Podzemne garaže u Kampusu
11. 04. 2017. u 13:00
Planovi za izgradnju Univerzitetskog kompleksa u Novom Sadu pokazali da nema mesta za sve zahteve. Potrebno čak 4.000 parking-mesta, a prostora ima tek za polovinu korisnika

Maketa buduće zgrade Instituta "Biosens" Foto: D. DOZET
IAKO je planom detaljne regulacije Univerzitetskog kompleksa u Novom Sadu predviđeno da popularni Kampus ubuduće raspolaže sa više od 2.560 parking mesta, ti kapaciteti neće biti dovoljni da bi se zadovoljile potrebe i standardi u toj oblasti.
Dokumentom usvojenim minule sedmice u Skupštini grada planirano je 1.095 parkinga uz saobraćajnice na tom prostoru, kao i još 1.470 u okviru javnih garaža, dok je odgovarajućim normativima potrebno čak 4.000 mesta za parkiranje.
- Evidentan nedostatak mora da bude rešen motivisanjem korisnika da umesto automobila koriste druge vidove prevoza - naveli su gradski urbanisti u planu, a s tom konstatacijom saglasili su se i odbornici.
Istim planom je predviđeno da svaki novoizgrađeni objekat unutar Kampusa mora da ima i podzemnu garažu, odnosno da se u okviru objekta obezbedi dovoljan broj parking-mesta, što bi trebalo da bude urađeno i u budućoj novoj zgradi Naučnog instituta "Biosens". Taj objekat biće izgrađen u neposrednoj blizini Đačkog igrališta i staklenika PMF-a, a uslov je da prethodno iz planirane zone izgradnje bude izmešten magacin za zapaljive hemikalije Instituta za hemiju.
A na parceli koja se nalazi između PMF-a i Fakulteta sporta i fizičkog vaspitanja planirana je izgradnja Studentskog kulturnog centra. I u tom slučaju biće neophodno uklanjanje postojećeg montažnog objekta - studentskog restorana.
Nedavno je započeta izgradnja novog kompleksa objekata FTN, odnosno Tehnološkog parka, a u ovom planu je i niz drugih novih objekata pri nekoliko fakulteta UNS-a.
- Jasno je da se Univerzitet poslednjih godina razvija i da mu je potreban veći prostor, ali pitanje je da li bi trebalo odobriti baš svaki zahtev za gradnju i tako žrtvovati zelene površine - kaže odbornik Lazar Kanjerić.
On istovremeno sugeriše da se bolje uredi saobraćaj ulicama Kampusa kao i da se javne garaže i parkirališta grade tako da budu lako dostupni u slučaju požara i drugih nepogoda.