NADMETANJE DIZAJNERA I PROGRAMERA: Ne idu kući dok se ne naprave suveniri
08. 03. 2019. u 16:28
Pet timova će tokom vikenda odmeriti svoje znanje u osmišljavanju suvenira grada Niša
.jpg)
Organizatori niškog "hakatona" Jelena Milošević i Milan Babić Foto D. Alihodžić
PET timova će tokom vikenda odmeriti svoje znanje u osmišljavanju suvenira grada Niša. Na raspolaganju će imati 3D štampač, koji će od njihovih ideja "odštampati" predmet, ali i 30 časova tokom kojih ne mogu napustiti Deli centar, gde se takmičenje održava. Prvi put u Nišu se na taj način doprinosi promociji grada, a najvažnije je to da će suveniri ostati u vlasništvu Turističke organizacije grada.
Imaće šta da jedu i piju, moći će da se osveže kafom, pa čak i da prilegnu, ali niko od članova pet timova ne sme da napusti prostor gde će se 9. i 10. marta održati "mejkerski hakaton".
Biće to pravi izazov za sve nas, kažu organizatori Jelena Milošević iz "Proaktiva" i Milan Babić iz Deli centra, koji je domaćin "hakerima".
- Prijavilo se 10 timova i pet pojedinaca, ali smo odabrali pet ekipa, koje će se potruditi da Niš posle dosta godina dobije originalan suvenir - kaže Jelena.
Nagradni fond iznosi 1.000 evra, koji će prve tri ekipe srazmerno podeliti.
Pročitajte još - REGIONA IZLOŽBA SUVENIRA U LESKOVCU: Magnet sa pločicom kralja Petra
- Mislim da za prijavljivanje nije bio presudan novčani iznos nagrade, već činjenica da se učestvuje u nečemu što je nesvakidašnje. Bilo je zainteresovanih za takmičenje iz Beograda i čak i iz Bosne, odnosno Donjeg Vakufa, ali smo mi ipak odlučili da suvenir kreiraju Nišlije, odnosno oni koji najbolje poznaju i osećaju duh ovog grada - kaže Babić.
Milan Babić jedan od organizatora "hakatona"
.jpg)
On dodaje da svi imaju velika očekivanja i da će Niš moći da se turistima predstavi modernim suvenirom.
- To što budu osmislili moći će odmah da vide kako izgleda, jer će biti "odštampano". Zato ovo takmičenje i traje ovoliko dugo, jer je za štampanje jednog predmeta potrebno šest sati - pojašnjava Babić.
U žiriju će, pored predstavnika Turističke organizacije i organizatora, biti i članovi tima "3D republika".
Na raspolaganju takmičara 3D štampači
.jpg)
KONKURS ZA BOLjU PROMOCIJU
VLADIMIR Jovanović iz TON kaže da su oduševljeni ovom idejom, jer je činjenica da Niš nema valjani suvenir. Poslednji put je konkurs za gradski suvenir raspisan 2013, ali nije prošao slavno.
- Broj turista iz godine u godinu raste, tako da smo lane imali 200.000 noćenja, a od toga povećanje stranih gostiju za 20 odsto, jasno je da nam je potrebna što bolja promocija - kaže Jovanović, koji ne krije da jedva čeka šta će mladi niški kreativci osmisliti.