Koridor ide preko Golije i Peštera

M. NIĆIFOROVIĆ

27. 11. 2015. u 07:48

Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović u Novom pazaru otklonila dilemu oko gradnje puta do Boljara. Definitivno se odustalo od gradnje trase preko Zlatibora

Коридор иде преко Голије и Пештера

TRASA Koridora 11 je utvrđena i proći će od Požege, padinama Golije, preko Peštera do Boljara.

Ovim je, boraveći nedavno u Novom Pazaru, Zorana Mihajlović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, otklonila svaku dilemu o tome da li će se ova značajna saobraćajnica graditi preko Golije ili Zlatibora. Mada je struka još pre nekoliko godina jasno rekla da se između takozvane "zlatiborske" i "golijsko-pešterske" trase auto-puta Beograd - Požega - Boljare (granica sa Crnom Gorom), opredelila za kraću i jeftiniju peštersku trasu, "zlatiborski lobi" poslednjih dana ponovo je pokrenuo inicijativu zagovarajući svoju varijantu.

Ministarka je poručila da na glavnom projektu više nema mnogo mogućnosti za izmene, razmišlja se samo o mogućnostima da se krakovima auto-puta sa Koridorom 11 povežu i neka druga područja u ovom delu Srbije. Uskoro će se znati i model finansiranja ove i drugih deonica na auto-putu Beograd - Boljare - Jadran.

Koliko god "zlatiborski lobi" imao argumente da auto-put prođe preko ove planine, ako se izuzme činjenica da je trasa preko Peštera i podnožjem Golije kraća i jeftinija, vrlo jaki argumenti Golije i Peštera su u činjenici da je ovo najzapostavljeniji deo Srbije, da raspolaže sa ogromnim prirodnim i turističkim potencijalima koje će auto-put "otkriti" i približiti Srbiji i svetu i da će modernom saobraćajnicom biti zaustavljene seobe koje prete da potpuno isprazne ovaj deo Srbije.

MNOGO MOSTOVA I TUNELA

TRASA Požega - Boljare dugačka je 107 kilometara, znatno je kraća od zlatiborske, ali će biti vrlo teška za izgradnju, jer je u planu više desetina mostova i velikih tunela.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (43)

Dumar

27.11.2015. 08:28

Preporucujem zlatiborskom lobiju, da u tom kraju, pronadju neki kulturni raritet, istorijsku iskopinu ili cak nesto sto je kroz vekove vezano za srpski narod, i trasa ce sigurno tuda proci. Zorana, sigurno, ne bi odolela svom rusilackom porivu i zatiranju spomenika, i preusmerila bi trasu.

Naopaki

27.11.2015. 08:39

Jos jedna bruka i sramota ove jadne vlasti...pa znate li vi da je Zlatibor trenutno najvece gradiliste u Srbiji sa ubedljivo najvecim ulaganjima koji se mere stotinama miliona evra,da su obodni gradovi Priboj i Prijepolje na ivici propasti...i nasla se neka,dama za sve,da odlucuje o sudbinama stotina hiljada ljudi!

VASKE SENIOR

27.11.2015. 08:39

Konačno jedna lepa vest,da izreka ,,Bićeš viđen za Ivanjicu", dobije neko lepo značenje i da se sazna da Ivannjica nije ,,slepo crevo",već mesto gde bi mnogi trebali da dođu .

Nikola

27.11.2015. 08:45

Trasa preko Zlatibora je mnogo bolja za Srbiju!Projektovani auto put ka Republici Srpskoj preko Višegrada se odvaja kod Čajetine.Pravdaju put preko Golije turistickim potencijalima tog kraja kojima će trebati desetine milijardi evra da dostignu nivo Zlatibora,Drvengrada,Tare,... Ovo je klasičan populizam!

Veljko

27.11.2015. 12:18

@Nikola - Nikola (a i Đuro šatro Zmaju), Ono kako se "uložilo" u Zlatibor (ne poželeti ni jednoj planini), ne bih voleo na moljoj Goliji. Turistički potencijal Golije ne zahteva 10 mlrd jer je potencijal Golije priroda. Goliji ne treba picerija, pljeskavičara i vikendica ispod svake bukve, niti gomile neukusnih hotela i njihovih sadržaja. Na Goliju se dolazi zbog vazduha, a za "ulaganje u vozduh" je potrebno jako malo. A i u Sibiru ima puteva, šabane..

todor

27.11.2015. 08:49

...da je struka još pre nekoliko godina jasno rekla da se između takozvane "zlatiborske" i "golijsko-pešterske" trase auto-puta Beograd - Požega - Boljare (granica sa Crnom Gorom), opredelila za kraću i jeftiniju peštersku trasu.... ....znatno je kraća od zlatiborske, ali će biti vrlo teška za izgradnju, jer je u planu više desetina mostova i velikih tunela..... Šah-Pat-Mat

Рајко

27.11.2015. 09:25

Шта ће нама аутопут до туђег мора? Треба да правимо боље путеве до бања, скијашких центара и Ђердапа па да скратимо летњи а продужимо зимски распуст деци.

cccc

27.11.2015. 11:16

@Рајко - kako covece tudjeg mora.pa u CG zivi 1/3 Srba.Proći će i Milo i njegova diktatura.

