Letačka dozvola za svet

S. BAJIĆ

12. 12. 2016. u 15:21

Pilotska škola "Novi Sad" obučava polaznike po standardima EU. Obuka za sticanje LAPL dozvole, sa popustom od 40 odsto

Летачка дозвола за свет

Aerodrom "Čenej" služi i za obuku pilota Foto D. Dozet

PILOTSKA škola "Novi Sad", koja poseduje zvaničan sertifikat Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije i ispunjava sve potrebne visoke standarde Evropske unije za obuku pilota, upisuje buduće avijatičare po povlašćenim cenama, i na rate.

Prema rečima Aleksandra Marića, osnivača škole letenja, polaznici koji se prijave do kraja godine imaće pogodnost da plate 40 odsto nižu cenu za obuku koja počinje 1. februara 2017, a kojom stiču dozvolu za letenje u celom svetu.

- Želimo da popularišemo profesiju pilota - kaže Marić. - Kod nas se ne priča mnogo o vazduhoplovstvu, pa ljudi, praktično, i ne znaju gde sve rade škole i kakve su im mogućnosti za obuku koja, naravno, nije jeftina. Međutim, sa popustom od 40 odsto, i plaćanjem na 12 rata, polaznik ima mogućnost da nauči posao pilota i stekne dozvolu za civilno letenje po najpovoljnijoj ceni u Evropi.

Teorijski deo obuke odvijaće se u Saobraćajnoj školi, a praktičan na aerodromima "Čenej" i "Veliki Radinci". Škola za ultralake avione košta s popustom 2.500 evra za one koji se prijave do kraja godine, dok je puna cena 4.200.

- Obuka za sticanje LAPL dozvole, koju propisuje Evropska agencija za civilno letenje (EASA), savršena je za one koji ne žele da ulaze u svet profesionalne avijacije a istovremeno žele da lete na ozbiljnijim i većim avionima od ultralakih. Ta popularna dozvola za sportske ili porodične pilote omogućava nosiocu da leti avionima tipa "cesna", "pajper" i sličnim, težine do dve tone, i za četiri osobe. Povlašćena cena obuke je 3.500, a puna iznosi 5.250 evra. Polaznici naše škole imaju priliku da tokom obuke koriste sve aerodrome u Srbiji - navodi Marić.

Škola trenutno ima 12 polaznika, a očekuje ih se još toliko, jer su tolike potrebe. Prema zvaničnim istraživanjima kompanije "Boing", profesija pilota je najtraženija, najdinamičnija i najprofitabilnija u svetu i obezbeđuje najsigurniji posao. Za narednih 20 godina biće potrebno oko 500.000 pilota. Avio-škole mogu, pak, da iškoluju samo do 200.000 avijatičara, pa mnoge države subvencionišu obuku.

SRPSKI AVION

OBUKA za upravljanje ultralakim letelicama obavlja se na avionu "sila 450-c", dvosedu visokokrilcu srpske proizvodnje.

- Reč je o avionu proizvedenom u Kraljevu, u fabrici čiji je vlasnik Milorad Matić - kaže Marić. - Avion ima sertifikat EU i nemačkog Instituta za vazduhoplovstvo, kao zvanično najbolji avion u svojoj kategoriji na svetu.

PROFESIONALNA DOZVOLA

KADA je reč o profesionalnim pilotima, prvi korak je obuka za međunarodno priznatu PPL dozvolu, koja važi bilo gde u svetu i namenjena je za upravljanje bilo kojim civilnim avionom, od "boinga" do "erbasa". Povlašćena cena te obuke je 5.400, a puna 7.100 evra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije