I Kruševac dobija krila
29. 07. 2017. u 11:33
Najavljena saradnja beogradske vazdušne luke “Nikola Tesla” sa budućim aerodromom “Rosulje”. Za pripremne, zemljane radove lokalna samouprava na Rasini izdvojila 100 miliona dinara

Vlaisavljević i Nestorović (u sredini)
AERODROM “Nikola Tesla”, koji na godišnjem nivou uspeva da ostvari više od 25 miliona evra profita, pružiće svaku vrstu pomoći pri izgradnji vazdušne luke “Rosulje” u Kruševcu.
- Pomoć iz prestonice će stići na konkretan način i vrlo brzo, a da li će biti finansijska, kroz donacije, logistiku, zajednički rad ili edukaciju, znaćemo uskoro. Naš izvršni direktor, te direktori tehnike i bezbednosti će sondirati situaciju i definisati konkretni plan s prioritetima - kaže direktor beogradskog aerodroma Saša Vlaisavljević, naglašavajući da pomažu i niški “Konstantin Veliki”, koji je već postao sposoban da se sam izdržava.
Inače, u regionu, “Nikola Tesla” se meri sa Bukureštom, Budimpeštom, Solunom, Sofijom, Zagrebom..., a aerodrom u glavnom gradu Srbije je postao prepoznatljiv po dugolonijskom saobraćaju. Sa pet miliona putnika godišnje, u rangu je konkurencije u Bugarskoj i Grčkoj.
Aerodrom u Kruševcu, s druge strane, nema sličnih ambicija, ali može biti značajan u vazdušnom saobraćaju i celokupnom avio-sistemu.
- U toku je prva faza izgradnje, koja podrazumeva zemljane, pripremne radove, za šta smo iz budžeta izdvojili 100 miliona dinara, a radimo na tome da obezbedimo kontinuitet u podizanju čitavog kompleksa - ističe gradonačelnik Kruševca Dragi Nestorović, ne isključujući mogućnost ni da pomoć bude potražena u dalekoj Kini.
U svakom slučaju, ako sve bude po planu, aerodrom kraj Kruševca - kao privredno-poslovni i sportsko-turistički - u funkciji bi trebalo da bude za pet godina.
Inače, aerodrom “Rosulje” kao preduzeće postoji čak 22 godine, ali je tek 15. maja došlo do pomaka u građevinskim radovima. Posle pripreme zemljišta, izgradnje travnate poletno-sletne, te staze za rulanje i platforme, odnosno stajanke sa pristupnom saobraćajnicom, trebalo bi da se izgrade još betonska pista i prateći objekti. Konačnim projektom su, saznajemo, planirani još padobranski krug, poligon za vežbanje, hangar s pratećim sadržajem i saobraćajnica sa parking-prostorom.
LOKACIJA
U KRUGU prečnika 100 kilometara, čiji je centar u Kruševcu, postoji još devet aerodroma - četiri samo u dolini Zapadne Morave. Aerodrom “Rosulje” se nalazi na oko pet i po kilometara jugoistočno od centra grada, delom se naslanja na lokalni put Parunovac - Pasjak i zauzima površinu od 40,39 hektara, na nadmorskoj visini od 235 metara.
Gojko
29.07.2017. 12:03
Nemački vojnici su uvideli veliku geografsku prednost ovog lokaliteta za izgradnju vojnog aerodroma / poput onog u Ečki / još za vreme II sv. rata.
@Gojko - Гојко, како сами рекосте, то су урадили Немци, за потребе рата и то пре 70 година! Мислите да је то довољан разлог да и ми то радимо?
Шта, кога и за чије потребе ће да превозе са тог аеродрома? Ко и какву анализу је направио па дошао до закључка да је то укалагање оправдано? Сами наводе да "У КРУГУ пречника 100 километара, чији је центар у Крушевцу, постоји још девет аеродрома ...." Коме то треба и ко ће то да плаћа? Робу која се произведе у окружењу Крушевца за годину дана, може да повезе осредња композиција воза! Предузеће постоји већ 22 године! Кажите нам колику је добит остварило?
Predivno.
Daj bre moze li to pre,sta ima da se ceka 5 god.To je podrucje prema kojem gravitira preko 600.000 ljudi i cenar je turizma a vi mlatite sa 5 god.
Komentari (5)