LEDENI JANUAR: Računi kao da je žega

Z. RAJIĆ

21. 01. 2017. u 14:29

Ledeni januar opteretio komunalno preduzeće velikom potrošnjom vode. Ostavljaju česme da curε da cevi ne bi popucale

ЛЕДЕНИ ЈАНУАР: Рачуни као да је жега

VRBAS - Potrošnja vode u Vrbasu ovog meseca povećana je do nivoa koji se beleži tokom leta. U RJ “Vodovod i kanalizacija” objašnjavaju da se to dogodilo zato što potrošači ostavljaju otvorene slavine kako bi sačuvali vodovodne instalacije od smrzavanja. Domaćinstva su upozorena da će to prouzrokovati i veće račune za vodu, kao i u onim stambenim objektima gde su zbog neadekvatnog zbrinjavanja popucale cevi i brojila.

Rasipanje vode je opteretilo vodovodni sistem, ali u “Vodovodu i kanalizaciji” napominju da neće pribegavati smanjenju pritiska u cevima, niti restrikcijama.

- Neutrošena voda koja odlazi u kanalizaciju primer je neracionalne potrošnje prirodnog resursa. Potrošačima savetujemo da kao zaštitu od smrzavanja drže šahte zatvorenim i suvim. Vodomere i instalacije potrebno je izolovati i utopliti - novinama, krpama, stiroporom ili ćebadima. Takođe, u objektima kolektivnog stanovanja neophodno je voditi računa o prostorijama gde su smešteni centralni vodomeri - poručili su iz “Vodovoda i kanalizacije”.

Vlasnici kuća u kojima niko ne stanuje ili se periodično koriste, opomenuti su da obilaze i nadgledaju vodovodne instalacije i brojila, ili da potpuno zatvore vodu kako bi predupredili moguću štetu usled niskih temperatura.

Tokom ledenih dana mnogi potrošači su se obratili komunalcima zbog zamrznutih vodomera i instalacija. Radnici “Vodovoda i kanalizacije” izlaze na teren i rešavaju probleme, ali uz naplatu troškova. Oni ističu da je, prema Pravilniku o vodosnabdevanju i odvođenju atmosferskih i otpadnih voda, održavanje brojila i unutrašnjih instalacija isključivo u nadležnosti individualnih potrošača ili skupština i saveta stanara.

- Oni čiji su se vodomeri i cevi zaledili imaće problem kada temperature pređu u plus, jer može doći do pucanja. Pravovremena zaštita doprineće izbegavanju troškova zamene oštećenih brojila i cevi, kao i plaćanja povećane potrošnje vode - predočili su u RJ “Vodovod i kanalizacija”.


TELEFON ZA POMOĆ

KOMUNALCI su apelovali na potrošače da toplotno zaštite vodovodne uređaje i merače, a ukoliko ne znaju kako to da učine, pozvani su da okrenu telefon 706-085, putem kojeg će dobiti stručna uputstva i savete.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

saramakas

21.01.2017. 19:49

"Oni ističu da je, prema Pravilniku o vodosnabdevanju i odvođenju atmosferskih i otpadnih voda, održavanje brojila i unutrašnjih instalacija isključivo u nadležnosti individualnih potrošača ili skupština i saveta stanara." Ako je tako, sto se, onda, bunite zbog nacina na koji isti ti individualni potrosaci odrzavaju svoje instalacije? Skuplje kosta izlazak majstora na teren i popravka kvara na vodoinstalacijama nego potrosena voda!

Jovan Matijeviċ

21.02.2017. 22:25

Čuroviċu ne laźi šaljete račune građanima kao da svako domaċinstvo ima praonicu autobusa imam baždareni vodomer koji ne očitava niko veċ treċi mesec tražili smo da vidimo u čemu je stvar ali nismo u komunalcu doċi do nikoga da nam objasni dva puta smo bili u opštini obeċali su da vide u čemu je problem ali još čekamo ovi struĉnjaci iz komunalca neznaju kuda voda i prolazi i rade sve ofrlje idu od stana do sta pitaju ima vode nema vode ali njihove lopovluke ċe morati sud da rešava .

Jovan M

22.02.2017. 16:20

Vučiċu šta je sa smenom diretora u J.Preduzeċima šta Čuroviċ traži u JP komunalno u Vrbasu ojadi ovo sirotnje sa njegovim neznanjem otmanje para za komunalije(vodu)što nemože da potroši jedno prduzeċe preduzmite nešto ovaj zulum se nemože trpeti !