Ubrzana gradnja Žeželjevog mosta: Rade i peti stub

Đ. VUKMIROVIĆ

18. 05. 2016. u 11:45

PAD vodostaja Dunava i novi podizvođači špansko-italijanskog konzorcijuma AZVI, omogućili su da konačno ozbiljnije krenu radovi na podizanju jedinog rečnog stuba za novi Žeželjev most

Убрзана градња Жежељевог моста: Раде и пети стуб

PAD vodostaja Dunava i novi podizvođači špansko-italijanskog konzorcijuma AZVI, omogućili su da konačno ozbiljnije krenu radovi na podizanju jedinog rečnog stuba za novi Žeželjev most. Reč je o petom, poslednjem stubu, pošto su četiri obalna - po dva na bačkoj i sremskoj strani - odavno završena.

Taj stub se, inače, podiže na temelju rečnog stuba starog Žeželjevog mosta, srušenog u NATO bombardovanju 1999. U ovom trenutku jedan od novih podizvođača, firma "Letač" iz Inđije, razbija i uklanja poslednje ostatke starog stuba kojima je temelj bio zatrpan. S druge strane, španski "TekoZam" obaviće posao armiranja i betoniranja novog rečnog stuba.

Sve to se događa u kesonu dimenzija 40 h 20 metara, napravljenom od talpi pobijenih u dno Dunava. Ranije procene su bile da će za završetak ovog stuba biti neophodno oko pola godine, tako da bi samo taj posao mogao da se protegne do sredine novembra, za kada je planiran završetak celog mosta.

S obzirom na to da posle toga sledi nanošenje sa reke dva para čeličnih lukova (dužina jednog je 180 i visina 34, a drugog 220 i 47 metara), a onda i postavljanje po dve kolovozne trake, dva železnička koloseka i dve pešačke staze, prilično je neizvesno da li će sve to biti završeno u predviđenom roku.

Ono što je, međutim, izvesno, jeste to da most neće biti završen za 45,3 miliona evra, koliko je ugovoreno u januaru 2011. Konzorcijumu AZVI je, naime, već isplaćeno tri miliona evra za dodatne radove, a ne isključuju se ni ponovni slični zahtevi.

Dužina novog mosta, inače vrlo važne tačke na novoj pruzi Beograd - Bidimpešta, biće 474, a širina 30 metara. U njegovih pet stubova ukupno će biti ugrađeno 9.000 kubnih metara betona i 3.000 tona čelične armature. Uz to, u dva luka će biti ugrađeno još 11.000 tona čelika.


FINANSIJERI

SA dosad odobrenim i isplaćenim dodatnim radovima, ukupna vrednost novog Žeželjevog mosta dostigla je 48,3 miliona evra. Od toga, EU obezbeđuje 26,2 miliona, AP Vojvodina 14,7 miliona, a grad Novi Sad 7,4 miliona evra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

mile

18.05.2016. 12:41

Baš me interesuje da li se u zapadnoj Evropi mogu postavljati novi zahtevi u pogledu cene. Ko se ugradio? Daš nerealnu najnižu ponudu, dobiješ posao i onda ucenjuješ. Mrkonjić bi to završio pre dve godine i za 30% manju cenu, iako bi se pravili ručkovi za svaki njegov, Anin i ko zna čiji još rođendan.