Ђура Змај

27.11.2015. 09:35

И сад, иако краћа биће "јефтинија" због десетине мостова и тунела, а тако ће се осветити "златиборском лобију" и запоставити већ постојећи огроман туристички потенцијал, и при томе туристе и сав саобраћај преусмерити кроз србски "Сибир" - једва чекам да видим прву зиму на том аутопуту...

sky

27.11.2015. 12:34

@Ђура Змај - može da se ugrade grejači ispod autoputa i neće biti problema sa snegom i ledom

Немања

27.11.2015. 09:45

Зашто то?Постоји најава изградње аутопута од Крушевца до Чачка.Лепо негде око Краљева спустите пут до Рашке,а одатле крак преко Пазара до Бољара.Право одатле нека се спусти и пут до Приштине на коме свет инсистира.Тај пут би ишао кроз српске средине,Лепосавић,Митровицу и служио би нашем народу ка Космету.Овако ћемо да спискамо милионе на пут преко Мердара који нам неће служити ни за шта.Али се Срби одавно не питају ништа у Србији.

Shecky

27.11.2015. 10:43

Prvo: za turizam na Zlatiboru je mnogo bolje da auto put tuda ne prolazi, ko iole mućne glavom jasno mu je zbog čega. Drugo: Priboj i Prijepolje na rubu propasti, a šta je sa Sjenicom i Tutinom? Oni mogu da propadnu? Treće: Ovaj što želi da vidi prvu zimu na ovom auto putu neka se provoza ove zime regionalnim putevima koje odrzavaju sjenički putari i biće mu jasno kako će izgledati.

Немања

27.11.2015. 12:24

@Bgd - То море је наше и ничије друго,тренутно под Милогорским режимом.Преко Пљеваља,Старе Херцеговине,до Боке Которске,Србија ће МОРАТИ да добије излаз на море.

Veljko

27.11.2015. 12:26

@Bgd - ...da ne bismo ostali glupi, da ne bi bili jedina rupa u Evropi bez autoputeva, zato što ni Grčka mora nisu naša pa se do tamo vozimo autoputem, zato što i u tim delovima Srbije žive građani Srbije i imaju potrebu za krštenim transportom, zato što su i tamo potrebni mostovi a ne samo preko Ade, zato što u Srbiji postoje i ljudi koju umeju da koriste mozak...i par stotina bitnih i par stotina hiljada manje bitnih razloga.... A to što tebi nije jasno je "znanje" kojim ne bi trebao da se razmećeš

Max

27.11.2015. 11:30

Bolja varijanta je preko Pesteri, autoput bi samo upropastio lepote Zlatibora. Ali, zato mogu da se urade kraci prema Uzicu (manje od 25km),a do Zlatibora malo prosiriti iz 3 u 4 trake i to je to. Neka najveca frekvencija saobracaja bude van vecih gradova i turistickih destinacija, a sa koridorom povezati ih brzim putevima sa vise traka.

Стефан

27.11.2015. 11:31

Која глупост!!! Испаде на крају ауто пут Обреновац-Нови пазар. А Ужице, Нова Варош??? Златиборски округ(туризам)! Шта мислите зашто су Хрвати правили ауто пут уз море??? Могли су и оно јефтинију варијанту и то пуноо? Мало вам се мешају мишљења Вучић каже мора се развија Туризам а госпођа Михајловић демантује то. Ставиш ауто пут да иде поред Златибора, Увца побогу.

More turci ne gaz'te oranja!

27.11.2015. 11:34

ništa drugo, do biće uništen i taj poslednji rezervat prirode koji imamo. Sve prodajemo .. kad možemo čoveka, što ne bi mogli 'pešter'? Pa sunce vam poljubim, malo li vam je zapadne 'civilizacije'?! Daj! Još. JOŠ!!!

Dragan

27.11.2015. 11:39

Na trasi Zlatiborske varijante postoje gradovi, sela, izletista i odmaralista, preduzeca dok na trasi Sjenicke varijante postoji samo zemlja, stoka i odvratna klima zbog koje bi mesecima put bio neupotrebljiv usled sneznih padavina i leda na kolovozu.

mile969

27.11.2015. 11:50

Ako je ovo zlatiborski lobi koji lobi gura ovu drugu rutu, da nije možda nama "prijateljski" turski. Ovim se osim Zlatibora zaobilaze Užice, N Varoš, Prijepolje, a priče o sebama su glupe pošto pešterci idu većinom u inostranstvu a iz ovih gradova većinom idu za Beograd. Tako da ako nekom to odgovara onda uredu

Anja

27.11.2015. 13:04

Imali u ovoj drzavi ikoga pametnog, zasto se ne grade putevi do srpskih banja, planina, jezera, prelepih prirodnih lepota ove drzave, Zorana ko te dovede da ti o necem odlucujes.....

miro

27.11.2015. 13:10

Bice otprilike, kao u Hrvatskoj ako se ikad realizuje! Zbog vetra i snega 4-5 meseci autoput ce biti zatvoren za teretni saobracaj a i putnickom neka je Bog na pomoci!

Sveti Georgije

27.11.2015. 13:11

Ne znam da li ce smeti novosti da objave ovo,jer obicno ne objavljuju nista anti vladino! Kao i obicno,nasi vladari u sadejstvu s vladarima iz senke prave po obicaju isljucivo gluposti bez ikakvog smisla i koristi po nas narod.Planirana je ruta novog auto puta od ku..a do palca,preko ljute poljane i orlovih mu..a! Nigde ni blizu grada.Kad padne uobicajenih 2m snijega na behar i voce u trajanju od oko 8 meseci!?Kome taj put treba.A tek sto je jevtiniji.A do kojeg mora bi nas on odveo!?Blago nama

Kako sad promena?

27.11.2015. 13:36

Treba smeniti ministarku, jer okreće ko kreja na grani. Nastupanje oko kapitalnih projekata izgleda diktira trenutni lični hir, a ne zdrava logika i državni interes.

Radoš

27.11.2015. 14:02

Jeste ekonomski opravdano . A zašto će se iz Beograda do Surčinske petlje ići zaobilazno preko Dobanovaca . Prvobitna trasa od ulice Dr. Ivan Ribar je kraća i ekonomičnija . I aktiviralo bi se 1 600 hektara vrlo atraktivnog građevinskog zemljišta , zapadno od ulice Dr. Ivan Ribar .

Sjenicanka

27.11.2015. 14:57

E Bogu hvala za ovo !!! Kad se samo setim, ranije sam do Sjenice isla preko Pazara autobusom "slozna braca". Osam sati puta, aj nekako do Pazara i stignes, pa onda uzbrdo ka Sjenici sve krivina do krivine, samo vices "majstore daj kesu" !!! Posle smo krenuli blizim putem preko Ivanjice i opet stignes konacno do Ivanjice, a pa onaj strmac gore preko Kusica i Kladnice... Kukala ti majka. Verujte nema bolje od ovoga, konacno da i u Pesterski deo neko pare ulozi. Sramota da nas niko ne vidi !!!

Kondukter

27.11.2015. 18:28

@Sjenicanka - Sjenicanka@ Ne bih hteo da te razocaram ali dok taj put bude gotov jos ces se ti kesa naduvati !!! Ako uopste mi to I dozivimo!!

ко зна зна

30.07.2018. 19:13

@Sjenicanka - Ишао сам путе од Ивањице до Сјенице пре пет-шест година - и уживао сам! Неоптерећен, лепа природа, солидан пут за наше прилике. Истина, било је лето. Верујем да је зими много горе.

Realan

27.11.2015. 15:00

Ljudi polako, pogledajte geografiju malo. Put nece ici preko Golije vez podnozjem (Arilje, Ivanjica), kao ne preko samog Pestera. Za one koji Tim putem nisu nikad prosli, pogledajte udaljenost Nove Varosi od Sjenice. Put bi trebalo Tim delom da prodje

Rejnald

27.11.2015. 16:41

Коначно боља варијанта пута, пештерски крак спаја Ариље и Ивањицу и пештерску висораван,прије свега градове који живе од пољопривреде,која нам је и онако једина будућност.Градови златиборског краја су и онако ,,мртви индустријски градови",а пут је ужасно тешко направити,посебно у кањону ријеке Лима...Пештер јесте незгодан зими,може бити доста снијега,али опет има довољно машина за његово одржавање.

Branko

27.11.2015. 20:42

Mislim da bi bolji izbor u ovom trenutku, bio put preko uzica, Cajetine, Zlatibora, Nove Varosi....sadasnjim izborom, yorana, zaobilazi Valjaonicu u Sevojnu, put prema atrakcijama Emira Kusturice, Zlatibor....a koliko ljudi prodje leti, zimi tokom godine tim putem, I koliko novca od putarine bi se moglo uzeti, nije izgleda, uzeto u obzir. I kada je veca frenkvencija auta, lakse je dati nekim konesionarima, da naprave, I onako nam kasa prazna....a kada bude novca, i drugi put napraviti!

