Pruga od Sombora do Vrbasa na korak do zatvaranja
24. 09. 2016. u 16:30
Opština Kula stavila do znanja da ne može da finansira železničku trasu. Održavanje od 20.000 do 50.000 evra po kilometru godišnje
.jpg)
Voz kod Sivca ide 30 km na čas Foto S. Vorkapić
PRUGA od Sombora do Vrbasa, koja prolazi kroz opštinu Kula, na korak je do zatvaranja, jer su predstavnici lokalne vlasti jasno stavili do znanja da ne mogu da je održavaju. Ova deonica od 80 kilometara jedna je od 18 u Srbiji koje je Vlada Srbije, na predlog Ministarstva saobraćaja, predvidela za gašenje zbog nerentabilnosti.
Prvobitno je na spisku za ukidanje bilo 20 železničkih pravaca, ukupne dužine oko 800 kilometara, sa ponudom opštinama i preduzećima da, ukoliko imaju interesa, sami finansiraju funkcionisanje železničkog saobraćaja. Međutim, spremnost da preuzmu pruge na upravljanje iskazale su samo opštine Sremska Mitrovica i Šid, kao i cementara u Paraćinu, koje će spasti ukupno 50 kilometara pruga, dok će oko 750 kilometara morati da bude ugašeno.
- Na sastancima s rukovodstvom AD "Infrastruktura železnice Srbije" i u Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj predočili smo da nemamo ni finansijskih ni tehničkih uslova da održavamo deonicu pruge u našoj opštini. Nijedna firma u našoj sredini nema sektor za održavanje železničkog saobraćaja, a troškovi iz opštinskog budžeta za te namene bili bi ogromni, jer bi, prema nekim procenama, iznosili od 20.000 do 50.000 evra po kilometru pruge godišnje - izneo je Tihomir Đuričić, pomoćnik predsednika opštine Kula, zadužen za privredu, komunikaciju sa javnim preduzećima i ustanovama i višim organima vlasti.
Od Sombora do Vrbasa vozovi kroz kulsku opštinu idu preko Sivca, Crvenke i Kule. Pruga koja povezuje ova naselja duga je oko 30 kilometara, a njenim preuzimanjem lokalna samouprava bi morala da obezbeđuje i plate za zaposlene na železničkim stanicama. Na trasi Sombor-Vrbas u posebno lošem stanju je deonica između Sivca i Crvenke, jer je trup pruge oštećen poplavama, pa se vozovi kreću brzinom od samo 30 kilometara na sat.
- Saobraćaj na trasi Sombor-Vrbas koči i veliki broj poljoprivrednih putnih prelaza, koji se ukrštaju sa prugom. Reč je o nekategorisanim prelazima, između kojih razmak ne bi smeo da bude manji od tri kilometra, a od jednog do drugog ima oko 800 metara. To je takođe veliki problem, koji bi trebalo rešiti - ukazao je Marko Kolar, rukovodilac za infrastrukturu Železničke stanice u Somboru.
UGROŽEN TRANSPORT ŠEĆERA
ZA opstanak pruge Sombor - Vrbas posebno je zainteresovana Fabrika šećera "Crvenka", koja železnicom prevozi šećer, melasu i repin rezanac do stranih kupaca.
- Prugu za transport svojih proizvoda koriste i preduzeća "Metalopromet" i "Žitomedija" u Kuli i poljoprivredni kombinat "Bačka" u Sivcu. Uputili smo ih da rešenja traže direktno od "Železnica Srbije" - rekao je Đuričić.
Arsenije
24.09.2016. 19:04
Samo vi uništavajte železnički saobraćaj, kukaćete posle
Prvi dan kada se zvanicno obustavi,pokrasce se sine.
Komentari (2)