Najviše žalbi na komunalce

Lj. PRERADOVIĆ

14. 02. 2017. u 13:30

Stiglo 96 pritužbi na rad pokrajinskih javnih preduzeća. Malo zamerki na ophođenje činovnika

Највише жалби на комуналце

Ombudsman dr Zoran Pavlović

NOVI SAD - Pokrajinski zaštitnik građana u protekloj godini postupao je u 96 predmeta po pritužbama građana koje su se odnosile na pokrajinska javna preduzeća, ustanove i organizacije. Najbrojnije su bile iz oblasti komunalnih poslova, zatim obrazovanja, socijalne i zdravstvene zaštite. Nešto manje, oko četiri odsto pritužbi, bilo je u vezi sa radnim odnosima, urbanizmom i građevinarstvom, dok se samo tri odsto žalilo na ophođenje službenika prema stranci.

Predočavajući podatke na šta su se sve građani žalili u 2016. godini, dr Zoran Pavlović, pokrajinski ombudsman, napominje da se pet odsto od ukupnog broja pritužbi odnosilo na takozvano ćutanje uprave, a tri procenta na odugovlačenje postupka, a ostale su bile praktično iz svih oblasti ljudskih prava.

- Pokrajinski organi uprave u najvećem broju slučajeva već tokom postupka otklone povređeno pravo - kaže dr Pavlović.

Posle preporuke pokrajinskog ombudsmana, u bolnici u Zrenjaninu je, kako navodi dr Pavlović, izmenjen opšti akt, te je omogućeno da deci do 15 godina dok su na lečenju, pratilac može biti jedan ili oba roditelja, a u ranijim slučajevima očevima to nije bilo dozvoljeno. Mada slučajevi mobinga nisu u nadležnosti zaštitnika građana, u 2016. stiglo je osam pritužbi na poslodavce.

- Mišljenje i preporuke zaštitnika građana nisu obavezujuće, ali je iskustvo pokazalo da nepravilnosti na koje se građani žale u više od 60 procenata biva ispravljeno.

U prilog tome, navodi primer iz Okružnog zatvora u Novom Sadu, gde je osuđeni, inače osoba sa invaliditetom, posle obraćanja pokrajinskom zaštitniku građana, dok je još postupak trajao, smešten u sobu u prizemlju, sa kupatilom na kome su proširena vrata kako bi mogao da uđe. Sanitarni uređaji su prilagođeni njegovim potrebama, a izgrađena je i prilazna rampa.

KAŽNjENI POŠTARI

SLUŽBENICI pošte kažnjeni su disciplinski u dva slučaja, jer je utvrđeno da preporučene pošiljke nisu dostavili pravilno. Na pošiljkama u kojima su se nalazila rešenja katastra, odnosno, poreske uprave, poštari su se potpisali na povratnici jer kod kuće nisu zatekli nikog ko bi ih preuzeo. Pisma su ubacili u poštansko sanduče, a osobe na koje su bila naslovljena, zbog toga su se obratile pokrajinskom zaštitniku građana.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije