LUKA NOVI SAD: Nove dizalice brži pretovar
12. 09. 2018. u 14:41
U Luci "Novi Sad" sa optimizmom čekaju kraj oktobra i završetak privatizacije. Zasad interesovanje iz Emirata, SAD i Nemačke
.jpg)
Prof. dr Aleksandar Milovančev, Foto D. Dozet
POSAO u Luci "Novi Sad" ne jenjava posle prošlonedeljne odluke Ministarstva privrede Srbije da po početnoj ceni od 16 miliona evra oglasi prodaju 99,4 odsto akcija ove, ujedno jedine luke u Srbiji u većinskom vlasništvu države.
Novosadska luka ima pretovar od oko milion tona robe godišnje, a kapaciteti su joj veći od 2,5 miliona tona. U ovoj kompaniji zaposleno je 150 ljudi. Pravo učešća na tenderu imaju firme koje se bave lučkom delatnošću kontinuirano u poslednjih deceniju. Uslov je i da su prošle godine imale prihod od najmanje 30 miliona evra, a u svakoj od poslednje tri godine da su pretovarile 1,4 miliona tona robe.
Privatizacijom će, kako se očekuje, biti obezbeđeno više od 15 miliona evra investicionog ulaganja u razvoj Luke: izgradnju nove operativne obale, silosa i mehanizacije. To će ubrzati njen rad. Dorektor Luke "Novi Sad" prof. dr Aleksandar Milovančev ističe za "Novosti" da on i zaposleni sa optimizmom čekaju 22. oktobar, kada ističe rok za podnošenje prijava potencijalnih kupaca. Otvaranje ponuda uslediće dva dana kasnije, 24. oktobra.
- Očekujem da će se prijaviti neke od najrenomiranijih svetskih firmi u oblasti lučkog biznisa, a tri partnera za koja mi u ovom trenutku znamo su Dubai Port World iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, nemački gigant Rhenus logistics i američka grupa "Valona" - kaže Milovančev.
Uz napomenu da oprema u Luci "Novi Sad" jeste stara, te bi novi vlasnik trebalo da investira u nove dizalice, Milovančev naglašava da dužina rečne obale određuje kapacitet pretovara.
Luka "Novi Sad" jedina u državnom vlasništvu
.jpg)
- Pretovar koji budemo ubuduće radili mogao bi se povećati preko tzv. kontejnerskog saobraćaja i "ro-ro" terminala, odnosno kamionima natovarenim robom koji se prevoze brodovima, potom idu od fabrike do fabrike i odmah je istovaraju - predočava aktuelni direktor Luke i dodaje da ovaj način transporta i pretovara naročito pogoduje nemačkim preduzećuima koja posluju u Vojvodini.
TRI GODINE BEZ OTPUŠTANjA
JEDAN od uslova za privatizaciju, kako nezvanično saznajemo, jeste da novi vlasnik ne otpušta radnike u naredne tri godine. Prema očekivanju Milovančeva, koji je na čelu ovog preduzeća bio tri godine, proces privatizacije neće ugroziti rad Luke, koja bi sa novim vlasnikom na čelu mogla punom parom da proradi na proleće naredne godine.
NA PRODAJU I KRAN STAR 82 LETA
OD imovine Luke "Novi Sad", na prodaju će biti upravna zgrada od 1.000 kvm, skladište (44.000 kvm) i šest kranova, među kojima je najstariji iz 1936. godine, a dva su dobijena od Mađarske posle Drugog svetskog rata. Međutim, 25 hektara zemljišta, na kojem se prostire novosadska luka, neće biti obuhvaćeno prodajom.