Užičanin

28.11.2015. 14:45

Iako sam iz Užica i trebao bih da budem za Zlatiborsku varijantu, ipak se slažem da Pešterska bude izgrađena. Koliko sam upućen u planovima od Požege treba da se gradi krak autoputa preko Užica ka Sarajevu. Tako da Zlatiborci neće biti uskraćeni. Jedino je pitanje kada će da se gradi taj deo puta.Ako pogledamo geografski, deo ka Zlatiboru i deo od Preljine ka Pojatama bi spojio koridore 10 i 5C u Sarajevu što je veoma značajan pravac.

Marko

01.12.2015. 22:54

Иако ова вест у први мах можда добро звучи, помињање Голије у склопу са аутопутом изазива стрепњу код свакога коме је у интересу очување животне средине, а поготово код оних који знају шта Голија представља. Ивањица ионако има проблем са аерозагађењем у зимским месецима, а аутопут би то додатно "зачинио". Лепо је имати директну аутопутну везу са Београдом, али ако ће то да упропасти природу, биће (немерљиво) више штете него користи.

Стеван

02.02.2016. 21:29

Обично се путеви праве да би их народ користио. Народ живи у насељеним местима (као што је Ужице), па ће имати потребу да пут користи (и плаћа путарину). Ако пут иде кроз недођију, мање ће га ко корисити (и плаћати путарину), па је џаба је што је јефтинији да се направи. У крајњем збиру ће бити скупљи.

Milivoje

30.03.2016. 21:53

Pa vi ercovi, tj užičani, da možete da zgrabite i dušu srbiji vi bi ste je zgrabili, da samo vama bude dobro, a što narod na Goliji i pešteru nemaju ni konjske staze , to po vama nikom ništa. Daleko vam kuća bila.

zvonko

04.03.2019. 05:07

@Milivoje - Pa koi ce vam moj put kada dobrih auta nemate,posluzite se volujskim.

Sevojnicanin

04.05.2016. 00:46

Nama sevojnicanima je dovoljan i ovaj do Pozege tako da mozete da ga gradite kuda god hocete ministarko...

sfrj

02.08.2016. 22:08

pa cuj ova warianta preko pesteri je taman toliko jeftinija dase mogu ovi dodatni kraci uraditi za ostatak novca koi bi se potrosio na ovu drugu varijantu.A sa druge strane otvoricemo jednu novu vrstu turizma pa ce vecina beogradana koi prudu kroz pester na more sledece godine isplanirati odmor u svojoj zemli na pesteri de ce ih gostoprimivi pesterci rado gospodski ugostiti dace nam uvijek dolaziti.a ja i ovako pozivam prijatelje iz naseg glavnog grada da nam dodu i upoznaju svoju zemlju

sabahet

19.01.2017. 23:10

Cestitam ako je ovo istina.U svakom slucaju ce se pruziti prilika beogradanima da upoznaju najljepsi deo svoje zemlje.A verovali ili ne da ce u sandzaku odnosno u pesteri biti tako rado videni gostoi.Pozivamo vladu da sto pre uradi taj projekat koi za pester a siguran sam i za republiku najveci i najvazniji posao koi se tice uvezivanja ekonomije i naroda u zemlji.Pa da mi sa pesteri mozemo da beograd zovemo svoim glavnim gradom i da nam netreba duze vremena da dodumo do beograda nego do sofije

vlad

11.05.2017. 09:09

Treba nam autoput do CG ali ne tako okolo, nego najkraćom linijom og BG preko Zlatibora, do linije Jadrana!! Pa ne pravi se jedan loš i zaobilazni put umesto DVA upotrebljiva pa još sa ograničenjem brzine zbog nepismenog kadra koji vodi projekat!!! Treba nam i DRUGI KRAK koji će proći i kroz Ivanjicu i Goliju prema KiM, ALI ZABOGA, to se ne radi TAKO!!!! Brzine na autoputu MORAJU da budu ograničene na 130km/h ali da može njime da se BEZBEDNO vozi i 200km/h inače NIJE autoput!!!

Kell

10.11.2017. 07:04

@vlad - Pa ako gledas iz tvoje stajne tacke, to jest, iz Beograda, onda ta deonica preklo Zlatibora jeste najkaraca za more....A prvo: Ima stanovnika Srvije kojima je ova deonica preko Golije bliza, kao Kraljevo, Kg, Trstenik, Krusevac...itd..itd...nije Srbija smao Beograd, rodjace...Drugo: Ne prqavi se auto put samo zbog mora, valjda ce biti prometa i bez letnjih guzvi, sta mislis??

Sumadinac

08.03.2019. 12:39

@vlad - Jeste ali u Beogradu ima najmanje 2000000 Kraljevcana, Kragujevcana, Trstenicana, Krusevljana itd... Sta je Srbija bez Beogradjana?