Brodogradilište u Perlezu: Porinuće na suvom zbog moguće zaplene!

Sl. Pašić

02. 04. 2016. u 14:15

Stečaj u “Šipjard Bomeksu 4M” u Perlezu. Strateški partner za spas. Kupac požurio da odveze brod kako bi preduhitrio poverioce

Бродоградилиште у Перлезу: Поринуће на сувом због могуће заплене!

Ribarski brod dug 70, širok 12 i visok 10 metara

NI porinuće nije kao što je nekada bilo, izgleda da pri ovom činu sada više nije neophodno da brod “bućne” u vodu!?

Ribarski brod (preciznije njegov trup) u brodogradilištu “Šipjard Bomeks 4M” na Begeju u banatskom selu Perlezu, naime, predat je kupcu iz Norveške “na suvom”. Uz reči ministra Aleksandra Vulina na prigodnoj svečanosti - “neka porinuće počne”...

Dragomir Subić, zastupnik većinskog vlasnika u brodogradilištu, objasnio je da brod sporo klizi sa navoza u vodu, ali da će sigurno zaploviti do Atlantskog okena.

- Još nekoliko dana trajaće testovi pred dug put koji do odredišta - izjavio je Subić, uz pohvalu da je ovaj ribarski brod, dužine 70, širine 12 i visine 10 metara, a zapremine 1.800 kubnih metara, najveći dosad izgrađen u srpskim brodogradilištima.

Njegova vrednost je oko dva miliona evra. Gazda Adle Haugland iz Norveške, koji je to postao nakon što je raskinut ugovor s prvim kupcem, navodno, odlično je prošao jer brod realno košta oko pet miliona evra. A, izgleda da je požurio sa svečanim porinućem (makar i na suvom) i odvoženjem broda, kako bi preduhitrio poverioce koji su zapretili da ga zaplene.

POSAO PROPAO ZBOG PTICA STARIJE i poznatije ovdašnje brodogradilište “Begej” takođe je završilo u stečaju i bankrotu. Vlasnici “Bomeks grupe” izgradili su ga pre deceniju na obali Begeja, najavljujući velike planove i posao za inostrane partnere. Sve se izjavilo, a poslovanje im je obeležila i afera sa građevinskom dozvolom, jer je postojala opasnost da buka iz brodogradilišta uznemriva ptice i remeti eko-sistem čuvene Carske bare u neposrednom susedstvu.

U privrednom sudu u Zrenjaninu, potvrdili su za “Novosti” da je “Šipjard Bomeks 4M” u velikim finansijskim problemima. Nad preduzećem je otvoren stečaj po unapred pripremljenom planu reorganizacije, nakon što su gubici u 2012. i 2013. dotigli skoro 800 miliona dinara. Brod za norveškog kupca koji s njim namerava da prevozi losose da svoje fabrike, gradio se tri godine, a prošlog leta zamalo nije otišao na doboš.

Popisan je po zahtevu poverioca - drugog brodogradilišta “Gisen šipjard de Nord B. V.” iz Korenite u Mačvi i ponuđen na prodaju radi naplate duga. Spasen je jer sudski izvršitelji nisu znali kako bi brod tehnički predali kupcu. Onda su advokati brodogradilišta iz Perleza plenidbu doveli u pitanje, dajući kupcu prednost u vlasništvu.

Ne mogu, međutim, da zaustave prodaju druge preostale imovine brodogradilišta. Oglasna tabla Privrednog suda prepuna je opreme, a popisano je valjda sve što je moglo - od alata i mašina, do kancelarijskih stolova, telefona i računara... Čak i zgrada portirnice.

- U toku su pregovori sa strateškim partnerom i njegov dolazak je jedini način da se firma izvuče iz dubioze - iskren je Subić, razočaran što brodogradilište dosad nije imalo pomoć države, bez koje je veoma teško poslovati.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije