a vi mi dajete „ćurana“, jer sam smešan. Festival, kao i svi festivali kod nas, pritom ne govorim o organizatorima i pozorišnim ljudima koji ih vode, nego o establišmentu u sistemu koji nas drži na „štapu i šargarepi“, nije dovoljan jedan, niti je smisao da mi ovde dobijamo ocene, niti su nagrade smisao festivala, već da ja dođem ovde sedam dana i gledam druge predstave. Pogotovu kad je reč o internacionalnim festivalima, jer bih voleo da upoznam neke ljude – rekao je Bandović i dodao da je Jagodina već njegova, jer je u njoj stekao prijatelje.
Milan Vasić, koji je takođe dobio statuetu „ćuran“ bio je mišljenja da se komedija ne može menjati, a kada kaže komedija, da misli na Batu Stojkovića, Čkalju i druge glumce.
- Danas pokušavaju da prave neke nove komedije, da prave nešto drugačije. Međutim, publiku ne možete da prevarite. Ona voli pravu komediju, a ona se igra uvek isto. Komedija je nesumnjivo najteži žanr koji se može igrati, iako mnogi umetnicu na nju gledaju kao na zabavu. Ona je daleko od toga. Ko zna da je igra, on uživa, a ko ne zna, on se muči. Kada radite komediju, bitan je smeh publike, ako ga nema, nemate komediju, a ako nemate komediju, nemate ni predstavu. Jagodinska publika je bila fantastična i odlično je reagovala - rekao je Vasić.
Nela Mihailović, koja je takođe dobila „ćurana“ za glumačko ostvarenje, bila je sprečena da preuzme nagradu, jer je igrala u Narodnom pozorištu.
Nagradu „Miodrag Petrović Čkalja“, odnosno statuetu „Jovanča Micić“ i specijalnu diplomu lista „Politika“, za najsmešniju predstavu po oceni publike, primio je umetnički direktor Narodnog pozorišta Sombor Saša Torlaković.

- Presrećan sam što sam, pre svega, u svom rodnom gradu. Rastao sam uz ovaj festival, gledajući predstave, zainteresovao sam se i za pozorište. Dobitnik sam četiri „ćurana“, ali ova nagrada mi je još draža, jer pripada čitavom anasamblu i dolazi od publike. Konačni sud o kvalitetu neke predstave, uz svo uvažavanje žirija na festivalima, daje publika. Doduše, moja osećanja su pomešana, srećan sam zbog nagrade, ali sam tužan i razočaran onim što se događa u Narodnom pozorištu Sombor zbog jedne nakaradne, nesmotrene, nepromišljene odluke osnivača, koja somborsko pozorište može da dovede na rub propasti. Zato su ustali svi zaposleni i svi glumci da odbrane integritet pozorišta, umetnost i kvalitet koji naše pozorište već decenijama drži u samom vrhu pozorišta Srbije – dodao je Torlaković za „Večernje novosti“.
Milan Vasić, Fotografije: Z. Gligorijević
On je još rekao da ova nagrada Narodno pozorište Sombor još više učvršćuje u uverenju da ono što rade, rade ispravno.
Saša Torlaković
Pratite nas i putem iOS i android aplikacije