Kuljani traže rampu
22. 01. 2018. u 17:23
Zvižduk voza nije dovoljan za bezbednost pružnog prelaza ka Ruskom Krsturu. Branici se tokom noći ne spuštaju, pa kompozicije mile

Preko pruge rizično za vozače / Foto Z.R.
ŽITELjI Kule zahtevaju da se obezbedi pružni prelaz kod Železničke stanice, na izlasku iz grada ka Ruskom Krsturu. Rampa se ne spušta od ranih večernjih sati do ujutro. Prelaz je više od pola veka bio osiguran rampom koja je radila 24 sata, a sada je neprekidno podignuta 12 sati, bez obzira na to što vozovi u tom periodu redovno saobraćaju. Vozači drumskih vozila strahuju od udesa na tom prelazu, iako iz AD "Infrastruktura železnica Srbije" uveravaju da bezbednost učesnika u saobraćaju na tom mestu nije ugrožena.
- Situacija je zbunjujuća, jer se mnogima dogodilo da nailaskom na prelaz ugledaju spuštene branike, a drugom prilikom sačeka ih podignuta rampa, iako se približava voz. To može biti vrlo opasno kad je magla, ili se ne prilagodi brzina - upozorio je jedan od vozača.
Pročitajte još: Rampa čuva glavu
Putni prelaz kod Železničke stanice u Kuli nalazi se na pruzi Sombor-Vrbas. Osiguran je mehaničkim branicima, što znači da se njima ručno upravlja. Od 10. decembra prošle godine, kad je stupio na snagu novi red vožnje, rampa u Kuli se spušta samo od 7.20 do 18.30. To je vreme kad stanica radi i kad branicima rukuju otpravnik vozova i skretničar, koji su jedini preostali radnici, jer su ostali, zbog reorganizacije, otpušteni uz otpremninu. Pošto na stanici posle 18.30 do narednog jutra više nema osoblja, nema ko ni da podiže branike.
- U toj situaciji svaki voz u navedenom periodu zaustavlja se ispred prelaza, daje dug zvučni signal, a zatim najmanjom brzinom i uz maksimalnu opreznost nastavlja vožnju - objasnio je predstavnik za odnose s javnošću "Infrastruktura železnica Srbije" Nenad Stanisavljević.
Pročitajte još: Preko pruge uz veliki rizik
Dejan Aleksić iz Saveta za bezbednost saobraćaja opštine Kula navodi da su zaustavljanje, sviranje i lagana i pažljiva vožnja voza u slučaju neobezbeđenog pružnog prelaza predviđeni članom 35 Pravilnika o načinu ukrštanja pruge i puta, ali ističe da po članu 36, to nije dovoljno ako neupotrebljivost signalno-sigurnosnog uređaja traje duže od 84 sata.
- Budući da postoji potreba, uputićemo zahtev Agenciji za bezbednost saobraćaja i "Železnicama Srbije" da se rampa na pružnom prelazu ponovo spušta i podiže neprekidno od 5.11 do 20.47, to jest, od prvog do poslednjeg polaska voza iz Kule - rekao je Aleksić.